W serwisach pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych, co wymaga od właścicieli warsztatów odpowiedniego przygotowania i zaopatrzenia punktu napraw w specjalistyczny sprzęt. Elektroentuzjaści i elektropesymiści ścierają się na argumenty związane z ich awaryjnością. Tymczasem eksperci sieci Q Service Castrol są już w stanie wskazać, które z podzespołów w elektrykach psują się rzadziej niż w przypadku samochodów z napędem spalinowym.
Coraz więcej pojazdów elektrycznych trafia również do serwisów samochodowych w celu napraw i regularnych przeglądów. Pojawiają się też pierwsze wnioski ekspertów o tym, jakich awarii w przypadku tych aut jest najmniej.
Najrzadsze awarie w elektrykach
Jedną z najmniej spotykanych awarii w pojeździe elektrycznym jest usterka silnika. Szacuje się, że ich trwałość jest dwukrotnie wyższa niż przeciętnego alternatora w pojeździe spalinowym. W silnikach elektrycznych najczęściej zużywają się łożyska i rdzeń wirnika. Zdarza się również, że awarii ulega stojan.
Innym z elementów pojazdu elektrycznego, który rzadko ulega awarii, jest jego układ hamulcowy. Jak wskazuje ekspert sieci Q Service Castrol, ze względu na to, że jest eksploatowany w najmniejszym stopniu, generuje małą liczbę problemów.
– Elementy układu hamulcowego są jednymi z najrzadziej wymienianych części w elektrykach. Głównie ze względu na to, że kierowca powinien hamować przede wszystkim silnikiem, a sam układ wykorzystywać w końcowej fazie zatrzymywania pojazdu. Dobrym rozwiązaniem jest regularny przegląd i konserwacja auta, aby minimalizować ryzyko pojawienia się nagłych problemów – stwierdza Michał Surowiński, właściciel warsztatu Q Service Castrol Auto-Bodo M.M.K Michał Surowiński w Łodzi.
Czy akumulator w elektryku może się zepsuć? Ekspert wyjaśnia
Akumulator jest jednym z najważniejszych elementów samochodu elektrycznego. Nasuwa się pytanie, czy może ulec awarii. Wszystko zależy od właściwego eksploatowania oraz dbania o pojazd. W przypadku konieczności wymiany akumulatora w elektryku eksperci radzą, by pamiętać o zgłaszaniu oraz wykonywaniu testów w specjalistycznym warsztacie. Co więcej, nowy akumulator wymaga odpowiedniego zaprogramowania. W ten sposób kierowca uniknie sytuacji, w której jego pojazd przestanie właściwie działać po rutynowej wizycie w serwisie samochodowym.
– Do wymiany i właściwego programowania akumulatora w elektryku niezbędna jest wiedza techniczna mechanika i jego wsparcie w specjalistycznym warsztacie samochodowym. Serwisy korzystają z najnowszych technologii po to, by odpowiednio dostosować akumulator w pojeździe i zapewnić pełną funkcjonalność systemu zasilania w samochodzie – radzi Michał Surowiński.
Komentarze (0)