Warto wiedzieć

7 godzin temu  18.01.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

FPT Industrial z sukcesami w Rajdzie Dakar

Pojazdy Iveco napędzane silnikami FPT Industrial odniosły spektakularny sukces w Rajdzie Dakar 2025 zajmując dziewięć na dziesięć najwyższych pozycji w klasyfikacji końcowej.

FPT Industrial ponownie staje na podium w Rajdzie Dakar. 47. edycja najtrudniejszego rajdu świata, to kolejne niezwykłe osiągnięcie, które wzbogaciło dziedzictwo marki. Pojazdy IVECO – napędzane silnikami FPT Industrial – zajęły podium i zdobyły dziewięć na dziesięć najwyższych miejsc w klasyfikacji końcowej ciężarówek.

Jako wyłączny partner techniczny marka wspierała zespoły de Rooy FPT, na czele z kierowcami Alešem Lopraisem, Vaidotasem Žalą i Anją Van Loon. Loprais z InstaTrade Loprais Team de Rooy FPT zajął 3. miejsce z dobrze znanym modelem IVECO Powerstar 2024/2025 wyposażonym w silniki CURSOR 13 firmy FPT Industrial, zaprojektowane tak, aby zapewniać niezrównaną moc, wydajność, niezawodność w najtrudniejszych warunkach. Vaidotas Žala, nowy uczestnik Skuba Team de Rooy FPT, i Anja Van Loon (Fried Van de Laar Racing Team de Rooy FPT), którzy już w 2024 roku uczestniczyli w Rajdzie Dakar z pierwszorzędnym występem, podbili wydmy oszałamiających krajobrazów Arabii Saudyjskiej imponującymi występami na wielu etapach, w tym sześcioma miejscami na podium dla Žali i czwartym miejscem dla Van Loona. Ci dwaj kierowcy ukończyli rajd odpowiednio na piątym i ósmym miejscu, notując najlepsze wyniki w historii zawodów.

Tegoroczna edycja – potwierdzona przez organizatorów jako jedna z najtrudniejszych w historii – obejmowała dwanaście etapów obejmujących łącznie 8000 kilometrów z Biszy do Shubaytah, w tym ponad 5000 kilometrów odcinków specjalnych. Na ośmiu z dwunastu etapów Aleš Loprais finiszował na trzech pierwszych pozycjach, wygrywając pięć z nich. Ten znakomity wynik został osiągnięty dzięki wyjątkowo wydajnemu i niezawodnemu pojazdowi i silnikowi, które nigdy nie zawiodły zespołu podczas całego rajdu.

Trasa Dakaru 2025 uwydatniła wszystkie zalety silników CURSOR 13, zaprojektowanych tak, aby dostarczać najwyższy poziom mocy, wydajności, niezawodności w najtrudniejszych zastosowaniach. Opatentowana przez FPT Industrial technologia HI-eSCR z pasywną regeneracją filtra DPF pozwala wydłużyć interwał wymiany oleju do 150 000 km. Czyszczenie filtra DPF do 600 000 km i zmniejszone zużycie oleju zapewniają znaczące korzyści pod względem obniżonych kosztów. Silnik CURSOR 13 dla IVECO Powerstar (Dakar 2025) to jednostka o pojemności skokowej 12,88l i mocy 1000 KM. Silnik waży 1150 kg i dysponuje maksymalnym momentem obrotowy 5000 Nm.

Fot. FPT Industrial

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony