Promocje

ponad rok temu  26.05.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Hella w nowym BMW

Firma Hella wyposażyła najnowszy model BMW serii 5 w nowoczesny pakiet oświetlenia zewnętrznego i szereg elektronicznych komponentów odpowiedzialnych za zarządzanie energią elektryczną i przedłużenie czasu pracy akumulatora.

Przód nowego BMW wyposażony został w adaptacyjny system oświetlenia w technologii LED, który automatycznie zmienia rodzaj światła w zależności od tego, w jakich warunkach porusza się pojazd. Zależnie od warunków uaktywniane są światła dzienne, miejskie o małym zasięgu, autostradowe czy oświetlenie drogowe z systemem samoczynnego skracania wiązki światła. Ten ostatni pozwala na jazdę ze stale włączonymi światłami drogowymi bez obawy o oślepianie innych użytkowników drogi. Sterownik systemu wykorzystuje analizator obrazu drogi z kamerą wideo umieszczoną nad lusterkiem na przedniej szybie i tak dobiera długość wiązki świateł drogowych, aby kierowcy samochodów poprzedzających i nadjeżdżających nie byli oślepiani, a jadący nowym BMW 5 zawsze miał dobrze oświetloną drogę na całej jej szerokości i o zasięgu dostosowanym do prędkości jazdy.

System adaptacyjny wyposażony jest również w światła zakrętowe, oświetlające drogę, na którą za chwilę wjedzie auto. Światła pozycyjne i dzienne emitowane są przez charakterystyczne dla marki BMW „ringi” okalające reflektory przednie, a inteligentny system oświetlenia wnętrza umożliwia kierowcy wybór barwy światła – od białej chłodnej do subtelnej pomarańczowej. System oświetlenia wnętrza nie męczy oczu, nie ogranicza widzenia drogi w nocy, a jednocześnie pozwala natychmiast dotrzeć do odpowiedniego przełącznika lub pokrętła, gdy będzie tego wymagała sytuacja.


Hella opracowała i wyprodukowała także lampy tylne odnowionej „piątki”. Samochód wyposażyła również w wiele systemów elektronicznych, takich jak automatyczne sterowniki kontroli napięcia i rozdziału energii elektrycznej, system sterowania układem start-stop, automat sterowania wycieraczkami i system wykrywania obiektów w „martwym” polu widzenia przy zmianie pasa ruchu.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony