nie przegap

Inne

Wydarzenia rynkowe

ponad rok temu  22.05.2016, ~ Piotr   

Eksperci samochodowi chcą zmian w prawie

To była trzecia już edycja spotkania organizowanego przez miejscowy Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny oraz Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń BETiS. Piotr Łukaszewicz

Strona 1 z 3

Nielegalny handel używanymi częściami samochodowymi oraz niejednoznaczność przepisów prawnych w zakresie badań technicznych pojazdów – te dwa tematy zdominowały Krajowy Kongres Ekspertów Samochodowych, który odbył się w Radomiu.
To była trzecia już edycja spotkania organizowanego przez miejscowy Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny oraz Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń BETiS. - Jesteśmy firmą szkoleniową i dużo jeździmy po Polsce. Czasami zastanawiamy się, jak niektórzy mechanicy mają odwagę naprawiać samochody. Niestety, wielu z nich brakuje wiedzy, dostępu do technologicznych nowości, informacji – opowiada w rozmowie z portalem warsztat.pl dr inż. Sławomir Olszowski, właściciel BETiS. Tak narodził się pomysł organizacji kongresu. Producenci części samochodowych przedstawiają tu najnowsze produkty, rozwiązania i systemy. Są wykłady, a także możliwość bezpośrednich spotkań na mini targach. Wstęp jest bezpłatny.

Kongres szybko stał się jednak też okazją do dyskusji o sprawach ważnych dla branży. Zapraszane są wszystkie stowarzyszenia branży motoryzacyjnej i omawiane są bieżące problemy. W tym roku tymi tematami były nielegalny handel używanymi częściami oraz łatwość, z jaką diagności samochodowi mogą stracić swoje uprawnienia.

Amortyzator za 12 zł? Czemu nie!
Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych zaprezentował kilka przykładów z aukcji internetowych. Do kupienia są m.in. amortyzator McPherson od VW Polo z 2003 roku – cena 12 zł. Dalej klocki hamulcowe, jeszcze taniej – 9,99 zł. Wszystko oczywiście "z drugiej ręki". - To naprawdę duży problem dla naszej branży. Nawet jeśli części są wymontowywane z samochodu relatywnie nowego, to zwykle po bardzo poważnym wypadku drogowym. Na tych częściach mogą być niewidoczne uszkodzenia, mikropęknięcia – mówił prezes SDPCM.

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury wyraźnie reguluje, jakich używanych części samochodowych nie można stosować ponownie. To m.in. poduszki powietrzne, klocki hamulcowe, tłumiki, przeguby układu kierowniczego. - Tę listę trzeba uzupełnić. Brakuje na niej chociażby amortyzatorów czy tarczy hamulcowych – dodaje A. Franke.

Rozporządzenie sobie, a życie sobie. - Handel takimi częściami jest zabroniony, ale nikt tego nie ściga – wyjaśniał Sławomir Olszowski. Sprzedawcy używanych części z "zakazanej listy" wiedzą, że nie mogą tego sprzedawać legalnie, więc handlują w szarej strefie. - Konieczna jest decyzja. Legalizacja albo ściganie. Ja opowiadam się za ściganiem. Może będzie u nas przestrzegane prawo podobnie jak w Niemczech. Tam tacy "sprzedawcy" są szybko namierzani – dodaje Olszewski.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Eksperci samochodowi chcą zmian w prawie
Eksperci samochodowi chcą zmian w prawie
Eksperci samochodowi chcą zmian w prawie
Eksperci samochodowi chcą zmian w prawie

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Remik 2 ponad rok temu Nielegalny handel to zmora najlepszych producentów takich jak Mahle. Oryginalne części to przede wszystkim dobra jakość i bezpieczeństwo, której nie da się niczym zastapić.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Wiltex 1 ponad rok temu sami klienci tego chcą. Ostatnio jeden pytał mnie, czy nie mam jakichś nie do końca zużytych klocków, tylko tak żeby nie huczało. A samochód i tak miał być na sprzedaż. U mnie tego nie dostał, ale w innym miejscu na pewno...
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony