Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Elektryczne hamulce postojowe TRW na rynku północnoamerykańskim
TRW Automotive podpisał kontrakt na dostarczenie kolejnej generacji opracowanej przez siebie technologii elektrycznych hamulców postojowych (EPB) dla dwóch głównych producentów pojazdów na rynku północnoamerykańskim.

System EPB spełnia funkcję zarówno konwencjonalnego hamulca hydraulicznego, działając jak standardowy hamulec nożny, jak i hamulca elektrycznego, wykorzystywanego w czasie parkowania i hamowania awaryjnego. Pierwszy opracowany przez TRW zintegrowany zacisk systemu EPB pojawił się na rynku w 2001 roku. Na rok 2013 firma zaplanowała wprowadzenie na rynek Ameryki Północnej nowego modelu EPB, oferującego szeroką gamę sprawdzonych i rozszerzonych funkcji. Najnowsze systemy EPB wyposażone będą m.in. w elektroniczny układ sterujący (ECU) 5. generacji.

- Prezentowana przez TRW technologia EPB wykracza daleko poza zwykłą funkcję utrzymania pojazdu w miejscu – mówi Seth Ravndal, główny inżynier systemów EPB w Ameryce Północnej. - Jako że opiera się ona na elektronice, może być zintegrowana z innymi działającymi w pojeździe systemami. Dzięki wykorzystaniu przewodów elektrycznych i przełączników zamiast typowego pedału lub dźwigni ręcznej system EPB pozwala na większą swobodę projektowania wnętrza pojazdu oraz stanowi znaczne udogodnienie w czasie jego codziennego użytkowania. Jako atuty wymieniane są też: niewielka ilość miejsca potrzebna do montażu oraz znacznie mniejsza w porównaniu do konwencjonalnych systemów hamulca postojowego waga.

Jedną z funkcji EPB jest opcja automatycznego zaciągnięcia hamulca – w przypadku, gdy kierowca wysiądzie z pojazdu, pozostawiając go na biegu, system EPB aktywuje się automatycznie w momencie otwarcia przez kierowcę drzwi lub odpięcia klamry pasów bezpieczeństwa. System posiada również niezwykle przydatną w czasie jazdy w korku funkcję, która utrzymuje pojazd w miejscu bez konieczności ciągłego wciskania pedału hamulca.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony