Części i regeneracja

miesiąc temu  22.01.2021, ~ Administrator   

Gwizd, wycieki, problem z SRS. Kilka warsztatowych historii

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Volkswagen Caddy
Odgłos gwizdu z przedziału silnikowego podczas przyspieszania
Pytanie: Klient posiada samochód marki Volkswagen Caddy z 2015 roku z silnikiem wysokoprężnym 2,0, w którym występuje problem z odgłosem gwizdu dochodzącym z przedziału silnikowego podczas przyspieszania. Odgłos ten słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie mamy problem z określeniem przyczyny usterki.
Odpowiedź: Usterka ta, dotycząca modeli Caddy z silnikiem wysokoprężnym 2,0 z kodem DFS*, była już zgłaszana wcześniej. Występowanie odgłosu gwizdu spowodowane jest usterką uszczelki kolektora wydechowego. Sprawdź uszczelkę kolektora wydechowego pod kątem przecieku na cylindrach 1 i 4 (rys. 1.1). Wymontuj i zutylizuj nakrętki kolektora wydechowego. Wymontuj kolektor wydechowy. Dokładnie oczyść wszystkie powierzchnie dociskowe. Zamontuj nową wersję uszczelki i nowe nakrętki kolektora wydechowego. Dokręć nakrętki prawidłowym momentem dokręcania

Alfa Romeo
Wyciek płynu chłodzącego silnika z obszaru kolektora ssącego
Pytanie: W naszym warsztacie w ramach przeglądu znajduje się Alfa Romeo Giulia 2,0 z 2016 roku, w którym zauważyliśmy bardzo niski poziom płynu chłodzącego silnika. Pod kolektorem ssącym znaleźliśmy ślady płynu, ale nie możemy określić źródła przecieku. Czy słyszeliście o takiej usterce?
Odpowiedź: Tak, opisana usterka jest nam znana i występuje w modelach Giulia z silnikiem benzynowym 2,0 wyprodukowanych pomiędzy 12.09.2016 a 12.01.2017. Przyczyną wycieku płynu chłodzącego jest wadliwa konstrukcja uszczelki o-ringu przewodu płynu chłodzącego turbosprężarki. Przeprowadź ciśnieniowe sprawdzenie układu chłodzenia i zobacz, czy płyn chłodniczy pojawi się we wskazanym miejscu (rys. 2.1) Zamontuj nową wersję uszczelki o-ring, dostępną w dziale części Alfa Romeo, na każdym z przewodów płynu chłodzącego turbosprężarki. Upewnij się, że poziom płynu chłodzącego i dodatku przeciwzamarzającego jest prawidłowy. Ponownie przeprowadź ciśnieniowe sprawdzenie układu chłodzenia, aby upewnić się, że przeciek został usunięty.

Citroën Nemo
Świeci się lampka ostrzegawcza SRS
Pytanie: Klient posiada Citroëna Nemo z 2013 roku. W samochodzie występowała usterka układu poduszek powietrznych (SRS), świeciła się lampka ostrzegawcza, a w pamięci usterek zapisano kod B0100. Wymieniliśmy komputer sterujący układu SRS. Pojazd wrócił do warsztatu z tym samym problemem po zaledwie kilku miesiącach.
Odpowiedź: Spotkaliśmy się już wcześniej z opisaną usterką występującą w modelach Citroën Nemo. Jej przyczyną jest niewystarczające uziemienie komputera sterującego układu SRS. Zamontuj nowy komputer sterujący SRS. Zamontuj dodatkowy przewód masy pomiędzy obudową komputera sterującego systemu SRS a przylegającym punktem masy (rys. 3.1). Powinno to zaradzić usterce.

Range Rover
Sporadycznie występująca usterka wycieraczek przedniej szyby
Pytanie: Jeden z naszych klientów, posiadający Range’a Rovera z 2013 roku, skarży się na sporadyczną usterkę wycieraczek przedniej szyby i kierunkowskazów. Samochód znajduje się w naszym warsztacie od kilku dni, a usterka wystąpiła tylko raz. Podejrzewamy, że potrzebne będzie uaktualnienie oprogramowania. Czy jesteście w stanie nam pomóc?
Odpowiedź: Spotkaliśmy się już z podobną usterką w niektórych modelach Range Rovera wyprodukowanych po 2012 roku. Jej przyczyną jest słabe przewodzenie pomiędzy jednostką przełącznika wycieraczek przedniej szyby a złączem wielostykowym wiązki przewodów. Wymontuj jednostkę przełącznika wycieraczek przedniej szyby i wyczyść styki złącza wielostykowego wiązki przewodów (rys. 4.1). Lekko nasmaruj styki odpowiednim smarem (rys. 4.1), np. Nyogel. Ponownie zamontuj jednostkę wyłącznika wycieraczek przedniej szyby. Czynności powtórz dla wyłącznika kierunkowskazów.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 9

  • 6
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony