Części i regeneracja

2 godziny temu  23.06.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Hamulce nowej generacji

Brembo, dostawca układów hamulcowych na zawody Formuły 1 i MotoGP, poszerza horyzonty, wprowadzając swoje rozwiązania do nowego segmentu pojazdów dwukołowych. Lider technologiczny w sportach motorowych, po raz pierwszy oficjalnie weźmie udział w zawodach kolarstwa górskiego, w Pucharze Świata w Downhillu, wraz z wyjątkowym partnerem: zespołem Gravity Team firmy Specialized Bicycles, jednym z najlepszych zespołów w świecie rowerowym.

Oficjalny debiut odbędzie się podczas wyścigu w Val di Sole, zaplanowanego na 20-22 czerwca w ramach kalendarza UCI MTB World Series 2025. W weekend 20-22 czerwca, kiedy ma miejsce również Brembo Moto Grand Prix Włoch, publiczność będzie mogła zobaczyć rower Specialized Gravity Team w padoku w Mugello. Współpraca między firmami Brembo i Specialized wynika z ich wspólnej wizji przekraczania granic technologii i osiągów, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Obie firmy wyznają takie wartości, jak ciągła innowacyjność, dążenie do doskonałości i pasja do sportów wyczynowych.

- Oficjalne wejście na najwyższy poziom profesjonalnych wyścigów downhill to nowe wyzwanie dla firmy Brembo. Jesteśmy dumni, że możemy dokonać tego wraz z zespołem i marką, które podzielają naszą wizję dotyczącą zwiększania osiągów i wprowadzania innowacji. Nie jest to przypadek, że dzieje się to przy okazji 50-lecia udziału Brembo w zawodach motorowych -powiedział Andrea Paganessi, Brembo Motorcycle Global Chief Operating Officer.

- Dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że dzięki osiągnięciom Brembo technologia hamowanie weszła na wyższy poziom.

- W Specialized zawsze wierzyliśmy, że wyścigi są najlepszym poligonem dla innowacji -powiedział Armin Landgraf, CEO Specialized.
- Wobec naszych partnerów stosujemy te same wysokie standardy, które wyznaczyliśmy sobie sami, a dziedzictwo Brembo w zakresie inżynierii ukierunkowanej na przyszłość i sprawdzonej w wyścigach wydajności sprawiło, że wybór był oczywisty. Partnerstwo to stanowi strategiczną inwestycję w najnowocześniejszą technologię, zaprojektowaną z myślą o wspieraniu naszych sportowców. Wraz z ciągłym rozwojem zawodów downhill, ta współpraca gwarantuje, że będziemy dostarczać przełomowe rozwiązania, które pojawią się na podium i będą kształtować przyszłość tego sportu.

Aby jeszcze bardziej wzmocnić to partnerstwo, do projektu dołącza kolejny kluczowy gracz stawiający na postęp technologiczny: Öhlins. Öhlins, światowy lider w dziedzinie wysokowydajnych układów zawieszenia, wspiera Specialized i Gravity Team od 2013 roku w Pucharze Świata UCI i w Mistrzostwach Świata. Szwedzka firma, która na początku 2025 roku stała się częścią Grupy Brembo, jest ważnym elementem strategii Grupy mającej na celu rozszerzenie jej pozycji lidera technologicznego w sektorze pojazdów dwu- i czterokołowych.

Znana z dominacji w Formule 1, MotoGP i World Superbike, firma Brembo wnosi długoletnie doświadczenie zgromadzone podczas najbardziej renomowanych mistrzostw, z ponad 700 tytułami mistrza świata zdobytymi w sportach motorowych na przestrzeni 50 lat historii udziałów w wyścigach motorowych. W połączeniu z dziedzictwem firmy Specialized, charakteryzującym się takimi wartościami, jak dążenie do innowacyjności, zaawansowane badania w zakresie projektowania rowerów górskich i rozwój zorientowany na komfort rowerzystów, współpraca ta stanowi ważny krok naprzód w ewolucji wyścigów zjazdowych.

To strategiczne partnerstwo to dopiero początek drogi Brembo, której celem jest zrewolucjonizowanie w przyszłości standardów hamowania na najwyższym poziomie wyścigowym poprzez wprowadzanie wiedzy i technologii włoskiej firmy na nowe obszary.

Nowy układ hamulcowy Brembo dla Specialized

Układ hamulcowy, zarówno przedni, jak i tylny, obejmuje osiowy cylinder hamulca z pływającą średnicą 9 mm oraz potrójną regulacją dźwigni (współczynnik dźwigni, zasięg dźwigni, skok swobodny), co pozwala rowerzystom dostosować czucie hamulców do własnych preferencji. Cylinder hamulca jest połączony z zaciskiem zamontowanym w systemie Post Mount, wyposażonym w cztery „izolowane” tłoki aluminiowe o średnicy 18 mm, które zapewniają wysoką siłę hamowania.

Cylinder hamulca i zacisk są połączone plecionym stalowym przewodem, zapewniającym stały i precyzyjny skok dźwigni. Układ uzupełnia tarcza hamulcowa, specjalnie zaprojektowana do zacisku, z powiększoną powierzchnią hamującą, która optymalizuje odprowadzanie ciepła podczas ekstremalnego użytkowania.

Fot. Brembo

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony