Części i regeneracja

9 miesięcy temu  29.01.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Efektywny energetycznie system chłodzenia kabiny

Denso opracowało Everycool – zaawansowany system chłodzenia kabiny, który zapewnia komfort kierowcy i efektywność energetyczną, zmniejszając wpływ pojazdu na środowisko, gdy silnik nie pracuje.

Nowo opracowany system to układ chłodzenia, którego można używać, gdy silnik pojazdu ciężarowego nie pracuje. Everycool osiąga dwa cele: poprawę warunków pracy kierowców w gorącym sezonie letnim i zmniejszenie wpływu pojazdów na środowisko poprzez mniejsze zużycie paliwa.
Działanie układu jest proste – intensywnie schłodzone powietrze jest kierowane w stronę kierowcy, zwiększając jego komfort. Ponieważ system można zasilać za pomocą standardowego akumulatora pojazdu, w porównaniu ze zwykłymi układami chłodzenia całej kabiny Everycool redukuje zużycie energii o około 57%, zapewniając w ten sposób większą efektywność energetyczną.
W przeciwieństwie do zwykłych systemów chłodzenia, które mają oddzielne wentylatory wewnętrzne i zewnętrzne do wymiany ciepła, Everycool posiada jeden zintegrowany wentylator, realizujący cały proces wymiany ciepła. Dodatkowo system jest wyposażony w małą elektryczną sprężarkę opracowaną przy użyciu technologii pokładowej. Te dwie innowacje pozwoliły zmniejszyć rozmiar o około 30% i masę o około 63% w porównaniu ze zwykłym układem chłodzenia. Ta kompaktowa konstrukcja przekłada się również na większą przestrzeń w kabinie kierowcy, poprawiając jakość jego przerw na odpoczynek, wspierając tym samym bezpieczną i wydajną eksploatację pojazdu oraz efektywność dostaw.
Małe rozmiary Everycool w porównaniu ze standardowym układem chłodzenia pozwalają na instalację bez ograniczania widoczności przez tylną szybę, dzięki czemu nadaje się on do różnych rodzajów pojazdów – nie tylko dużych i średnich ciężarówek, ale także np. ciągników. Ponadto można go zamontować zarówno w nowych, jak i starszych pojazdach.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony