FTE-automotive Aftermarket wprowadza na rynek elektrohydrauliczny siłownik sprzęgła (EHCA) o jakości spełniającej wymagania pierwszego montażu.
EHCA to podzespół o zwartej budowie, służący do bardzo dynamicznego i precyzyjnego sterowania sprzęgłem w samochodach użytkowych, łącząc w jednym urządzeniu mechanikę, hydraulikę, sensorykę i elektronikę.
Siłownik zastępuje pedał sprzęgła, a kierowca nie musi zwracać uwagi na obroty silnika i aktualne przełożenie w celu wybrania optymalnego momentu zmiany biegów. Dzięki temu wyraźnie spada zużycie paliwa oraz emisja CO2. Jednocześnie spada zużycie sprzęgła i innych elementów przeniesienia napędu, dzięki czemu wydłuża się okres eksploatacji całego pojazdu.
- Dzięki elektrohydraulicznemu sterowaniu automatycznym sprzęgłem możliwe jest bardzo precyzyjne manewrowanie pojazdem – dodaje Erik Lundtoft, dyrektor generalny global aftermarket firmy FTE-automotive. - Kierowca jest odciążany w trudnych sytuacjach drogowych, takich jak chociażby podjeżdżanie pod strome wzniesienie.
EHCA jest fabrycznie napełniony płynem hamulcowym. Mechanicy w warsztacie muszą go jedynie podłączyć mechanicznie i połączyć z układem elektroniki pokładowej. Dzięki temu sprzęgłem można sterować elektrycznie przy użyciu sygnałów z magistrali CAN.
Producenci stosują siłownik w ciężkich pojazdach użytkowych wyposażonych w zautomatyzowaną skrzynię biegów, która opiera się na technologii tradycyjnej, ręcznej skrzyni biegów – z tą różnicą, że zmiana biegów odbywa się automatycznie. Opracowany przez FTE-automotive siłownik EHCA zastępuje pedał sprzęgła, siłownik główny oraz wysprzęglik, w pełni automatycznie rozłączając i załączając sprzęgło.
Możliwe błędy występujące w siłowniku EHCA są bardzo szybko diagnozowane. Główny sterownik samochodu ciężarowego zarządza siłownikiem, wysyłając polecenia wykonania określonych funkcji. Jeżeli w trakcie realizacji tych poleceń pojawiają się odchylenia od założonych parametrów, urządzenie generuje kod błędu, który w zależności od zakresu usterki ostrzega kierowcę o konieczności zwrócenia się do warsztatu. Tam, przy użyciu systemu diagnostycznego pojazdu, określana jest przyczyna błędu. Również niezależne warsztaty są w stanie przy pomocy standardowego testera diagnostycznego odczytać kody błędów z komputera pojazdu. Jeżeli w wyniku przeprowadzonej diagnozy okaże się, że siłownik musi zostać wymieniony, demontaż i montaż kompletnego podzespołu jest bardzo prosty dzięki wykorzystaniu technologii typu plug-and-play, czyli „podłącz i używaj”.
Dodajmy, że FTE-automotive zapewnia optymalne wsparcie dla warsztatów, zapewniając dostawę w ciągu 24 godzin oraz szczegółową instrukcję demontażu i montażu siłownika EHCA.
Więcej na: www.fte.de
Komentarze (0)