Z Marcinem Nowakiem, Menedżerem Marketingu w firmie Auto ABC, na temat marki Fortuna Line rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
- Jaka była idea przedsięwzięcia Fortuna Line?
Podstawową ideą towarzyszącą powstawaniu marki Fortuna Line było zapewnienie klientom pełnej i jednolitej jakościowo i cenowo oferty na części układów kierowniczych i zawieszeń. Auto ABC zaprosiło do tego programu wyselekcjonowanych dostawców z Europy, którzy dostarczają swoje wyroby na rynek OE i OES. Dzięki tym partnerom udało się stworzyć najszerszą ofertę części układów kierowniczych i zawieszeń.
- Dlaczego lider w zawieszeniach?
Elementów wyróżniających markę jest bardzo wiele. Jednym z najważniejszych czynników pokazujących wielkość całego przedsięwzięcia jest bardzo szeroka oferta, licząca ponad 3500 referencji do samochodów europejskich i azjatyckich. Marka obejmuje wszystkie rodzaje wahaczy (aluminiowe, proste, trójkątne), końcówki drążków kierowniczych, drążki kompletne, tuleje metalowo-gumowe, sworznie wahaczy, łączniki stabilizatorów, osłony drążków kierowniczych, zestawy naprawcze, amortyzatory, osłony i odboje amortyzatorów. Jak widać oferta jest naprawdę kompleksowa. Trzeba również powiedzieć, że dostępność tych części jest dobra – realizacja zamówień klientów utrzymuje się na poziomie 94%. Jak pokazują badania rynkowe dostępność części jest często czynnikiem dużo istotniejszym nawet od ceny oferowanych produktów. Innym ważnym elementem jest katalog zawieszeń, który dostępny jest w trzech wersjach: drukowanej, internetowej na stronie www.fortunaline.com.pl oraz na płycie CD. Warto również wspomnieć, że wszystkie części znakowane są w miarę możliwości logiem FL, co ułatwia identyfikację zużytych części podczas wymiany na nowe lub w przypadku zgłaszania reklamacji. Mamy wówczas pewność, że są to nasze części. Jeśli już mowa o reklamacjach, to chcę powiedzieć, że głównie na potrzeby marki Fortuna Line, ale nie tylko, stworzyliśmy własne laboratorium badawcze, które pozwala na wykonywanie szeregu badań, dzięki którym wiemy, iż nasi klienci otrzymują produkty dobrej jakości. Laboratorium umożliwia nam także kompleksowe rozpatrywanie każdej reklamacji i, co ważne, w bardzo krótkim czasie. Jak powszechnie, wiadomo reklamacje to bolączka wielu firm w Polsce. Myślę, że również jednym z elementów wyróżniających markę Fortuna Line jest wzornictwo opakowań na naprawdę najwyższym europejskim poziomie. Na wszystkie części posiadamy również niezbędne certyfikaty.
- Proszę w kilku słowach powiedzieć o sposobie promocji produktów Fortuna Line?
Fortuna Line jest jeszcze “młodym dzieckiem”, jednak bardzo dobrze rozwijającym się, czego potwierdzeniem jest Medal Europejski przyznany marce przez Bussines Centre Club w 2004 r. Jednak nawet tak zdolne dziecko potrzebuje promocji i wsparcia marketingowego. Auto ABC często organizuje różnego rodzaju promocje, w których klienci poza dobrym produktem otrzymują jeszcze inne wartości dodane. Kolejnym sposobem promowania marki są kampanie reklamowe w wielu znanych wydawnictwach prasowych. Również promujemy markę poprzez udział w targach motoryzacyjnych. Wystawialiśmy się z Fortuną na Automechanice we Frankfurcie w 2004 r., osiągając wielki sukces i pozyskując wielu odbiorców w całej Europie. Klienci otrzymują również wsparcie marketingowe w postaci różnego rodzaju materiałów promocyjnych.
- W jaki sposób zachęciłby Pan mechaników do montowania części Fortuna Line?
Mam nadzieję, że wszystkie te elementy, o których mówiłem wcześniej, takie jak dostarczanie części kompletnych wraz ze wszystkimi elementami niezbędnymi, takimi jak śruby, podkładki, nakrętki, szybkie i kompetentne rozpatrywanie reklamacji, a także szerokość oferty, dobra realizacja zamówień, katalog w 3 wersjach, znakowanie części, własne laboratorium badawcze, wsparcie marketingowe, potwierdzają pozycję lidera w zawieszeniach, z którym warto współpracować. Dzięki tak kompleksowej ofercie unika się szukania pewnych elementów niezbędnych do prawidłowego montażu nowych elementów układu kierowniczego i zawieszenia. Warto także powiedzieć o tym, że marka Fortuna Line zdobyła swoich zwolenników nie tylko w Polsce, ale również za granicą (export do ponad 8 krajów Europy).
Marcin Nowak Menedżer Marketingu w firmie Auto ABC
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)