Stanowisko do badania bezpieczeństwa jazdy IW4/Eurosystem pozwala na wyznaczenie podstawowych wartości parametrów diagnostycznych i dzięki wspomagającemu oprogramowaniu, właściwą ich interpretację. Podobnie jak wszystkie urządzenia MAHA, odznacza się najwyższą powtarzalnością wyników badania, zapewniając wiarygodność wykonanego pomiaru – tym samym spełniona zostaje podstawowa zasada dobrej metody diagnostycznej.
Decydując się na zakup takiego urządzenia warto dokładnie przeanalizować jego możliwości wynikające zarówno z proponowanej konfiguracji podstawowej, jak i przewidzianych przez producenta dodatkowych opcji wyposażenia. Należy bowiem podkreślić, że stanowisko rolkowe do badania układu hamulcowego jest jedynie częścią “większej całości” – kompletnej linii diagnostycznej, wyposażonej, zależnie od potrzeb i możliwości odbiorcy.
Często nie wykorzystuje się wszystkich możliwości własnej inwestycji. Linia diagnostyczna powinna być urządzeniem pozwalającym na spełnienie wzrastających potrzeb i oczekiwań użytkownika. Linia diagnostyczna, której częścią są urządzenia do badania hamulców, stanowi system współpracujących urządzeń, który już na etapie jego projektowania, został przewidziany jako modułowy i przewidziany do stopniowej rozbudowy. Kompletna linia diagnostyczna przeznaczona dla samochodów użytkowych (o dmc większej od 3,5 t -uniwersalna) może składać się z kilku modułów pozwalających na oceną stanu technicznego układów “bezpiecznego ruchu” pojazdu; moduły te to w kolejności:
- tester zbieżności kół (MINC),
- tester amortyzatorów (FWT)
- urządzenie rolkowe do badania sił hamowania (IW4/7) – opisywane,
- stanowisko kontroli prędkościomierzy i drogomierzy (TMK 1),
- dymomierz (MDO 2),
- urządzenie do wymuszeń szarpnięć kołami – popularnie nazywane “szarpakiem”,
- urządzenie do kontroli i ustawienia świateł głównych pojazdu.
Wyposażenie uzupełniające stanowi zespół sterujący wykonany stosowanie do potrzeb użytkownika w postaci:
- pulpitu sterowniczego pozwalającego na podłączenie do niego modułów “podłogowych” linii, składającego się ze wskaźnika analogowego i cyfrowego, klawiatury i drukarki (dla wersji IW4 przeznaczonej dla samochodów osobowych i ciężarowych o nacisku na oś od 130 do 180 kN);
- szafki sterowniczej z własnym monitorem, klawiaturą i drukarka; zapewniona współpracą z zewnętrznym komputerem typu PC (wersja IW4/7 Screen, przeznaczona dla pojazdów o nacisku na oś nie większym od 130 kN);
- pełnego zestawu wskaźników analogowych i monitorowych sterowanych indywidualnym komputerem typu PC.
Każda z wymienionych konfiguracji może być uzupełniona o szereg pozycji wyposażenia dodatkowego, opisanego wyżej: pilot zdalnego sterowania, bezprzewodowe czujniki ciśnienia i inne.
Podobnie jak w wersji przeznaczonej dla pojazdów osobowych, tak i w wersji IW4/7 Eurosystem, przystosowano ją do tworzenia własnej, rozbudowanej bazy danych klientów i pojazdów dając użytkownikowi niezbędne narzędzie do czytelnej wizualizacji i archiwizacji wyników badania, które może być wykorzystane w każdej SKP, pracującej zarówno indywidualnie jak i w regionalnym lub krajowym systemie ewidencji pojazdów. Bez wątpienia jest to doskonałe narzędzie obsługi klienta. Dziś może być szczególnie dedykowane autoryzowanym stacjom obsługi – szczególnie samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów użytkowych, warsztatom sieciowym oraz warsztatom, które budują system obsługi “swoich” klientów. Efekt ten osiągnięto dzięki ogólnie przyjętemu formatowi zapisu danych, co dodatkowo podnosi zakres zastosowania urządzenia. Eurosystem to także pomoc oprogramowania dla optymalizacji pracy w warsztacie.
Omawianą cechę należy zdecydowanie wyeksponować, ponieważ wyróżnia ona oprogramowanie linii Eurosystem spośród wielu oferowanych na polskim rynku.
Opracowana baza danych pozwala na prowadzenie ewidencji pojazdów i dysponowanie zaawansowanymi funkcjami tworzenia, modyfikacji i przeszukiwania zbiorów. Posiadane funkcje pozwalają zrezygnować z zakupu dodatkowego oprogramowania, zapewniając jednocześnie pełną wymianę danych z bazami danych uznanych jako standard.
Komentarze (0)