Opony Goodyear Omnitrac MSS II i MSD II przeznaczone są odpowiednio na oś sterującą lub napędową i wyróżniają się zastosowaniem technologii Omnitrac Max. Omnitrac Max Technology to zestaw najnowszych materiałów i rozwiązań konstrukcyjnych obejmujących mieszankę bieżnika odporną na uszkodzenia, solidną konstrukcję osnowy i zoptymalizowany wzór bieżnika. Przekłada się to na bardzo dużą żywotność opony podczas jazdy po drogach i nieutwardzonych nawierzchniach, a także świetne właściwości trakcyjne w porównaniu z wcześniejszymi modelami . Opony charakteryzują się szerszym bieżnikiem dla dłuższych przebiegów, zabezpieczeniem przed kamieniami, rozwiązaniami wspomagającymi samooczyszczanie z błota oraz dobrą podatnością na bieżnikowanie dla zwiększenia wydajności floty. Ulepszenia konstrukcji bieżnika obejmują również lepsze parametry hamowania i redukcję hałasu. Odporność na uszkodzenia jest bardzo ważną cechą opon pracujących w trudnych warunkach, które narażone są na rozcięcia i przebicia uniemożliwiające późniejsze bieżnikowanie karkasu.
Nowa, zoptymalizowana konstrukcja osnowy zapewnia lepszą odporność na uszkodzenia i wysoką trwałość, co przekłada się na lepszą podatność na bieżnikowanie. Wydłużenie przebiegów, wyższa odporność na uszkodzenia, odporność na rozwój korozji, ograniczenie „puchnięcia” i wyższa trwałość to rezultaty zastosowania wysoce odpornej na zużycie i starzenie mieszanki bieżnika, specjalnych materiałów opasania i bardzo elastycznego materiału osnowy. Oznacza to większą niezawodność, mniej przestojów i większą ekonomikę.
TECHNOLOGIA DURASEAL
Unikatowa, innowacyjna, opatentowana technologia Goodyear Duraseal jest dostępna w niektórych modelach opon Omnitrac MSS II i MSD II. W przypadku przebicia bieżnika na głębokość do 6 mm, wbudowana warstwa szczeliwa Duraseal zapobiega utracie powietrza, nawet po wyjęciu obiektu. Oznacza to, że pojazdy ciężarowe mogą kontynuować jazdę nawet po przebiciu bieżnika, unikając kosztownego przestoju. Technologia ta może również zapobiec jeździe z niedostatecznym ciśnieniem, co jest jedną z głównych przyczyn przedwczesnego zużycia opon.
OMNITRAC MSS II
Opony na oś kierowaną Goodyear Omnitrac MSS II charakteryzują się szerokim bieżnikiem ze „slalomowymi” rowkami centralnymi i solidnymi żebrami barku. Ochrona przed penetracją kamieni w połączeniu z podwójnym rowkiem zapewnia lepszą odporność na przebicie kamieniami i sprawniejsze samooczyszczanie rowków. Przekłada się to na wydłużenie przebiegów, poprawę hamowania na drodze i nawierzchni nieutwardzonej oraz lepszą odporność na uszkodzenia. Wzór bieżnika posiada cztery lub pięć żeber w zależności od rozmiaru oraz właściwości zmniejszające hałas. Opony Omnitrac MSS II spełniają wymogi przyszłego (2012 r.). rozporządzenia 661 UE dotyczące hałasu i oporów toczenia.
OMNITRAC MSD II
Najważniejsze zalety opon Goodyear Omnitrac MSD II to wydłużone przebiegi i mniejszy opór toczenia, co przekłada się na niższe rachunki za paliwo i niższy poziom hałasu. Opony Omnitrac MSD II, tak jak MSS II, spełniają wymogi przyszłego rozporządzenia 661 UE co do oporów toczenia i hałasu.
Opony na oś napędową Goodyear Omnitrac MSD II posiadają szerszy bieżnik dla wydłużenia przebiegów. Inne właściwości to masywne żebro centralne, które poprawia charakterystykę zużycia opony. Znajduje się ono pomiędzy ciągłymi, otwartymi rowkami nachylonymi w kierunku barków, co zapewnia lepsze samooczyszczanie. Przyczepność w błocie zwiększa przesunięcie krawędzi bloków barku. Podobnie jak w przypadku Omnitrac MSS II, konstrukcja ma właściwości zmniejszające poziom hałasu.
PALETA ROZMIAROWA:
Goodyear wprowadził nowe rozmiary by uzupełnić asortyment opon wielozadaniowych. Opona 325/95R24 jest bezdętkowa i stanowi metryczny odpowiednik 12.00R24. Nowe opony umożliwiają zwiększenie ładowności do 500 kg na oś w porównaniu z modelem 12.00R24.
1 Dane Centrum Innowacji Goodyear 2009/2010
Komentarze (0)