Ogumienie

ponad rok temu  04.08.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Grupa Michelin publikuje wyniki za I połowę 2014 r.

W pierwszej połowie 2014 r. Grupa Michelin odnotowała sprzedaż na poziomie 9,7 mld euro, co jest zgodne z założeniami firmy na bieżący rok. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników jednorazowych wyniósł 1,16 mld euro.

Grupa Michelin oczekuje w II połowie 2014 r. utrzymania popytu na opony do samochodów osobowych i ciężarowych na rynkach rozwiniętych oraz w Chinach. Na pozostałych rynkach oczekiwane jest zmniejszenie popytu na opony, szczególnie w segmencie oryginalnego wyposażenia. W segmencie opon przemysłowych spodziewany jest wzrost popytu.

Grupa Michelin zamierza w całym 2014 r. poprawić uzyskiwaną marżę, zachowując równowagę pomiędzy polityką cenową a kosztami surowców. Konkurencyjność Grupy jest utrzymywana zgodnie z założeniami.

Michelin podtrzymuje swoje cele na 2014 r.: wzrost zysku operacyjnego, uzyskanie wskaźnika ROCE na poziomie ponad 11% i osiągnięcie ponad 500 mln euro dodatnich przepływów pieniężnych, utrzymując jednocześnie wydatki inwestycyjne na poziomie 2 mld euro.

Przegląd rynków

Wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych i dostawczych

Pierwsze wyposażenie

  • W Europie wolumen sprzedaży opon w I połowie 2014 roku wzrósł o 6 proc. W Europie Zachodniej odnotowano wzrost wolumenów sprzedaży o 7 proc., zaś w Europie Wschodniej spadek o 5 proc., co było spowodowane napiętą sytuacją geopolityczną. 
     
  • W Ameryce Północnej odnotowano wzrost sprzedaży o 3 proc., co było efektem wyższej sprzedaży samochodów.
     
  • W Azji sprzedaż urosła o 7 proc., na co wpływ miały wzrosty m.in. na rynku chińskim (10 proc.). W Japonii wolumen sprzedaży był stymulowany wzmożonymi zakupami przed podwyżką VAT, która nastąpiła 1 kwietnia. Z kolei w regionie Azji Południowo-Wschodniej wolumen sprzedaży spadł o 8 proc., co było spowodowane niestabilną sytuacją polityczną w Tajlandii.
     
  • W Ameryce Południowej widoczny był spadek wolumenu sprzedaży o 18 proc. Jednym z powodów tej sytuacji było spowolnienie sprzedaży samochodów związane z Mistrzostwami Świata w piłce nożnej. W Argentynie na słabą sprzedaż wpływały podwyżki podatków, restrykcje importowe oraz dewaluacja lokalnej waluty.

Rynek wymiany

  • W Europie wolumen sprzedaży na rynku wymiany wzrósł o 4 proc. W krajach Europy Zachodniej wolumen wzrósł o 7 proc., z kolei w Europie Wschodniej wolumen sprzedaży spadł o 10 proc., co był spowodowane napięciami w Rosji i na Ukrainie.
     
  • Popyt w Ameryce Północnej zwiększył się o 6 proc., głównie za sprawą wzrostu sprzedaży importowanych opon. Dobra sytuacja na rynku wspierana jest umiarkowanymi cenami paliwa i dobrymi nastrojami konsumentów.
     
  • W Azji odnotowano wzrost popytu o 6 proc. Wzrost wolumenu sprzedaży na rynku chińskim osiągnął 9 proc., a na japońskim 5 proc. Popyt w krajach Azji Południowo-Wschodniej był napędzany wzrostami w Indonezji (7 proc.) i Tajlandii (6 proc.)
     
  • W Ameryce Południowej odnotowano wzrost na poziomie 4 proc., na co wpływ miały wzrosty w Brazylii, Kolumbii i krajach Ameryki Środkowej.
Wolumen sprzedaży: opony do samochodów ciężarowych

Pierwsze wyposażenie

  • Popyt na rynku europejskim zmniejszył się o 7 proc. W Europie Zachodniej w I kw. 2014 r. wolumen sprzedaży wzrósł o 8 proc., głównie za sprawą zakupów ciężarówek przed wprowadzeniem norm emisji Euro VI, ale w II kw. zanotował spadek. W Europie Wschodniej kryzys na Ukrainie i spowolnienie gospodarcze w Rosji spowodowały znaczący spadek wolumenów sprzedaży.
     
  • W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży wzrósł o 10 proc.
     
  • Na rynkach azjatyckich popyt zwiększył się o 4 proc. W Chinach odnotowano wzrost wolumenów sprzedaży o 6 proc., a w krajach Azji Południowo-Wschodniej spadek o 23% spowodowany głównie efektem wysokiej bazy i niepokojami politycznymi w Tajlandii. W Japonii wyższy eksport ciężarówek spowodował wzrost wolumenów sprzedaży opon o 21 proc.
     
  • W Ameryce Południowej popyt spadł o 9 proc., co było spowodowane głównie efektem wysokiej bazy przed rokiem.

Rynek wymiany

  • Wolumen sprzedaży w Europie wzrósł o 6 proc. W krajach Europy Zachodniej wolumen sprzedaży wzrósł o 9 proc., a Europie Wschodniej o 2 proc. Z kolei 6 proc. spadek zanotowano w Turcji.
     
  • W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży wzrósł o 9 proc., co było spowodowane wzrostem przewozów.
     
  • Popyt w Azji wzrósł o 2 proc., ale wyniki w poszczególnych krajach były zróżnicowane. W Chinach popyt utrzymywał się na poziomie sprzed roku, z kolei w Indonezji zanotowano wzrosty, natomiast w Tajlandii oraz Japonii popyt zmalał.
     
  • W Ameryce Południowej nastąpił spadek wolumenu sprzedaży o 3 proc. Spadek wolumenów o 6 proc. w II kw. 2014 r. zapowiada słabszą sytuację w drugiej połowie roku.

Opony specjalistyczne

  • Opony przemysłowe – Sektor górniczy cały czas utrzymuje się w fazie wzrostowej, ale od IV kw. 2013 r. zapotrzebowanie na opony spada pod wpływem wykorzystywania wcześniej zgromadzonych zapasów. Zapotrzebowanie na opony pierwszego wyposażenia rosło na rynkach rozwiniętych.
     
  • Opony rolnicze – Globalny rynek pierwszego wyposażenia nieznacznie się zmniejszył. Popyt na rynku wymiany w Europie wzrósł, a spadki kontynuowane są w Ameryce Północnej.
     
  • Opony do jednośladów – popyt na rynku motocykli wzrósł w Europie, ale obniżył się w Ameryce Północnej, głównie za sprawą niesprzyjających warunków atmosferycznych.
     
  • Opony lotnicze – W omawianym okresie sytuacja w lotnictwie cywilnym uległa poprawie.
Tagi: Michelin, opony,

GALERIA ZDJĘĆ

Grupa Michelin publikuje wyniki za I połowę 2014 r.
Grupa Michelin publikuje wyniki za I połowę 2014 r.
Grupa Michelin publikuje wyniki za I połowę 2014 r.
Grupa Michelin publikuje wyniki za I połowę 2014 r.
Grupa Michelin publikuje wyniki za I połowę 2014 r.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony