Części i regeneracja

2 miesiące temu  18.03.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Elektronicznie regulowane amortyzatory OE dla Grupy Volkswagena

Elektronicznie regulowane amortyzatory KYB DCC Pro (Dynamic Chassis Control Pro) zostały zastosowane przez Grupę Volkswagena na oryginalnym wyposażeniu fabrycznym nowych modeli VW Tiguan i Passat Variant oraz Škoda Superb i Kodiaq. Wprowadzenie tych modeli do sprzedaży zaplanowano na pierwszy kwartał 2024 roku.

System DCC Pro wykorzystuje amortyzatory dwuzaworowe do niezależnej kontroli tłumienia drgań podczas ruchu ściskania i odbicia, wygenerowanego przez nadwozie pojazdu i ruch kół w trakcie jazdy.
Specjalnie zaprojektowane zawory w amortyzatorach reagują na zmieniające się warunki i sytuacje na drodze w ciągu zaledwie kilku milisekund. Jednostka sterująca ECU aktywuje odpowiednie zawory elektromagnetyczne zarówno podczas ruchu odbicia, jak i ściskania, aby niezależnie regulować ciśnienie wewnątrz amortyzatora w zależności od warunków drogowych oraz preferencji kierowcy (od komfortowego do sportowego). Charakterystyka tłumienia jest automatycznie regulowana w sposób ciągły, co w połączeniu z pełną niezależnością pomiędzy ruchami odbicia i ściskania poprawia diametralnie komfort oraz kontrolę nad pojazdem. Zapewnia to bezpieczną i dynamiczną jazdę, daje też wrażenie, które jest określane „latającym dywanem”.
KYB i Grupa VW współpracują ze sobą od kilku lat, m.in. przy sportowym zawieszeniu Audi RS, i od tego czasu zwiększają udział produktów KYB stosowanych w pojazdach marki VW. To nowe rozwiązanie jest częścią polityki KYB mającej na celu dalsze wzmacnianie partnerstwa z niemieckim producentem samochodów. Skomplikowany proces rozwoju i certyfikacji opracowany przez zespoły KYB i Volkswagen umożliwił wprowadzenie tej technologii, która do tej pory była zarezerwowana jedynie dla pojazdów z segmentu premium.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony