Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Gorący okres dla chłodnicy
Bardzo często, żegnając lato, zapominamy, że dbanie o odpowiednią temperaturę silnika to zadanie, które nie kończy się w sierpniu. Groźny dla układu chłodzenia jest zwłaszcza zbliżający się okres pierwszych zimniejszych dni, dlatego już wczesną jesienią warto zdecydować się na wymianę płynu do chłodnic. Nowoczesne pakiety dodatków zawarte w koncentratach MaxMaster skutecznie zabezpieczają chłodnicę przed korozją, zapewniając stabilną pracę silnika na optymalnym poziomie.

Wybierając płyn do chłodnicy należy przede wszystkim wziąć pod uwagę występującą w danym okresie temperaturę powietrza. Dostosowana do miesięcy letnich ciecz powinna charakteryzować się stosunkowo wysoką temperaturą wrzenia, bo tylko w taki sposób układ chłodzenia może skutecznie „pozbywać się” ciepła z silnika. Co jednak idealnie sprawdza się podczas upałów, zupełnie inaczej oddziałuje na nasz silnik już nawet w okresie jesiennym. Płyn w chłodnicy może nieprawidłowo reagować na chłód, doprowadzając nawet do fizycznych uszkodzeń bloku silnika. Dlatego już teraz warto zastanowić się nad zmianą płynu chłodniczego, by chronić auto przed przegrzaniem, a dodatkowo zabezpieczyć trwałe elementy silnika oraz wymiennika ciepła przed korozją. Pozwolą na to koncentraty płynów do chłodnic z serii Max-Master, które oprócz uniwersalnych właściwości, jakie posiadają tego typu preparaty, zawierają substancje, dzięki którym skutecznie zadbamy także o sam panel chłodnicy.

Koncentraty płynów do chłodnic MaxMaster bazują na glikolu etylenowym. Wykorzystują, opartą na kwasach organicznych, technologię OAT, która skutecznie przeciwdziała korozji silnika oraz panelów chłodnicy wytworzonych z wszystkich rodzajów materiałów. Co ważne, preparaty te nie zawierają szkodliwych azotanów, amin i fosforanów, a po rozcieńczeniu z wodą mogą być przeznaczone do wszystkich typów silnika.

Seria koncentratów została podzielona na podkategorie produktów, by wzmocnić pożądany przez danego kierowcę efekt. MaxMaster REDCOOL dedykowany jest w szczególności dla samochodów osobowych o przebiegu do 250 tys. km oraz pojazdów dostawczych o przebiegu do 500 tys. km. MaxMaster YELLOWCOOL z kolei wykorzystuje zaawansowaną technologię stabilizacji krzemianów. Zastosowana w płynach metoda uniemożliwia formowanie się żelu krzemianowego, który często tworzy się podczas używania płynów o słabszej jakości i zagraża fizycznym elementom chłodnicy oraz silnika.

Jesień to odpowiedni moment, aby już teraz zadbać o układ chłodzenia samochodu. Przygotowując pojazd na zimę, warto zwrócić uwagę, by płyny zawierały w sobie zaawansowaną technologię chroniącą auto przed korozją. W ten sposób zabezpiecza się układ chłodniczy w znacznie szerszym zakresie.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony