Diagnostyka

ponad rok temu  19.12.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Gwarantowana naprawa pompowtryskiwaczy Delphi – autoryzowana sieć Delphi Diesel Centre

Wdrożenie technologii naprawy nowoczesnych pompowtryskiwaczy Delphi EUI E3 zaowocowało wzrostem możliwości diagnostycznych dla sektora samochodów ciężarowych, maszyn budowlanych oraz ciągników rolniczych w kraju i na świecie.

Stale rozwijające się systemy wtryskowe Delphi Diesel z możliwością przyrostu generowanego ciśnienia aż do 2700 barów wpływają na wydajniejszą atomizacją cząsteczek paliwa, polepszając spalanie silnika, ale również niosą elastyczną technologię dla producentów i różnych wariantów maszyn w zależności od pojemności cylindrów silnika (1,2-2,5 l).
W najnowszych pompowtryskiwaczach Delphi serii E3.6, zamontowanych w silnikach pojazdów marek Volvo oraz Hyundai, oraz wtryskiwaczach Delphi serii Smart US2010 użyto nowego rozwiązania technologicznego – Zero Back Leak Nozzle, czyli systemu bez przelewu zwrotnego. W momencie eliminacji przelewu paliwa zmniejsza się zużycie energii potrzebnej do ponownego wprowadzenia niezużytego paliwa do obiegu. Podstawową cechą konstrukcji ZBLN jest brak pinów ustalających niezbędnych do prawidłowego montażu. W tym przypadku konieczne jest prawidłowe ustawienie otworów rozpylających końcówki wtrysku względem oznaczenia na obudowie pompowtryskiwacza.
Dostępna aparatura diagnostyczna firmy Hartridge umożliwia właściwe ustawienie końcówki rozpylającej wg specyfikacji Delphi oraz wstępny docisk elementów, aby uniemożliwić obrót elementów podczas ostatecznego montażu.
Prawidłowe ustawienie końcówki jest niezbędne do zapewnienia zgodności emisji oraz optymalnego procesu spalania i niskiego zużycia paliwa. Nieprawidłowy montaż może owocować pogorszonymi lub utrudnionymi warunkami pracy silnika, czyli:
- nadmiernym czarnym dymem,
- przedwczesną usterką filtra cząstek stałych (duża ilość sadzy),
- nadmiernym zużyciem paliwa,
- zbyt dużą temperaturą pracy silnika,
- słabymi lub niestabilnie niskimi prędkościami obrotowymi silnika,
- wczesnym zużyciem/usterką silnika.

Nowoczesne systemy Delphi cechują się możliwością wielokrotnego wtrysku paliwa w jednym cyklu pracy silnika, które w połączeniu z kontrolą najmniejszych mikrodawek, tzw. pilotażowych, poprzez efektywnie dynamiczną pracę zaworów sterujących zapewniają potencjał do kompleksowego zasilenia silników oraz minimalizują potrzebę instalacji dodatkowych urządzeń do oczyszczania spalin.
Technologia zapewnia w ten sposób wysoką efektywność energetyczną, niski poziom hałasu mechanicznego oraz dostosowanie do docelowej norm emisji produktów spalania. W połączeniu z indywidualnym kodem charakterystyki dla każdego produktu Delphi, otrzymanym podczas etapu diagnostycznego, istnieje możliwość elektronicznej kontroli nad parametrami podczas zmiany warunków pracy silnika. To czyni produkt jeszcze bardziej zaawansowanym technologicznie i potwierdza się w stosowanych aplikacjach silników, w które wyposażono miliony pojazdów ciężarowych jeżdżących drogami krajowymi i działających w przemyśle budowlanym.
Jak wyglądają możliwości naprawy w momencie wystąpienia usterki lub zużycia elementów układu paliwowego? Klienci serwisów mają do dyspozycji różne warianty naprawy czy wymiany komponentów układu paliwowego, jednak decydującym czynnikiem jest oczywiście wartość naprawy produktu, która umożliwi dalszą eksploatację pojazdu i jest niska w porównaniu do innych rozwiązań. Często pomijanym aspektem jest gwarancja wadliwości produktu, jak wynika z przeprowadzonych ankiet.
Jak zagwarantować, że naprawiony produkt nie przeszkodzi nam w prowadzeniu biznesu lub nie narazi na powtórną usterkę w krótkim czasie? Jedną z możliwości gwarantujących bezawaryjną pracę systemu jest diagnostyka zgodna z technologią naprawy producenta, która tak jak przy pierwszym montażu odbywa się w autoryzowanych punktach naprawy Delphi Diesel Centre.
Autoryzowana sieć naprawcza wyposażona jest w zasób technologiczny i informacyjny, który ma zadbać o diagnostyczną pomoc w czasie wystąpienia usterki i zniwelować ryzyko ponownego uszkodzenia na dłuższy czas. Umożliwia to szeroki wachlarz specjalistycznych narzędzi, które mają tylko wykwalifikowani pracownicy serwisów, co zapewnia skuteczny sposób montażu. Wykorzystanie oryginalnych części zamiennych Delphi niweluje przedwczesne ryzyko pogorszenia parametrów wydajności naprawianych jednostek. Najważniejszym etapem prac podczas diagnostyki jest rzetelna i dokładna regulacja przy użyciu autoryzowanych stanowisk badawczych Hartridge, które umożliwiają precyzyjny pomiar parametrów dynamicznych, właściwą regulację i zatwierdzenie badania w oparciu o uzyskany indywidualny zakodowany zbiór informacji. Wygenerowany jednorazowo kod charakterystyki pozwala na przeniesienie informacji o sprawdzonej wydajności pompowtryskiwaczy do sterownika pojazdu, która kalkulując parametry pracy do aktualnego obciążenia silnika, jest w stanie zapewnić odpowiednią moc przy niższym zużyciu paliwa.
Kompleksowe rozwiązania diagnostyczne, najnowsze autoryzowane wyposażenie Hartridge z aktualnym oprogramowaniem bibliotek baz danych, doświadczenie serwisów nabyte wraz z wdrażanymi technologiami i produktami różnych producentów oraz udoskonalony proces zaawansowanej naprawy to klucz do sukcesu dla klientów, którzy wymagają trwałych i sprawdzonych rozwiązań diagnostycznych w oparciu o gwarancję producenta.

Łukasz Szafraniec
J.R. Motor Services G.B.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony