przejmuje firmę Aglaia GmbH
Strategiczna inwestycja w innowacyjnej dziedzinie systemów wspomagania kierowcy bazujących na kamerach.
1 marca 2006 r. dostawca motoryzacyjny Hella KGaA Hueck & Co., Lippstadt przejął 100 proc. udziałów w firmie Aglaia GmbH, Berlin. Przedsiębiorstwo to konstruuje systemy oparte na czujnikach wizualnych (optycznych) dla przemysłu motoryzacyjnego i zatrudnia 30 pracowników. Jego obroty wynoszą ok. 2,5 mln euro. Ustalono, że szczegóły transakcji pozostaną tajemnicą. Siedziba pozostanie w Berlinie, ma zostać rozbudowana i przekształcona w centrum kompetencyjne ds. obróbki obrazu dla potrzeb działu elektroniki Helli. Przejęcie tego przedsiębiorstwa oznacza poszerzenie wiedzy i kompetencji wyspecjalizowanej w dziedzinie oświetlenia i elektroniki Helli na innowacyjnym polu systemów wspomagania kierowcy bazujących na kamerach. Zaliczają się do nich aktywne systemy widzenia nocnego składające się z kamery i ekranu, gdzie wykorzystywane jest promieniowanie podczerwieni reflektora, a także systemy rozpoznawania znaków drogowych, obiektów na drodze i pasów na nawierzchni. Ponadto Hella wkrótce wprowadza do produkcji seryjnej kamerę cofania. - Dla rozwoju przyszłościowych systemów wsparcia kierowcy bazujących na optyce, które wykrywają i przedstawiają na ekranie obiekty na drodze, przejęcie Aglai jest strategiczną inwestycją w przyszłość – mówi dr Rolf Breidenbach, przewodniczący Rady Nadzorczej Hella KGaA Hueck & Co., komentując transakcję. Ponadto Hella stara się stworzyć użyteczne dla klientów systemy powstałe przez połączenie w jedną sieć różnych systemów wsparcia kierowcy i łączenie niezbędnej sensoryki. Stały rozwój systemów wspomagania kierowcy wpisuje się w europejski program eSafety (European Union’s eSafety action program) dążący do podniesienia bezpieczeństwa na drogach Unii Europejskiej, zakładający zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych o połowę do roku 2010. Poważnym wkładem będą tu badania Helli nad systemami wsparcia kierowcy kontrolującymi otoczenie pojazdu. Według analizy Federalnego Ministerstwa Ruchu Drogowego systemy takie mogą mieć pozytywny wpływ na ponad 50 proc. wypadków.
O firmach:
Aglaia GmbH, Berlin: Przedsiębiorstwo zostało założone w roku 1998. Konstruuje prototypowe systemy czujników optycznych jako istotne elementy nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy – i integruje je w samochodach. Dla potrzeb finansowania tych projektów Aglaia stworzyła własny, niezwykle efektywny program Cassandra. Obejmuje on metody zapewnienia jakości i kontroli postępów konstrukcji. Dla potrzeb rozpoznawania pasa ruchu, obiektów na drodze, świateł przednich i tylnych oraz kamery cofania Aglaia opracowała konfigurowalne moduły konstrukcyjne. Zatrudnia 30 pracowników, a jej obroty wynoszą ok. 2,5 mln euro.
Hella KGaA Hueck & Co., Lippstadt:
Ten motoryzacyjny dostawca konstruuje i produkuje elementy i systemy z zakresu oświetlenia i elektroniki. W jego spółkach joint venture powstają ponadto kompletne moduły samochodowe, systemy klimatyzacyjne i okablowanie. Hella dysponuje największą na świecie organizacją handlową zajmującą się częściami i akcesoriami samochodowymi, mając własne przedsiębiorstwa handlowe i partnerów w ponad 100 krajach. Skonsolidowany obrót koncernu Helli wynosi ok. 3,1 mld euro. Hella zalicza się do 100 największych niemieckich przedsiębiorstw przemysłowych. W skali świata, w 65 fabrykach, spółkach zależnych i joint venture zatrudnia 24 000 pracowników. W działach badań i rozwoju pracuje tu w skali globalnej ponad 2900 inżynierów. Wśród klientów Helli są wiodący producenci samochodów oraz dystrybutorzy części zamiennych.
Komentarze (0)