Warto wiedzieć

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Gdzie reklamować

wadliwy akumulator?

Ostatnie dwa lata Inter Cars S.A. poświęcił na przeszkolenie 124 pracowników w filiach i ponad 30 klientów prowadzących serwisy w dziedzinie technicznej obsługi i sprzedaży akumulatorów.


Osoby te posiadają Certyfikaty uprawniające do samodzielnego rozpatrywania reklamacji. Przeszły szkolenie z zakresu budowy akumulatorów, reklamacji akumulatorów, praktycznej weryfikacji sprawności i diagnostyki akumulatorów oraz zasad gospodarki magazynowej akumulatorami. Dzięki tym szkoleniom posiadają praktyczną i teoretyczną wiedzę na temat eksploatacji i weryfikacji technicznej akumulatorów. Dbają także o prawidłowe przechowywanie akumulatorów w magazynie, sprawdzają stan naładowania i pilnują, żeby akumulatory rotowały zgodnie z zasadą pierwszy wjechał na magazyn, pierwszy wyjedzie do klienta. Jest to bardzo ważne, żeby do klienta nie trafiły zleżałe na magazynie, niedoładowane i zasiarczone akumulatory, tylko naładowane i gotowe natychmiast do użycia. Ponadto, osoby te pomogą również dobrać akumulator do danego auta, nawet jeśli samochód jest bardzo rzadko spotykany na naszych drogach.

Zamiast dwóch tygodni, tylko dwa, góra trzy dni
Od 15 września br. osoby, które posiadają certyfikaty samodzielnie rozpatrują reklamacje w swoich filiach i punktach serwisowych, a nie jak to było do tej pory, kiedy akumulatory były przewożone do centrali Inter Cars S.A. w Czosnowie. Była to duża strata czasu i bardzo łatwo było o uszkodzenia. Każda filia jest w stanie samodzielnie zdiagnozować akumulator na miejscu, czy jest dobry czy już zużyty i czy trzeba wymienić go na nowy. Czas rozpatrywania reklamacji akumulatorów skrócił się z dwóch tygodni do dwóch, trzech dni. Jest to duże udogodnienie dla klientów, gdyż nie wyłącza auta z eksploatacji na tak długi okres i nie zmusza do zakupu nowego akumulatora, gdy stary jest jeszcze dobry.
Serwisy prowadzące PWA (Punkty Wymiany Akumulatorów), po uzgodnieniu warunków współpracy, uzyskaniu dodatkowego rabatu reklamacyjnego i podpisaniu porozumienia, samodzielnie rozpatrują i uznają reklamacje. Filie i serwisy mają obowiązek rozpatrywać reklamacje na miejscu. Do działu reklamacji będą spływały tylko odwołania i tzw. trudne przypadki do weryfikacji.



Dariusz Panek

Sprawdzenie podstawowych danych przy przyjęciu reklamacji trwa kilka minut, często wystarczy, aby odpowiedzieć klientowi o zasadności przyjęcia akumulatora do reklamacji. Powinno to nastąpić w chwili przyjęcia reklamacji. Należy też sprawdzić dokument zakupu i kartę gwarancyjną, obejrzeć akumulator z zewnątrz i dokonać pomiaru napięcia spoczynkowego akumulatora. Te punkty eliminują wiele przypadków nieuzasadnionych reklamacji. Dokładną weryfikację techniczną akumulatora można przeprowadzić później na zapleczu, po uprzednim naładowaniu i sprawdzeniu przyrządami pomiarowymi. Klientowi przysługuje oczywiście prawo do złożenia odwołania od decyzji w sprawie złożonej reklamacji. W przypadku braku karty gwarancyjnej, towar rozpatrywany jest z tytułu rękojmi pod warunkiem, że klient posiada dokument zakupu. Okres rękojmi jest liczony przez rok od daty zakupu.

Dariusz Panek Inter Cars S.A.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony