Podczas zakończonego niedawno 84. salonu samochodowego Genewa Motor Show firma Yokohama zaprezentowała oponę BluEarth-A AE-50 oraz dwie nowe „zimówki”: iceGuard iG55 i W.drive V905, które pojawią się w sprzedaży w 2014 roku.
Mniejsze zużycie paliwa, większy przebieg i doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni – to cechy opony BluEarth-A AE-50. Wykorzystane w niej rozwiązania zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy, czego potwierdzeniem jest najwyższa ocena dla parametru hamowania na mokrej nawierzchni – klasa A. Specjalnie zaprojektowany, asymetryczny wzór bieżnika gwarantuje zwiększoną wytrzymałość opony w czasie użytkowania i odporność na ścieranie, a pięciostopniowa konstrukcja przyczynia się do obniżenia poziomu hałasu w trakcie jazdy i zapobiega nierównomiernemu zużyciu opony. Aerodynamiczna konstrukcja zmniejsza opór powietrza podczas jazdy i wpływa na redukcję zużycia paliwa.
W.drive V905 oraz iceGuard iG55 to modele przeznaczone do użytkowania w okresie zimowym. Pierwsza z nich przeznaczona jest na rynki europejskie, a dedykowana samochodom osobowym. Zastosowane w produkcji rozwiązania (wzmocniony bark opony, nowy bieżnik czy udoskonalona mieszanka) zapewniają stabilne prowadzenie pojazdu podczas jazdy po oblodzonej i zaśnieżonej drodze. Przyczepność opony zwiększa zastosowany w mieszance olej pomarańczowy i mikrokrzemionka. Nowy wzór bieżnika zapewnia doskonałą trakcję na śniegu, a także skuteczne odprowadzenie wody i błota, jednocześnie pozwalając oponie zachować wysoką wydajność także na suchych nawierzchniach. Lżejsza konstrukcja opony zmniejsza opory toczenia, redukując zużycie paliwa przez pojazd. Opona dostępna będzie w rozmiarach od 15” do 18”.
Kolejna nowość, opona iceGuard iG55, zaprojektowana została w celu zapewnienia bezpieczeństwa jazdy w ekstremalnych warunkach zimowych i poprawienia wydajności na powierzchniach oblodzonych. Przeznaczona jest na rynki krajów skandynawskich i rynek rosyjski. Na potrzeby tego modelu japońscy inżynierowie opracowali nowy wzór bieżnika oraz nowy skład mieszanki gumowej. Zmieniona konstrukcja bieżnika zapewnia większą powierzchnię styku opony z nawierzchnią, gwarantując większą stabilność podczas jazdy i zwiększając efekt krawędziowania. Duża ilość lameli i masywne klocki układające się w agresywny wzór bieżnika pozwalają oponie „wgryzać się” w nawierzchnię, zapewniając tym samym doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie oraz doskonałe odprowadzenie wody z błota pośniegowego. W mieszance wykorzystano innowacyjną technologię absorpcji wody, sprawdzoną w poprzednich modelach serii iceGUARD, a także olej z owoców pomarańczy, zapewniający elastyczność gumy nawet w bardzo niskich temperaturach i doskonałą przyczepność. Model będzie dostępny w rozmiarach od 13” do 20”.
Komentarze (0)