Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Ford w 2005 roku

W sierpniu br. firma Ford umocniła swoją pozycję w pierwszej piątce najchętniej kupowanych samochodów w Polsce. W tym okresie do klientów trafiło 1600 samochodów, co pozwoliło osiągnąć 7,9% udziału w rynku. Od początku roku firma Ford Polska sprzedała 15,5 tysiąca samochodów, dzięki czemu udział w rynku wyniósł 8,2%. Ważnym momentem w 2005 było wejście Forda do pierwszej piątki najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce.
- Jest to nasz wielki sukces – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp.z o.o.
– Pomimo ogromnego spadku sprzedaży na rynku nowych samochodów udaje się nam skutecznie konkurować i utrzymać zdobyty i założony udział w rynku. Wzrósł on z 3% w 2001 roku do ponad 8% w roku bieżącym, w rankingu najlepiej sprzedawanych samochodów Ford przesunął się z 11. miejsca w 2001 roku na 5. miejsce w 2005 roku.
Chcąc zapewnić klientom powszechny dostęp do najwyższej jakości oryginalnych części zamiennych Ford Polska od roku wdraża poprzez swoich autoryzowanych partnerów program szerokiego dostępu niezależnych warsztatów do oryginalnych części zamiennych. Na początku 2005 roku podjęto decyzję o stworzeniu w Polsce nowatorskiego programu hurtowej sprzedaży oryginalnych części zamiennych. Program skierowany jest do niezależnych warsztatów samochodowych, sklepów oraz hurtowni motoryzacyjnych, które poprzez współpracę handlową z autoryzowanymi dilerami Forda stają się uczestnikami elitarnego programu „Partner Forda”.
- Pragniemy udowodnić, że każdy posiadacz samochodu Ford może nabyć każdą potrzebną do wykonania przeglądu czy naprawy oryginalną część nie tylko u autoryzowanego przedstawiciela, ale także w niezależnym punkcie i w cenie jaką musiałby zapłacić za dobrej jakości zamiennik – powiedział Dariusz Lech, Dyrektor ds. Serwisu i Obsługi Posprzedażnej.
Dwa lata temu został wprowadzony program „Cena zależna od wieku”, gdzie w trosce o klientów firma Ford znacząco obniżyła ceny elementów blacharskich do samochodów starszych niż 10 lat.
- Rok 2005 jest bardzo ciężki dla branży motoryzacyjnej w Polsce – powiedział Adam Kołodziejczyk. – W Fordzie postanowiliśmy wykorzystać ten czas na doskonalenie jakości obsługi posprzedażnej, ponieważ jest to obszar, na który klienci zwracają ogromną uwagę, a w którym zawsze można działać lepiej. Kilka dni temu został podpisany List Intencyjny pomiędzy Ford of Europe a Fiat Auto o współpracy przy produkcji, m.in. następcy Forda Ka. Z niecierpliwością będziemy oczekiwać wyników badań audytorskich, które zadecydują o ewentualnym rozpoczęciu współpracy – dodał Adam Kołodziejczyk.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony