Diagnostyka

ponad rok temu  26.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Ford Fiesta 1.4 TDCI

Dzięki uprzejmości firmy TEXA POLAND Sp. z o.o. publikujemy kolejny schemat. Liczymy, że ułatwi on Państwu w jeszcze większym stopniu naprawianie nowoczesnych pojazdów.

Legenda elementów – wtrysk
Samochody osobowe/FORD/Fiesta ‘02 (JD,JH)/1.4 TDCi/Sedan 2-bryłowy/F6JA/[--/02>--/08] Siemens/-/silnik Duratorq/[11/04>]/z klimatyzacją i z ABS/ESP

001 Centralka elektroniczna sterowania silnika
002 Świece żarowe
003 Moduł elektroniczny świec żarowych
004 Alternator
005 Akumulator zapłonowy
006 Wyłącznik zapłonu
007 Rozrusznik
008 Przekaźnik rozrusznika
009 Przekaźnik główny
010 Wtyczka tablicy rozdzielczej
011 Wyłącznik świateł cofania
012 Moduł sterownika nagrzewnicy
013 Wyłącznik niskiego ciśnienia nawiewu
014 Wyłącznik wysokiego ciśnienia klimatyzatora
015 Wyłącznik pedału hamulca
016 Wyłącznik pedału sprzęgła
017 Analogowy miernik masy powietrza
018 Czujnik Halla prędkości pojazdu (VSS)
019 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji
020 Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki klimatyzatora
021 Kontrola zapewniania niskiego ciśnienia paliwa
022 Zawór sterujący ciśnienia paliwa
023 Elektrozawór recyrkulacji spalin (EGR)
024 Wyłącznik świateł stopu
025 Wtyczka elektronicznego urządzenia sterującego EUS ABS/ESP
026 Wtyczka centralki skrzyni automatycznej (jeśli występuje)
027 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
028 Czujnik temperatury paliwa
029 Czujnik temperatury powietrza dolotowego
030 Czujnik ciśnienia paliwa
031 Wtryskiwacze piezoelektryczne szyny wspólnej
032 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego
033 Potencjometr pedału przyspieszenia
034 Czujnik prędkości z efektem Halla
035 Czujnik fazy z efektem Halla
036 Potencjometr recyrkulacji spalin (EGR)
037 Wtyczka UCR (Body Computer)
038 Wtyczka radia samochodowego (jeśli jest zainstalowane)
039 Wtyczka nawigatora satelitarnego (jeśli występuje)
F 001 Bezpiecznik 60 A FC
F 002 Bezpiecznik 3 A F 028
F 003 Bezpiecznik 60 A FE
F 004 Bezpiecznik 60 A FG
F 005 Bezpiecznik 3 A F 016
F 006 Bezpiecznik F 014 na 30 A
F 007 Bezpiecznik 7,5 A F 038
F 008 Bezpiecznik 7,5 A F 048
F 009 Bezpiecznik F 012 z 15 A
F 010 Bezpiecznik 60 A FH
F 011 Bezpiecznik F 004 na 10 A
F 012 Bezpiecznik F 045 z 15 A
 ABS TEVES MK60 z ESP Łącznik ECU po stronie przewodów<br />A = 32 Pin<br />B = 48 Pin<br />C = 32 Pin Piny w złączu po stronie urządzenia sterującego
Pin Funkcja
A01 Nieokablowany
A02 Nieokablowany
A03 Nieokablowany
A04 Nieokablowany
A05 Nieokablowany
A06 Nieokablowany
A07 Nieokablowany
A08 Nieokablowany
A09 Wyłącznik wysokiego ciśnienia nawiewu – sygnał styk N.A.
A10 Nieokablowany
A11 Potencjometr pedału gazu – sygnał ścieżka nr 02
A12 Nieokablowany
A13 Nieokablowany
A14 Potencjometr pedału gazu – zasilanie ścieżka nr 01
A15 Potencjometr pedału gazu – zasilanie ścieżka nr 02
A16 Nieokablowany
A17 Centralka elektroniczna sterowania silnika – sygnał zbiorczej szyny CAN (L)
A18 Nieokablowany
A19 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie z klucza
A20 Nieokablowany
A21 Wyłącznik pedału sprzęgła – sygnał
A22 Nieokablowany
A23 Potencjometr pedału gazu – sygnał ścieżka nr 01
A24 Potencjometr pedału gazu – masa ścieżka 02
A25 ECU sterowania silnikiem – sygnał zbiorczej szyny CAN (H)
A26 Nieokablowany
A27 Nieokablowany
A28 Nieokablowany
A29 Wyłącznik pedału hamulca – sygnał
A30 Potencjometr pedału gazu – masa ścieżka 01
A31 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa nr 02
A32 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa nr 03
B01 Przełącznik wysokiego ciśnienia nawiewu – styk sygnałowy rozwierny
B02 Nieokablowany
B03 Nieokablowany
B04 Czujnik ciśnienia paliwa – zasilanie
B05 Nieokablowany
B06 Nieokablowany
B07 Nieokablowany
B08 Potencjometr recyrkulacji spalin (EGR) – aktywacja nr 2
B09 Nieokablowany
B10 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – masa
B11 Nieokablowany
B12 Nieokablowany
B13 Czujnik temperatury powietrza dolotowego – sygnał
B14 Nieokablowany
B15 Czujnik fazy z efektem Halla – zasilanie
B16 Wyłącznik światła stopu, wtyczka urządzenia sterującego ABS/ESP, wtyczka urządzenia sterującego automatycznej skrzyni biegów (jeśli zainstalowano) – sygnał
B17 Czujnik fazy z efektem Halla – masa
B18 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – masa
B19 Nieokablowany
B20 Analogowy miernik masy powietrza – uziemienie
B21 Czujnik temperatury paliwa – masa
B22 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa nr 01
B23 Nieokablowany
B24 Elektrozawór recyrkulacji spalin ( EGR ) – aktywacja potencjałem ujemnym
B25 Nieokablowany
B26 Czujnik prędkości efektu Halla – zasilanie
B27 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – zasilanie
B28 Czujnik temperatury powietrza dolotowego – masa
B29 Czujnik prędkości efektu Halla – sygnał podczas pracy silnika
B29 Czujnik prędkości efektu Halla – sygnał podczas rozruchu
B30 Potencjometr recyrkulacji spalin (EGR) – sygnał
B31 Nieokablowany
B32 Potencjometr recyrkulacji spalin (EGR) – aktywacja nr 1
B33 Nieokablowany
B34 Nieokablowany
B35 Nieokablowany
B36 Nieokablowany
B37 Potencjometr recyrkulacji spalin (EGR) – zasilanie
B38 Nieokablowany
B39 Nieokablowany
B40 Moduł elektroniczny świec żarowych – aktywacja potencjałem ujemnym nr 01
B41 Czujnik prędkości efektu Halla – uziemienie
B42 Nieokablowany
B43 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie z akumulatora
B44 Nieokablowany
B45 Potencjometr recyrkulacji spalin (EGR) – masa
B46 Nieokablowany
B47 Zawór sterowania ciśnienia paliwa – sterowany masą
B48 Regulator zasilania niskiego ciśnienia paliwa – aktywacja potencjałem ujemnym
C01 Analogowy miernik masy powietrza – sygnał
C02 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – sygnał
C03 Czujnik fazy z efektem Halla – sygnał
C04 Nieokablowany
C05 Alternator – sygnał
C06 Alternator – sterowany masą
C07 Piezoelektryczny wtryskiwacz szyny wspólnej cylindra nr 02 – zasilanie
C08 Piezoelektryczny wtryskiwacz szyny wspólnej cylindra nr 01– aktywacja negatywna
C09 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
C10 Czujnik ciśnienia paliwa – sygnał
C11 Czujnik Halla prędkości pojazdu (VSS) – sygnał
C12 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
C13 Wtyczka UCR (komputer pokładowy), wtyczka radia samochodowego (jeśli zainstalowano), wtyczka nawigatora (jeśli zainstalowano) – sygnał
C14 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie z przekaźnika głównego nr 03
C15 Piezoelektryczny wtryskiwacz szyny wspólnej cylindra 03 – zasilanie
C16 Piezoelektryczny wtryskiwacz szyny wspólnej cylindra nr 02 – aktywacja negatywna
C17 Czujnik temperatury paliwa – sygnał
C18 Czujnik ciśnienia paliwa – masa
C19 Przekaźnik silniczka zapłonu – aktywacja potencjałem ujemnym
C20 Nieokablowany
C21 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie z przekaźnika głównego nr 01
C22 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie z przekaźnika głównego nr 02
C23 Piezoelektryczny wtryskiwacz szyny wspólnej cylindra nr 04 – zasilanie
C24 Piezoelektryczny wtryskiwacz szyny wspólnej cylindra nr 04 – aktywacja negatywna
C25 Wyłącznik świateł cofania – sygnał
C26 Analogowy miernik masy powietrza – sygnał temperatury powietrza
C27 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa nr 04
C28 Wtyczka UCR (Body Computer) – sygnał
C29 Moduł elektroniczny świec żarowych – aktywacja potencjałem ujemnym nr 02
C30 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji – aktywacja potencjałem ujemnym
C31 Piezoelektryczny wtryskiwacz szyny wspólnej cylindra nr 01 – zasilanie
C32 Piezoelektryczny wtryskiwacz szyny wspólnej cylindra nr 03 – aktywacja negatywna

Schemat ABS
Legenda elementów
Samochody osobowe/FORD/Fiesta ‘02 (JD,JH)/1.4 TDCi/Sedan 2-bryłowy/F6JA/[--/02>--/08] Teves/MK 60/ABS/ESP/[--/06>]/-

001 Centralka elektroniczna ABS
002 Akumulator zapłonowy
003 Wyłącznik zapłonu
004 Przekaźnik zapłonu
005 Przełącznik ESP
006 Wyłącznik pedału hamulca
007 Wtyczka centralki elektronicznej sterowania silnika
008 Czujnik kąta układu kierowniczego
009 Czujnik poślizgu i czujnik przyspieszenia bocznego
010 Złącze diagnostyczne OBD
011 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła
012 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła
013 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła
014 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła
015 Czujnik ciśnienia oleju hamulców
F 001 Bezpiecznik 30 A F6
F 002 Bezpiecznik 20 A F5
F 003 Bezpiecznik 60 A F8
F 004 Bezpiecznik F6 60 A
F 005 Bezpiecznik F5 60 A
F 006 Bezpiecznik F30 15 A
F 007 Bezpiecznik F37 3 A
F 008 Bezpiecznik 7,5 A F38
F 009 Bezpiecznik 15 A F45

Pin Funkcja
01 Centralka elektroniczna ABS – zasilanie +12 V
02 Złącze diagnostyczne OBD – sygnał linii cyfrowej
03 Czujnik kąta skrętu – sygnał linia szyny danych CAN ( H )
04 Centralka elektroniczna ABS – zasilanie +12 V
05 Czujnik kąta skrętu,  czujnik poślizgu i czujnik przyspieszenia poprzecznego – masa
06 Czujnik kąta skrętu – sygnał linia szyny danych CAN (L)
07 Czujnik kąta skrętu, czujnik poślizgu i czujnik przyspieszenia poprzecznego – zasilanie +5 V
08 Wyłącznik ESP – sygnał
09 Nieokablowany
10 Nieokablowany
11 Jednostka sterująca ABS – sygnał linii CAN BUS (H)
12 Nieokablowany
13 Nieokablowany
14 Nieokablowany
15 Jednostka sterująca ABS – sygnał linii CAN BUS (L)
16 Centralka elektroniczna ABS – masa
17 Nieokablowany
18 Czujnik ciśnienia płynu hamulcowego – zasilanie +5 V
19 Czujnik 1 ciśnienia płynu hamulcowego – masa
20 Czujnik ciśnienia oleju hamulców – sygnał
21 Nieokablowany
22 Nieokablowany
23 Nieokablowany
24 Nieokablowany
25 Czujnik odchylenia, czujnik przyspieszenia bocznego – sygnał linii CAN BUS (H)
26 Nieokablowany
27 Nieokablowany
28 Nieokablowany
29 Czujnik odchylenia, czujnik przyspieszenia bocznego – sygnał linii CAN BUS (L)
30 Nieokablowany
31 Nieokablowany
32 Centralka elektroniczna ABS – zasilanie +12 V
33 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła – sygnał
34 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła – zasilanie +12 V
35 Nieokablowany
36 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła – zasilanie +12 V
37 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła – sygnał
38 Wyłącznik ESP – sygnał
39 Nieokablowany
40 Nieokablowany
41 Wyłącznik pedału hamulca, wtyczka elektronicznego urządzenia sterującego EUS pracą silnika – sygnał
42 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła – sygnał
43 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła – zasilanie +12 V
44 Nieokablowany
45 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła – zasilanie +12 V
46 Oporny magnetycznie czujnik prędkości koła – sygnał
47 Centralka elektroniczna ABS – masa

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony