Warto wiedzieć

miesiąc temu  19.03.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Hybryda, która ma spalić jeszcze mniej

Predictive Efficient Drive na podstawie wskazań GPS i danych z przebytych podróży oraz analizy stylu jazdy kierowcy automatycznie optymalizuje pracę układu hybrydowego w taki sposób, by auto przez jak najdłuższy czas poruszało się w trybie elektrycznym, co w konsekwencji obniży zużycie paliwa oraz zmniejszy koszty eksploatacji samochodu. Pod uwagę brane są takie informacje jak warunki na trasie, ruch drogowy, czy ukształtowanie terenu, dzięki czemu układ jest w stanie przewidzieć, jak dużo energii będzie potrzebne.

To system proponowany przez markę Lexus. Dostępny jest w modelach NX i RX, a także w debiutującym na polskim rynku crossoverze LBX oraz w nowym UX-ie 300h z hybrydą 5. generacji.

Dzięki danym z systemu nawigacji jest też w stanie zidentyfikować miejsca, w których kierowca najczęściej hamuje zbyt gwałtownie i zasugerować rozpoczęcie hamowania wcześniej, by odzyskać jak najwięcej energii. Gdy pojazd zbliża się do autostrady lub podjazdu, który wymaga dodatkowej mocy, system przełącza auto na tryb hybrydowy, a w mieście czy przed wjechaniem w obszar o większym natężeniu ruchu wcześniej doładuje baterię i automatycznie uruchomi tryb EV, żeby zapewnić cichą i bez emisyjną jazdę. Wraz z większą liczbą przejechanych kilometrów, a tym samym dostarczonych danych, efektywność systemu się zwiększa.

System Predictive Efficient Drive współpracuje zarówno z pełnymi hybrydami, jak z hybrydami plug-in, w których pozwala jeszcze lepiej wykorzystać możliwości mocnej baterii i zwiększyć zasięg w trybie elektrycznym.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony