Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

GENERATOR S - 32

Przy naprawach obwodów zapłonowych, np. z modułem DIGIPLEX, napotykamy często na problem ustalenia przyczyny usterki. Czy uszkodzony jest czujnik impulsów, moduł czy cewka zapłonowa. Z uwagi na złożoność impulsów, jakie generuje czujnik na wale korbowym, pozostaje nam metoda podstawiania elementów, zakładając, że takowe mamy do dyspozycji.

Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku innych modułów zapłonowych oraz systemów zapłonowo-wtryskowych, gdzie cewka zapłonowa sterowana jest bezpośrednio ze sterownika układu wtryskowego, ponieważ we wszystkich przypadkach podczas normalnej pracy układów czujniki obrotów wału korbowego generują odpowiednie zestawy (grupy) impulsów charakterystycznych dla danego systemu wtryskowego lub zapłonowego.

NIE ISTNIEJE inna metoda symulacji pracy większości systemów wtryskowych czy zapłonowych bez konieczności uruchamiania rozrusznika. W takich przypadkach niezastąpiony jest GENERATOR – S 32. Urządzenie to pozwala nam na symulacje dowolnych grup impulsów zależnie od rodzaju systemu oraz od rodzaju czujnika (Hall 5V, Hall 12V, czujnik indukcyjny), co pozwala nam na przeprowadzenie testów modułów i sterowników bez konieczności uruchamiania rozrusznika, a co również istotne – bez wymontowywania badanych elementów z auta. Generator jest zasilany napięciem 12V z akumulatora badanego auta. Po załączeniu zasilania wybieramy odpowiedni program pracy oraz ustalamy fazę impulsów wyjściowych (Hall 5V, Hall 12V, czujnik indukcyjny) i podłączamy przewód wyjściowy do gniazda czujnika (zamiast czujnika). Na uprzednio podłączonej świecy testowej możemy obserwować iskrę, badając tym samym moduł zapłonowy i cewkę czy pod wpływem temperatury ich praca nie ulega zakłóceniom. O ile test wypadł pomyślnie, możemy przypuszczać, że powodem zaników iskry jest uszkodzenie czujnika impulsów wału korbowego. Przy testowaniu układów wtryskowych możemy sprawdzić funkcjonowanie wtryskiwaczy, przekaźnika pompy paliwa, a nawet reakcje silniczków krokowych czy nastawników przepustnicy. Generatorem S – 32 możemy również sprawdzać działanie prędkościomierzy oraz drożność ich instalacji. Przy pomocy generatora można sprawdzać działanie wtryskiwaczy w aucie. Bardzo pomocny może okazać się generator przy wyszukiwaniu impulsów do sterowania instalacją gazową, gdzie dotychczas wykonuje się to przy pracującym silniku.

Lesław Rossa
leslaw_rossa@wp.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony