Paliwa i oleje

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Ekonomiczna wymiana
- oleje silnikowe AD

Polscy kierowcy nareszcie mogą cieszyć się z niższych kosztów serwisu olejowego. AD Polska, wzorem Partnerów z Europy Zachodniej, wprowadza na nasz rynek sprawdzoną linię olejów silnikowych firmowanych międzynarodowym logo AD.


Specjalne promocyjne ceny olejów AD zachęcają do częstej wymiany, zgodnie z instrukcją obsługi każdego samochodu. Program obsługi olejowej AD z wykorzystaniem olejów AD i filtrów oleju AD daje oszczędności rzędu 10-20 proc. w stosunku do ofert alternatywnych. W skali 5 – 6 lat daje to jedną wymianę gratis bez utraty jakości!

Olej AD 15W40
Na starcie oferta olejów AD obejmuje trzy podstawowe linie. Pierwsza to uniwersalny olej mineralny AD SAE 15W40 przeznaczony do silników benzynowych, także tych z zasilaniem LPG/CNG oraz do silników wysokoprężnych. To idealna formuła dla jednostek starszej generacji z większym przebiegiem. O wysokiej jakości produktu świadczy certyfikat spełnienia norm Mercedesa MB 228.1 & MB 229.1 a także Volkswagena VW 505.00. Olej AD SAE 15W40 spełnia także wysokie wymagania Volvo określone normą VOLVO VDS. Pozostałe specyfikacje dostępne są na opakowaniach detalicznych.



W sprzedaży detalicznej oleje AD dostępne są w opakowaniach 1 l i 4 l.

Olej AD 10W40
Kolejną propozycją jest olej AD SAE 10W40. Podobnie jak 15W40, nadaje się do wszystkich rodzajów silników (benzynowych, także tych z zasilaniem LPG/CNG oraz do silników wysokoprężnych). Ze względu na podwyższone parametry jakościowe zaleca się go także do silników doładowanych, a także tych, które są wyposażone w hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. Na liście specyfikacji oleju AD SAE 10W40 znalazło się potwierdzenie spełnienia norm najlepszych producentów światowych. Obok specyfikacji Skody znajdziemy tu dopuszczenie Mercedesa MB 229.1, VW 500.00 i 505.00, a także BMW, Saaba i Porsche!
Uniwersalny półsyntetyczny olej AD utrzymuje silnik w czystości, zapobiega korozji, zapobiega tworzeniu osadów i zmniejsza zużycie oleju. Doskonale sprawdza się także w typowym dla Polski klimacie - niskich temperaturach zimowych i krótkotrwałych upałach letnich.

Olej AD 5W40
Na szczycie gamy znajduje się syntetyczny olej AD SAE 5W40. Spełnia on wymagania większości współczesnych silników samochodowych zarówno wysokoprężnych, jak i benzynowych z doładowaniem lub bez. Standardowe specyfikacje to VW 502.00 i 505.00 a także MB 229.3, BMW LL i Porsche. Uniwersalny olej AD 5W40 doskonale smaruje silnik nawet w temperaturach dochodzących do –300C, a jednocześnie sprawdza się świetnie podczas upałów i w korkach, gdzie prawidłowe chłodzenie silnika jest szczególnie trudne. Olej AD 5W40 posiada dodatki, które redukują jego zużycie, co przydaje się szczególnie w silnikach z większym przebiegiem. Ponieważ olej AD 5W40 prawidłowo smaruje silnik od chwili jego uruchomienia, zmniejszając tarcie, wielu kierowców dostrzega redukcję zużycia paliwa – szczególnie podczas jazdy na krótkich dystansach (dojazdy do pracy, kursy TAXI). Olej syntetyczny AD w sposób szczególny dba o czystość silnika, chroni go przed korozją i osadami.



Oleje dostępne są zarówno w opakowaniach detalicznych, jak również w beczkach, przygotowanych specjalnie dla potrzeb odbiorców hurtowych i warsztatów.

Dla kogo są oleje AD?
Gama nowoczesnych olejów AD celuje do dwóch grup odbiorców. Po pierwsze – do użytkowników prywatnych, którzy chcą zredukować koszty serwisu olejowego, a jednocześnie zależy im na zachowaniu wysokiej jakości oleju. Po drugie – do użytkowników flotowych, dla których od jakości serwisu olejowego zależy żywotność floty, a nawet niewielkie oszczędności poczynione na obsłudze jednego samochodu zamieniają się w pokaźne sumy po przemnożeniu przez liczbę pojazdów we flocie.

Wymiana oleju
Wielu kierowców zastanawia się jak często wymieniać olej i tak jak “taaakiej ryby” szuka najlepszego oleju na rynku. W praktyce obowiązuje tu prosta zasada. Częstotliwość wymiany oleju oraz jego rodzaj należy dostosować do tego, co jest napisane w instrukcji obsługi samochodu. Jeśli takowej nie mamy, warto zasięgnąć porady w autoryzowanej stacji obsługi – właściwej dla marki naszego auta. Jeśli z jakichś przyczyn nie możemy lub nie chcemy tego robić można przyjąć, że w silnikach wysokoprężnych olej należy wymieniać co 8500 – 10 000 km, a silnikach benzynowych – co 15 000 km. Wielu producentów zezwala na dłuższe przebiegi, ale jeśli nie mamy co do tego pewności, lepiej “dmuchać na zimne” i stosować się do możliwie najbezpieczniejszych schematów jakie obowiązywały w latach osiemdziesiątych.



Najwyższy czas na wymianę oleju. Najwyższy czas na wypróbowanie oleju AD.

Klasa oleju
Jak wspomnieliśmy, decydujący jest zapis w instrukcji obsługi. Jeśli jest niedostępny, trzeba poradzić sobie inaczej. Możemy na przykład sprawdzić jaki olej był zastosowany wcześniej – być może pod maską jest gdzieś naklejka z poprzedniej wymiany oleju. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli mamy do czynienia ze świeżo zakupionym samochodem używanym, nie mamy pewności czy poprzedni właściciel stosował prawidłowy olej. Awaryjnie, na krótkim odcinku drogi (podczas dojazdu do serwisu) można oczywiście wlać do silnika dowolny olej, ale na dłuższą metę jest to oczywiście niedopuszczalne. Ogólnie w starszych silnikach z mechaniczną regulacją luzu zaworowego bez turbodoładowania zastosowanie znajdują oleje mineralne. W silnikach z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego (w Polsce spopularyzowały się w latach dziewięćdziesiątych) stosujemy oleje półsyntetyczne, które gwarantują szybkie napełnienie samoregulatorów przy rozruchu zimnego silnika. Nowsze silniki doskonale pracują na olejach syntetycznych – jeśli były od początku prawidłowo serwisowane, nawet przy dużych przebiegach nie wymagają przejścia na gorszy olej. Niestety, musimy pamiętać, że podział na oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne jest olbrzymim uproszczeniem. Zdarza się, że wybrane oleje mineralne mogą mieć np. lepsze parametry niż półsyntetyczne. Bardzo istotne są także dodatki zawarte w olejach, które wpływają na czystość silnika, redukują zawartość siarki, wydłużają żywotność oleju itp. Część z tych informacji znajduje się na opakowaniach olejów. Reszta kryje się właśnie pod specyfikacjami producentów, które gwarantują, że dany olej nadaje się do konkretnego silnika. Pamiętajmy, że wymianę oleju należy łączyć z wymianą filtra. Dawniej, w czasach kryzysu, dopuszczalna była wymiana filtra co dwie wymiany oleju (olej co 8500 km a filtr co 17 000 km), ale obecnie jest to zupełnie nieuzasadnione – filtry są powszechnie dostępne, a ich ceny rozpoczynają się od 10-12 złotych. Stary olej powinien być spuszczany z ciepłego silnika. W przeciwnym wypadku nie spływa w całości lub pozostawia w kanałach olejowych większą ilość zanieczyszczeń.



Oleje AD – wydarzenie na polskim rynku olejowym.

Inni już wypróbowali
Oleje AD są stosowane z powodzeniem w większości krajów, w których obecna jest sieć AD. Nad jakością produktu i doborem poddostawców czuwa belgijska centrala ADI. Cieszymy się, że organizacja dystrybucji produktów AD w Polsce oraz struktura i poziom serwisów AD umożliwiły nam dołączenie do grupy rynków, na których oferowane są wysokiej klasy oleje AD w cenach zarezerwowanych dla programu ekonomicznej wymiany oleju.

wyliczenie szacunkowe oparte na porównaniu uśrednionego kosztu wymiany popularnego oleju z filtrem i wymiany oleju AD o tych samych parametrach SAE z filtrem AD.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony