Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Hutchins – jakość, profesjonalizm, tradycja

Hutchins Manufacturing Company jest rodzinną firmą z tradycjami, oferującą od ponad 50. lat wysokiej jakości pneumatyczne urządzenia szlifujące dla warsztatów lakierniczych.

Nazwa firmy wywodzi się od nazwiska pierwszego konstruktora, Ala Hutchins’a. Wszystkie narzędzia wykonywane są ręcznie z najlepszych surowców, przy użyciu zaawansowanej technologii. W tabeli zestawiono cechy produkcyjne wszystkich modeli.

SERIA I Model STRAIGHT-LINE (seria Hustler)

Jest to jedyna szlifierka dwucylindrowa Straight-Line zasilana przez połączone pionowo podwójne koła zębate – brak poziomych, toczących kół zębatych, podskakujących na powierzchni roboczej 3000 razy na minutę.

Charakterystyka:
1.) Dwurzędowe cylindry ze stalowymi tulejami, całość mikro-szlifowana w celu uniknięcia ciepła tarciowego oporu ścian cylindra i nadmiernego zużycia powietrza.
2.) Pojedynczy nadwymiarowy tłok stalowo-aluminiowy, z precyzyjnie frezowanymi zębami kół zębatych (nie nitowanymi), znajduje się po obu stronach wałka tłoka.
3.) Dwa mechanizmy zębatkowe i zestawów kół zębatych zapewniają podwójny napęd klocka ciernego i podwójny, normalny kontakt cylindra przy każdym suwie.
4.) Ponad 30% szerszy napędowy klocek cierny jest wykonany ze specjalnego aluminium hartowanego do 70oC twardości po to, aby uzyskać wyjątkową lekkość i trwałość.
5.) Dwucylindrowy (pojedynczy tłok) szerszy klocek cierny położony jest dokładnie na środku szlifierki w celu lepszej wydajności i rzeczywistej równowagi dynamicznej.

SERIA II Model RANDOM ORBIT (Multi-Action)

Wszystkie modele Random Orbit (M-A) wyposażone są w system wydajności powietrza i duży, nadwymiarowy zestaw napędowy działania jednoznacznie wymuszonego.
System wydajności powietrza: specjalnie ostrzona obudowa cylindra współpracująca z wirnikiem wykonanym z metalu o kontrolowanej gęstości, zapewnia doskonałą równowagę przy wysokich obrotach. Wloty powietrza umiejscowione są pod kątem, aby powietrze uderzało w łopatki silnika z nieograniczoną prędkością. Kanały wylotowe są frezowane i położone pod kątem do wydalania powietrza z dużą prędkością, eliminują opory spowodowane zawirowaniami. Opatentowane dwuczęściowe, samorozszerzające się łopatki silnika uruchamiane są siłą odśrodkową, komory wirnika zostały uszczelnione dla zwiększenia ciągu kinetycznego. Odpowiednie łożyska, położone na wale korbowym w skalkulowanych odstępach, redukują współczynniki tarcia niemal do zera. Połączone czynniki wytwarzają niedoścignioną siłę przy najniższym zużyciu powietrza.
Zestaw głowicy działania jednoznacznie wymuszonego: duży, 2 5/8’’ zestaw głowicy napędowej opartej na odpowiednich łożyskach dwurzędowych zapewnia silne wsparcie i gładką pracę.
RANDOM ORBIT posiada ustawianą podkładkę szlifująca dla 100% zużycia dysków z papieru ściernego i jednolitej penetracji środka ściernego.
Działanie jednoznacznie wymuszone zachowuje kontrolowany wzór zarysowań w celu uzyskania znakomitego efektu, dzięki czemu nie ma “kurzych łapek” psujących efekt końcowy i konieczności kosztownego, ponownego matowania.
Duża głowica napędowa “otula” podkładkę szlifierską. Nie ma trzepotania podkładki lub puchnięcia cieplnego wału korbowego, co powoduje uszkodzenia łożysk lub innych części.

SERIA III Modele ORBITAL

Model 800 i 900 jest wyposażony w unikalne pięciopunktowe zawieszenie i system wydajności powietrza. System 5-punktowego zawieszenia: wysokowydajny silnik zamontowany na osłonie podtrzymującej jest zawieszony nad podkładką szlifierską na czterech elastycznych gumowych podporach. Wał korbowy jest położony na środku podkładki klocka ściernego i podparty przez dopasowane łożyska napędowe, działające jako piąty punkt podparcia. Silnik “pływa” ponad podkładką szlifierską. Wszelkie wstrząsy i ciśnienie momentu obrotowego są “absorbowane” przez gumowe podpory.
Model ORBITAL charakteryzuje się obniżonym zużyciem części wewnętrznych. Nie występują przedwczesne uszkodzenia lub wady części.
Pracując z ORBITAL, operator nie męczy się od naprężeń związanych z momentem obrotowym i walką o utrzymanie podkładki pod odpowiednim kątem.
Punkty zawieszenia wymuszają równomierny kontakt podkładki z powierzchnią roboczą, zapewniając 100% wykorzystania podkładki i papieru ściernego.
Dwa łożyska silnika sprzężone z podwójnymi łożyskami napędu osadzonymi w gumie eliminują wstrząsy ruchomych części.

Pozostałe modele linii Hutchins Model 2001 Eliminator

Tender – Polisher
Jest to urządzenie nadające się zarówno do szlifowania i matowania, jak i polerowania. Posiada wysoki moment obrotowy i niską prędkość napędu rotacyjnego. Szlifierka zasilana jest silnikiem wysokiej wydajności powietrza przy 18500 obrotów na minutę z redukcją przekładni 18.1. Moment obrotowy o niskiej prędkości pozwala zlikwidować niepotrzebne wyżłobienia charakterystyczne dla matowania z dużą prędkością. Wysoki moment obrotowy i niska prędkość powoduje, że Eliminator jest doskonałą szlifierką do stosowania z opcją zestawów o dużej sile prędkości.

Dorota Kropelnicka–Babiak
Literatura: Na podstawie opracowań Czesława Czaji z firmy Pronet Color.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony