Elektromobilność

ponad rok temu  15.01.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Hybrydowe lokomotywy

Trend elektromobilności dotyczy już nie tylko branży samochodowej. Przewoźnik Railsystems RP złożył zamówienie na dwie lokomotywy Vectron Dual Mode od spółki Siemens Mobility. Jest to pierwsze zamówienie na nowe lokomotywy, które mogą działać zarówno jako pojazdy spalinowe, jak i elektryczne.

– Spółka Railsystems RP otrzyma lokomotywę Vectron Dual Mode, która łączy to co najlepsze z dwóch systemów: na trasach zelektryfikowanych pobiera zasilanie z sieci, dzięki czemu oszczędza paliwo i zmniejsza koszty utrzymania; na trasach bez sieci trakcyjnej Vectron może zmienić tryb pracy na spalinowy bez potrzeby wymiany lokomotywy w składzie – wyjaśnia Sabrina Soussan, CEO Siemens Mobility.
Pojazd jest niezawodny na odcinkach niezelektryfikowanych, tym samym eliminując potrzebę zmiany lokomotyw na niektórych trasach. Z kolei w większych miastach, gdzie trasy kolejowe są z reguły zelektryfikowane, lokomotywa nie zwiększa zanieczyszczenia powietrza. W porównaniu do standardowej lokomotywy spalinowej, w ciągu roku można w ten sposób zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 950 t, tlenku azotu o 6 t i cząstek stałych o 37 kg.
Lokomotywa Vectron Dual Mode została zaprojektowana do pracy w przewozach towarowych, jest oparta na sprawdzonych podzespołach lokomotywy Vectron. Jak zapowiada Piotr Dybowski, kierownik ds. sprzedaży lokomotyw pionu rolling stock Siemens Mobility, niewykluczony jest dalszy rozwój konstrukcji i wyposażenia lokomotywy Vectron Dual Mode w systemy pozwalające na funkcjonowanie w innych europejskich krajach, w tym także w Polsce.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony