Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Equip Auto 2007

Targi EQUIP AUTO 2007, które odbyły się w dniach 15-20 października br. w centrum wystawowym Paris-Nord Villepinte, zarejestrowały ponad 100 tys. odwiedzeń, a wysoki odsetek odwiedzających spoza Francji (32 proc.) potwierdził międzynarodowe zainteresowanie imprezą. Targi zgromadziły także 2 tys. 70 wystawców, w tym 80 proc. spoza Francji.

Armand BATTEUX, prezes Equip Auto, podkreślił międzynarodowe znaczenie imprezy, wyrażając jednocześnie ubolewanie z powodu spadku liczby odwiedzających z Francji, dla których ogromnym utrudnieniem okazał się paraliż transportu publicznego. Podczas trzech z sześciu dni trwania targów podróżowanie po terytorium Francji wymagało niezwykłych wysiłków. Trzy dni bez kolejki RER, dwa dni bez TGV i kolei oraz niekończące się korki na głównych połączeniach drogowych pociągnęły za sobą odwołanie wielu wizyt francuskich specjalistów z branży motoryzacyjnej, dla których Equip Auto było tradycyjnie imprezą, jakiej nie można ominąć.






W tych szczególnie niekorzystnych okolicznościach udział odwiedzających spoza Francji wzrósł, osiągając w tym roku 32 proc. (dla porównania: w 2001 r. było to 20 proc., w 2003 r. – 26 proc., a w 2005 r. – 30,1 proc.). Obecność wielu międzynarodowych specjalistów z branży świadczy o tym, że nowe ośrodki dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, jakimi są Chiny, Indie, Rosja, Brazylia czy kraje Europy Środkowo-Wschodniej, są coraz liczniej reprezentowane.



FA Krosno prezentowała podczas targów swoją ofertę. Na zdjęciu: Krzysztof Frelek, dyrektor sprzedaży.



Steelpress po raz kolejny wystawił się na targach Equip Auto.


Podczas rozmów prowadzonych na targach wielu wystawców, zaangażowanych w międzynarodowy rozwój branży, wyraziło zadowolenie z wysokiego poziomu kontaktów handlowych oraz atmosfery szczególnie sprzyjającej interesom. Organizatorzy EQUIP AUTO wspierają ekspansję przemysłu motoryzacyjnego, otwierając Equip Auto Moscow (27 lutego-1 marca 2008 r.) i trzecią edycję Equip Auto Algeria (31 marca -3 kwietnia 2008 r.). Podczas targów swoją ofertę prezentowały tradycyjnie także polskie firmy. Co ciekawe, daje się zauważyć, że na polskim rynku coraz częściej mówi się o targach Equip Auto i coraz więcej firm jest zainteresowanych udziałem w tej imprezie. W Paryżu można spotkać coraz więcej Polaków, i to nie tylko przedstawicieli firm motoryzacyjnych, ale również polskich warsztatowców. A to cieszy...



Fabryka Pierścieni Tłokowych „PRIMA” S.A. z Łodzi.



Firma Janmor, specjalizująca się w produkcji wiązek przewodów zapłonowych.


Należy raz jeszcze podkreślić wysoki poziom wystawców, którzy zaprezentowali zarówno w dziedzinie osprzętu samochodowego, jak i wyposażenia warsztatów wyjątkowo oryginalne i innowacyjne koncepcje i produkty. Niektóre z nich zostały nagrodzone Międzynarodowymi Grand Prix za Innowację w Dziedzinie Motoryzacji przez jury złożone z 82 dziennikarzy z 28 krajów (wyniki konkursu na www.equipauto.com).



Stoisko firmy Fisher Automotive I.

EQUIP AUTO to profesjonalne targi organizowane przez FIEV (Federacja Producentów Osprzętu Samochodowego), FFC (Francuska Federacja Producentów Nadwozi) i COMEXPO Paris.




Dariusz Gruszczyński, prezes GG Profits Sp. z o.o.
Tegoroczne targi, niestety, nie wyróżniały się niczym szczególnym. Zabrakło nowości z dziedziny motoryzacji. Pewnym problemem dla organizatorów oraz wystawców stał się strajk transportu miejskiego. Znacznie ograniczona częstotliwość kursowania kolejki RER oraz ogromne korki powodowały, że część odwiedzających nie dotarła do dość odległego od centrum miasta kompleksu ekspozycyjnego, a wystawcy docierali ze znacznym opóźnieniem. Nie zabrakło jednak na targach polskich akcentów. Można było spotkać kilkanaście polskich firm, które już na stałe wrosły w klimat paryskiej wystawy. Licznie reprezentowani wystawcy z Chin, Tajwanu oraz Turcji pojawiają się w Paryżu bardzo chętnie, za sprawą, jak się okazuje, ogromnych dotacji swoich rządów. Nie potrzebne jest im wypełnianie ogromnej ilości druków i załączników, aby przez długi czas nie wiedzieć, czy w końcu dostanie się dotacje. Dla firm z tych krajów wystarczy sama chęć uczestniczenia w targach oraz pokrycie kosztów biletu lotniczego. Wszystkie pozostałe sprawy pokrywane są z kasy państwowej. Warto mieć to na uwadze, kiedy próbuje się to porównać do mocno reklamowanej, ale faktycznie mizernej pomocy państwa polskiego dla producentów. Paryskie targi, pomimo że nie są tak tłumnie odwiedzane jak największa impreza targowa we Frankfurcie, stanowią dla firm okazję do umocnienia swojej pozycji rynkowej. Pomimo że sam francuski rynek motoryzacyjny jest trudny do opanowania, atrakcją dla wystawców są klienci przybywający z Afryki Północnej i Europy Zachodniej. Targi są też doskonałą okazją do spotkania się z partnerami handlowymi i porozmawiania z nimi nie tylko o sprawach handlowych i oficjalnych.




Joanna Pniewska - Lanczyk WP Przewody Hamulcowe
Niestety, muszę przyznać, że po tegorocznych targach Equip Auto w Paryżu nasza opinia nie jest pozytywna. Po małej liczbie odwiedzających nas gości twierdzimy, że ranga tej imprezy, niestety, jest coraz słabsza. Polega głównie na rozmowach z naszymi dotychczasowymi klientami, natomiast rzadko kiedy pozyskujemy tam nowych kontrahentów. Być może w tym roku do tej sytuacji przyczynił się strajk komunikacji miejskiej w Paryżu, co jednak uniemożliwiło wielu osobom dotarcie na targi. Mówiąc ogólnie, targi nie należały do jednych z najlepszych w ostatnim czasie, jednak parę nowych kontaktów pozyskaliśmy i czekamy na ewentualny rozwój współpracy z nimi.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony