W ramach tegorocznego Paris Motor Show japoński producent przedstawił koncepcyjny model Lexus UX. Ten ekskluzywny samochód wyposażony został w koncepcyjne opony Goodyear Urban Crossover, które trafnie ilustrują współpracę między obiema markami.
W ramach realizowanego wspólnie projektu Lexus postawił przed amerykańskim producentem ogumienia dwa zadania: zademonstrowanie nowego podejścia w dziedzinie wzornictwa oraz wykorzystanie najnowocześniejszych technologii.
Aby podkreślić wyjątkowy wygląd samochodu, Goodyear zastosował filozofię „od wewnątrz do zewnątrz”, która została przyjętą przez markę Lexus przy projektowaniu tego modelu. Polega ona na łączeniu się elementów wewnętrznych z zewnętrznymi i vice versa. Zgodnie z tą zasadą, szprychy obręczy płynnie przechodzą w ścianę boczną opony, tworząc jednolitą, spójną z resztą pojazdu formę.
Elementy ściany bocznej, zintegrowane z kołem nadają oponie wygląd charakterystyczny dla miejskich crossoverów, a bieżnik wyróżnia się dynamicznym wyglądem. Przy tworzeniu jego wzoru wykorzystana została nowoczesna technika wyrzynania laserowego. W oponie zastosowano również najnowocześniejsze technologie, w tym Goodyear Sound Comfort Technology, opierającą się na zamontowanej wewnątrz piance poliuretanowej. To rozwiązanie tłumi szczytowy rezonans wnęki opony generowany w trakcie toczenia. Dzięki temu wewnątrz pojazdu jest bardzo cicho, a kierowca i pasażerowie mogą bardziej cieszyć się muzyką czy rozmową podczas jazdy Lexusem.
W ramach konceptu Goodyear połączył technologię Sound Comfort Technology z układem elektronicznym wbudowanym w oponę, który po raz pierwszy zaprezentowany został na targach w Genewie w 2014 roku. Wysyła on cenne informacje do komputera pokładowego samochodu, poprawiając stabilność i osiągi pojazdu podczas pokonywania zakrętów i hamowania. System przesyła również dane dotyczące ciśnienia w oponach, temperatury oraz szczegóły identyfikujące ogumienie. W rezultacie komputer może ulepszać działanie algorytmów kontroli ruchu wzdłużnego i poprzecznego, zapewniając doskonałe prowadzenie. Ponadto koncepcyjna opona jest wyposażona w technologię Goodyear RunOnFlat Technology, dzięki której wzmocnione ściany boczne są w stanie prawidłowo przenosić obciążenie pojazdu na dystansie do 80 km1 po przebiciu skutkującym całkowitą utratą ciśnienia.
David Anckaert, General Director OE Product Development EMEA Goodyear, powiedział: - Z dumą prezentujemy innowacyjną, prototypową oponę dla koncepcyjnego Lexusa, która po raz kolejny potwierdza doświadczenie Goodyeara w dostarczaniu zindywidualizowanych rozwiązań partnerom OEM. Nasi projektanci z powodzeniem opracowali ogumienie pasujące do filozofii designu samochodu, jednocześnie zaspokajając potrzeby kierowców Lexusów w zakresie komfortu, przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa. Co szczególnie warte podkreślenia, w ramach projektu wykorzystano technologie już dostępne dla konsumentów w naszych produktach, takie jak Sound Comfort Technology i RunOnFlat Technology.
Komentarze (0)