Pod koniec 2017 roku nastąpiła formalna zmiana nazwy z AD Polska na ELIT Polska. Najbliższe miesiące wypełnione będą dalszym procesem konsolidacji, przy jednoczesnym rozszerzaniu oferty o nowe marki i referencje produktów.
Zmiany w strukturze właścicielskiej spółki AD Polska były jednym z najważniejszych wydarzeń minionego roku w branży motoryzacyjnej. Zakup firmy przez LKQ Corporation - globalnego lidera w dystrybucji części motoryzacyjnych, materiałów eksploatacyjnych i wyposażenia warsztatów - zmieni dotychczasową strukturę rynku. Obecna działalność prowadzona jest już w ramach grupy Rhiag pod szyldem sieci ELIT. Docelowo powstanie jedna sieć dystrybucji dla Centralnej i Wschodniej Europy.
„W ostatnich latach spółka AD Polska odnotowywała systematyczny wzrost sprzedaży. Jednocześnie zwiększaliśmy dostępność oferty poprzez otwieranie kolejnych filii oraz powiększaliśmy sieć niezależnych warsztatów AD Serwis i Auto Primo” - mówi Piotr Stopczyk, Prezes ELIT Polska - „Z pozoru oznacza to dużą stabilizację w naszej branży, w praktyce nieustannie musimy dostosowywać się do zmian zachodzących na rynku. Wsparcie LKQ Corporation znacząco przyspieszy realizację strategii rozwoju na wszystkich płaszczyznach naszej działalności”.
Pierwsze zmiany zaszły już w katalogu produktów dostępnych w ELIT Polska. Oferta części zamiennych została poszerzona o własną markę Starline z gamie elementów układu hamulcowego, hydrauliki pojazdowej i akumulatorów. W kolejce czeka ponad 50 tysięcy referencji przeznaczonych do wszystkich typów pojazdów i marek.
Połączenie oferty AD Polska i ELIT Polska wymaga też weryfikacji listy dotychczasowych dostawców. Związane jest to z odmienną strategią poprzednich działalności, która oparta była na innych markach tzw. pierwszego wyboru.
Finalnie, dzięki większej ofercie w atrakcyjnym przedziale cenowym, skorzystają zarówno właściciele warsztatów, jak i kierowcy.
„Niezmiennie fundamentem naszej strategii pozostaje rozbudowa sieci dystrybucji. Gęstsza mapa lokalizacji gwarantuje szybszą dostawę części do warsztatu, a tym samym skraca kierowcy czas oczekiwania na naprawę samochodu” - dodaje Mirosław Drej z ELIT Polska - „Kolejnym elementem jest sieć niezależnych warsztatów, które ze względów formalnych musiały zdjąć charakterystyczne logo AD Serwis i Auto Primo. Obecnie trwa proces podpisywania nowych umów i zmiany szyldów na ELIT Partner”.
Komentarze (0)