Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Gazowe dylematy?
– podsumowania i prognozy

Branża autogazu to prężny rynek w Polsce, choć z pozoru wydaje się niestabilny.

Dlaczego? A na przykład dlatego, że wystarczy, że ktoś wypuści plotkę o podwyżce akcyzy na paliwo gazowe, a już w branży spekuluje się, że firmom z tego sektora będzie wiodło się gorzej. Co więcej, doniesienia medialne są często nad wyraz potęgowane i prowadząc firmę w tej branży, można mieć obawy o swoją przyszłość. Przedstawiciele tego sektora nierzadko są poddawani takiej huśtawce. Prędzej czy później rynek jednak weryfikuje wszelkie doniesienia i w konsekwencji okazuje się, że ceny LPG pozostają na tym samym poziomie.  Jakby nie patrzeć, nawet jeśli kiedyś doświadczymy drastycznego wzrostu cen paliwa gazowego, bo np. rząd wpadnie na nieudolny pomysł załatania kolejnej dziury w budżecie, to i tak pozostanie na rynku bardzo wiele aut wymagających regularnego serwisu. Póki co wspomniane dziury łatane są mandatami z fotoradarów i miejmy nadzieję, że rynek instalacji gazowych będzie niezagrożony. Nie da się też ukryć, że rozwojowi tego segmentu sprzyjają ostatnimi czasy galopujące ceny benzyny i oleju napędowego. Aby dowiedzieć się więcej o sytuacji w tej branży, postanowiliśmy zapytać jej przedstawicieli o to, jaki był dla nich rok 2012 i jakie są ich prognozy na nadchodzące miesiące.

Mirosław Giecewicz

19383 Marcin Piekarski kierownik handlowy A.Max right Rok 2012:
- z punktu widzenia handlu brak stabilności – branża wrażliwa na negatywne informacje dotyczące LPG (akcyza, cło, czarny marketing na forach i portalach motoryzacyjnych itp.);
- wysokie nasycenie rynku krajowego, poszukiwanie nowych obszarów zbytu wiązało się ze wzrostem kosztów funkcjonowania firmy;
- konkurencja w postaci firm tureckich coraz mocniej zainteresowanych rynkiem polskim powoli zaczęła destabilizować politykę handlową silnych polskich firm.

Rok 2013:
- pogłębienie ekspansji przez firmy tureckie;
- regulamin R115, wydatki związane z uzyskaniem stosownych homologacji mocno obciążą budżety firm;
- pozostaje mieć nadzieję na zachowanie ubiegłorocznych proporcji w cenie LPG/benzyny.

19384 Józef Dudzianiec właściciel Auto Gaz Holandia rightOtóż temat LPG zawsze balansuje co do popytu na systemy LPG i dlatego można przyjąć, że boom na konwersje systemów do pojazdów minął i to dawno. Wszystko, co możliwe – mówiąc potocznie – zostało „zagazowane”. Pojazdy z rynku wtórnego przyjeżdżają do Polski już z systemami LPG, tylko że nie wszystkie systemy są dedykowane. Natomiast rynek nowych pojazdów konkretnych marek i modeli konsekwentnie realizuje umowy zawarte z właściwymi producentami systemów LPG. Dzieje się tak dlatego, że ważną kwestią dla klienta jest gwarancja na cały pojazd, w tym przypadku na pojazd z wbudowaną instalacją LPG. Pole do popisu mają systemy do silników TSI, FSI i TFSI, jednak w moim przekonaniu tylko w systemie ciekłego wtrysku, czyli V generacji. I tu takie firmy jak Vialle i ICOM sprostały tym wyzwaniom i z całą odpowiedzialnością ujawniają kolejne marki i modele pojazdów, do których system został wdrożony i doskonale sobie radzi. Prognozy na 2013 rok według mnie nie będą daleko odbiegać od lat poprzednich.

19385 Janusz Siczek dyrektor handlowy Auto-Gaz Centrum rightRok 2012 był okresem stabilnego wzrostu. Wzrost cen paliw na przełomie lat 2011/12 spowodował duży wzrost zainteresowania montażem instalacji gazowych. Korzystna dla LPG relacja cenowa widoczna była w przekroju całego roku, co pozwoliło na podtrzymanie liczby sprzedawanych i montowanych instalacji. Jeśli natomiast chodzi o rok 2013, to tak naprawdę zawsze zadajemy sobie to pytanie na początku roku. Jest bardzo wiele zmiennych, które wpływają na kształt rynku, dlatego nie pokuszę się o określenie, jak ten rynek będzie wyglądał w okresie najbliższych 12 miesięcy. Mogę jedynie powiedzieć, że celem Auto-Gaz Centrum na 2013 rok jest zwiększenie procentowego udziału w segmencie wtrysków gazu. Rok ten będzie dla nas bardzo ważny m.in. ze względu na oficjalną premierę naszego sterownika ZENIT PRO DIESEL. Nasza firma wiąże swoją przyszłość z branżą autogazu, dlatego inwestujemy w nowe rozwiązania techniczno-technologiczne, które pozwolą nam sprostać wszelkim wyzwaniom. W pierwszym kwartale 2013 roku zapraszam także wszystkich Czytelników do skorzystania z naszej oferty w dwóch nowych oddziałach, we Wrocławiu i Olsztynie.

19386 Grzegorz Jarzyński prezes zarządu ELPIGAZ Sp. z o.o. rightMiniony rok był dobrym rokiem dla autogazu oraz dla firmy ELPIGAZ. Najważniejsze dla użytkowników pojazdów na gaz zapewne jest to, że jazda na gazie jest zdecydowanie tańsza niż na benzynie czy nawet na oleju napędowym. Nie brakuje zatem chętnych na montaż instalacji. Poziom techniczny oferowanych urządzeń do zasilania gazem oraz szeroki zakres oferty w pełni satysfakcjonuje kierowców – pod warunkiem, że wybrali instalacje na odpowiednim poziomie. Zauważalny jest wzrost zainteresowania systemami DUAL Fuel (GAZ + ON) do silników Diesla (wysokoprężnych) – co dobrze świadczy o dalszych perspektywach rozwoju dla tego sektora. Firma ELPIGAZ uzyskała szereg wyróżnień, jak np. „Lider innowacji 2012” czy też QI (Quality International). Nasza oferta poszerzyła się o kolejne zbiorniki LPG, systematycznie pozyskujemy coraz więcej klientów, nasz system STELLA POLARE wygrał konkurs na „Instalację Nowej Ery”, a dwupaliwowy „DEGAmix” uznany został za największą innowację dla logistyki. Jeżeli chodzi o ELPIGAZ, to w 2013 roku przygotowujemy szereg nowych wdrożeń. Aktualnie jesteśmy w trakcie wdrażania nowego wtryskiwacza I-Plus ARCO oraz kolejnych instalacji spełniających normy emisji Euro 5 i Regulaminu R115. W kolejnych miesiącach pojawi się nowy sterownik STELLA MARIS z linii POPULARline. Aktualnie przygotowujemy DEGAmix2 – nowy, dwumapowy system DUAL FUEL do silników Diesla, który zostanie wprowadzony na rynek w drugim kwartale zarówno w wersji LPG, jak i CNG. Poszerzy się gama naszych systemów Stella4DPI do silników z wtryskiem bezpośrednim o instalacje 6 i 8-cylindrowe. Nasze wyroby staną się łatwiej dostępne nie tylko dzięki nowoczesnemu systemowi sprzedaży przez sklep internetowy shopgaz.pl, ale także poprzez sieć Składów Fabrycznych ELPIGAZ na terenie Polski, w których będzie można skorzystać z szerokiego wyboru naszych zbiorników LPG oraz zaopatrzyć się w kompletne instalacje wysokiej jakości. Chcemy być jak najbliżej naszych klientów, żeby mogli nas jak najczęściej odwiedzać i nabywać nasze produkty.

19387 Krzysztof Łapiński wiceprezes ds. technicznych LPGTECH rightRok 2012 był drugim rokiem działalności firmy LPGTECH, której głównym celem jest produkcja perfekcyjnych instalacji autogazu. Odnośnie produkcji sterowników TECH w zestawach mini oraz w pakietach z reduktorami i wtryskiwaczami muszę przyznać, że wielokrotnie zwiększyliśmy poziom sprzedaży w stosunku do roku 2011. Może nie było to jeszcze zbyt widoczne na rynku polskim, gdyż większość naszej sprzedaży to jednak rynki Europy i Azji, ale powoli, mam nadzieję, stajemy się znaczącą konkurencją dla rodzimych producentów. Poprzedni rok był też dla nas bardzo znaczący pod względem informacji zwrotnej od naszych klientów i dopracowania najdrobniejszych szczegółów naszej produkcji. W instalacjach autogazu bardzo ważnym elementem jest uniwersalność, czyli dopasowanie instalacji do wszystkich aut, które mogą pojawić się w warsztacie autogazu. Możemy się pochwalić idealnym dopasowaniem naszych sterowników do samochodów Mazda. Obecnie do tego grona doszły pojazdy grupy VAG, silniki z systemem Valvetronic oraz silniki Wankla. Świadomie opóźniliśmy wejście na rynek naszych nowych produktów, gdyż w elektronice szczególnie chcieliśmy dopracować współpracę TECH-ów z systemami OBD pojazdów, a w temacie wtryskiwaczy prowadziliśmy bardzo intensywne badania wytrzymałościowe naszych Dragonów. Efekt tych prac można będzie zobaczyć na marcowych targach GasShow w Warszawie. Myślę, że pod względem uzyskanych parametrów technicznych oraz jakościowych, jak również planów produkcji, które wynikają z zamówień naszych klientów, rok 2013 powinien zaowocować dalszym dynamicznym rozwojem spółki LPGTECH i być kolejnym krokiem do tytułu lidera rynku autogazu.

19388 Monika Czajka MMC Filtry LPG i CNG rightPoczątek roku to czas postanowień, ale także podsumowań minionego okresu. Według naszych obserwacji rok 2012 możemy zaliczyć do udanych. Do naszej bogatej oferty wprowadziliśmy nowe pozycje filtrów. Konkurencja na rynku LPG jest silna, dlatego od wielu lat staramy się, aby nasi klienci nabywali produkty dobrej jakości i w korzystnej cenie. Podniosły się standardy na rynku LPG. Wysokie ceny paliw powodują wzrost zainteresowania alternatywnym rozwiązaniem, jakim jest montaż instalacji gazowych w samochodach. Wzrasta więc zapotrzebowanie na produkty LPG nie tylko w Polsce, ale także za granicą, w szczególności w krajach rozwijających się. W 2013 roku liczymy na nowe kontrakty z całego świata. Sytuacja na rynku nie jest łatwa, mimo to nasza firma się rozwija. Staramy się ulepszać działalność na każdym kroku. Przy produkcji stosujemy wydajne maszyny, wykorzystujemy ekonomiczne i ekologiczne rozwiązania. Kładziemy nacisk na wprowadzenie jak największej ilości nowych produktów. W tym roku nie tylko podniesiemy poziom sprzedaży produktów, ale także skupimy się na rozszerzeniu współpracy z kontrahentami, dzięki czemu będziemy mogli umocnić naszą pozycję w kraju i za granicą. Mamy nadzieję, że ten rok przyniesie ze sobą nowe transakcje, które zadowolą i nas, i naszych klientów.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony