Trzecia generacja technologii elektrycznego wspomagania kolumny kierowniczej firmy TRW trafiła do dwóch popularnych płyt podłogowych.
Instalacja najnowszego rozwiązania TRW będzie dzięki temu możliwa na wyposażeniu następujących samochodów: w Europie – VW Polo, Up i e-Up, Audi S1, Škoda Rapide, Space Back, Fabia i Citigo oraz Fiat 500L, a w Chinach – GAC Fiat Viaggio. Szacuje się, że łączna ilość systemów EPS instalowanych rocznie w wyżej wymienionych modelach przekroczy milion egzemplarzy.
Trzecia generacja EPS CD firmy TRW oparta została na modułowej i skalowalnej architekturze, co pozwala na większą swobodę projektowania przestrzeni pod kątem innych zastosowań, jak również przyczynia się do obniżenia kosztów związanych z wymianą części po upływie okresu eksploatacji.
- Prawdziwa wartość tych produktów leży w ich budowie, która eliminuje konieczność instalacji dodatkowych sterowanych elektronicznie podzespołów oraz możliwości ich montażu bez konieczności wprowadzania wielu zmian w konstrukcji samego pojazdu – mówi Dirk Kesselgruber, wiceprezes działu inżynierii w TRW.
TRW oferuje dwa typy systemu EPS. Oba rozwiązania powodują znaczne zużycie energii jedynie wtedy, gdy potrzebna jest aktywacja wspomagania. Pierwszym z nich jest jednostka napędowa kolumny zamontowana na kolumnie kierownicy wewnątrz przedziału pasażerskiego. Drugie to napęd pasowy, w którym siła wspomagania przekazywana jest na listwę zębatą za pomocą pasa i mechanizmu z nakrętką kulową.
Firma TRW rozpoczęła produkcję technologii EPS w 2001 roku i od tego czasu wyprodukowała ponad 26 milionów egzemplarzy systemu dla klientów na całym świecie.
Komentarze (0)