Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

FO Dębica

rozszerza swoją ofertę

Firma Oponiarska Dębica S.A. będzie produkowała popularne i cenione w całej Europie opony do samochodów dostawczych różnych marek. Planuje też utrzymanie wiodącej pozycji marki Dębica w segmencie opon do aut osobowych.

Firma Oponiarska Dębica S.A., wchodząca w skład koncernu Goodyear, od 1 stycznia 2006 roku zamiast opon do samochodów dostawczych marki Dębica, produkuje popularniejsze na rynku europejskim opony różnych marek należące do macierzystego koncernu. Są to m.in. opony marki Sava. Decyzja ta wynika przede wszystkim z konieczności zoptymalizowania portfolio marek w ramach Grupy Goodyear. Taka decyzja pozwoli skuteczniej promować produkowane w Dębicy opony różnych marek do samochodów dostawczych, które cieszą się większą niż marka Dębica popularnością w Europie.

- Zmiana przyniesie wymierne korzyści wszystkim zainteresowanym. Po pierwsze poszerzymy paletę rozmiarową opon dostawczych w segmencie “budżet”, więc nasi klienci będą mieli większy wybór. Po drugie, na przykład marka Sava w tym segmencie opon jest lepiej rozpoznawalna w Europie niż marka Dębica. W efekcie większa będzie dostępność naszych opon poza granicami Polski, co dla kierowców samochodów dostawczych ma niemałe znaczenie – powiedział Jacek Pryczek, Dyrektor Sprzedaży Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Opony do samochodów dostawczych w segmencie “budżet”, produkowane w fabryce w Dębicy pod marką Sava, będą kompatybilne z dostępnymi obecnie na rynku oponami marki Dębica. Będzie je można zakładać na tę samą oś pod warunkiem, że będą miały identyczne bieżniki oraz indeksy prędkości i nośności. W przypadku reklamacji bądź uszkodzenia opony marki Dębica, która nie będzie miała swojego identycznego odpowiednika w marce Sava, klient otrzyma dwie opony Sava.

- Celem zmian jest dalsze zwiększanie konkurencyjności opon produkowanych przez koncern Goodyear w niezwykle szybko rozwijającym się segmencie, jakim jest grupa opon do aut dostawczych. Między rokiem 2001 a 2004 zanotowano w niej wzrost aż o 73 proc! Tymczasem z naszych analiz wynika, że w najbliższych latach konkurencję na europejskim rynku opon tego typu będą wygrywać producenci oferujący możliwie szeroką paletę opon dostępnych w jak najszerszej sieci sprzedaży. Jestem przekonany, że decyzja o ujednoliceniu portfolio produktów i produkowaniu w fabryce w Dębicy bardziej popularnych w Europie opon do samochodów dostawczych pozwoli nam na odniesienie rynkowego sukcesu – powiedział Jacek Pryczek.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony