Części i regeneracja

ponad rok temu  19.10.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

I Ty możesz być świet(l)nym specjalistą

Konkurencja jest coraz bardziej zacięta, ale lepiej, żeby argumentem warsztatowca była fachowa wiedza i dbałość o klienta niż tylko „niższa cena”.

„To nie samochód przyjeżdża do warsztatu, tylko jego właściciel” – niby oczywiste, ale jednak łatwo o tym zapomnieć. Kolejny klient, diagnoza, naprawa, jazda próbna, wydanie auta, przyjęcie opłaty i... od początku. Czego zabrakło? Sprzedaży dodatkowej, która może być jednym z trzech filarów dochodów warsztatu, obok ceny roboczogodziny oraz marży na częściach i materiałach stosowanych do napraw lub przeglądów okresowych.
Oświetlenie samochodowe idealnie nadaje się do tego celu, ponieważ większość kierowców radzi sobie tu we własnym zakresie i z różnym skutkiem. Część kupuje przypadkowe żarówki sprzedawane na stacjach benzynowych, inni inwestują w zakupy na aukcjach internetowych, gdzie oferty są atrakcyjne, ale realia – brutalne. Takie produkty bardzo często nie spełniają nie tylko swojego zadania, ale także podstawowych norm bezpieczeństwa. Tymczasem, decydując się na zaopatrzenie swojego warsztatu w gamę markowych żarówek halogenowych, Philips pomoże nie tylko zapewnić dodatkowy przychód ze sprzedaży, ale także ugruntować w oczach klienta wizerunek profesjonalisty.

Warto rutynowo sprawdzać stan oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego każdego pojazdu, który trafia do warsztatu. Wykryta usterka to z jednej strony okazja do pokazania klientowi, że podchodzimy do jego auta z dbałością o każdy szczegół, a z drugiej uwalniamy go od uciążliwości. Nie wspominając już o sytuacjach, w których klient po prostu nie zauważył przepalonej żarówki oświetlenia, co stanowi zagrożenie dla jego bezpieczeństwa i może być także podstawą do ukarania przez policję mandatem za „zły stan techniczny pojazdu”.

W rozpoczynającym się sezonie jesienno-zimowym widoczność zza kierownicy nocą ma bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo nawet tych kierowców, którzy poruszają się wyłącznie w obrębie dużych miast. Przy złej, deszczowej pogodzie zmrok zapada bardzo szybko, a jednocześnie samorządy regularnie oszczędzają na opłatach za prąd, włączając latarnie później, niż należałoby to zrobić. Policyjne statystyki jednoznacznie wskazują, że właśnie takimi deszczowymi popołudniami dochodzi do największej liczby stłuczek i potrąceń pieszych. Markowe żarówki, dające lepszą widoczność niż ta wymagana przez prawo, mogą odczuwalnie poprawić bezpieczeństwo kierującego. W ofercie marki Philips jest kilka linii żarówek halogenowych, które można dopasować do oczekiwań praktycznie każdego klienta:
- Philips RacingVision: premierowe i obecnie najsilniejsze na rynku żarówki o standardowej mocy 55/60 W. Zapewniają do 150% więcej widoczności, przeznaczone są dla entuzjastów motoryzacji, dla których osiągi auta – w tym jego oświetlenia – mają pierwszorzędne znaczenie;
- Philips X-tremeVision: do 130% więcej widoczności w porównaniu z minimum wymaganym przepisami na terenie UE;
- Philips WhiteVision: żarówki o białej barwie światła, które optycznie odmładzają samochód;
- Philips ColorVision: dostępne w czterech wersjach kolorystycznych żarówki dla tych, którzy cenią personalizację swojego auta. Unikalne rozwiązanie marki Philips generuje kolorową poświatę widoczną na odbłyśniku reflektora, a jednocześnie zapewnia białe światło kierowane na drogę przed autem. Dodatkowo, żarówki Philips ColorVision zapewniają wciąż o 60% więcej widoczności w porównaniu do wymaganego minimum;
- Philips EcoVision: dla kierowców, którzy cenią sobie jak najdłuższą żywotność żarówek. Doskonale sprawdza się w samochodach wykorzystywanych do pracy.


W ofercie marki dostępne są również lampy ksenonowe. Gamę otwiera Philips Xenon Vision, który jest idealnym zamiennikiem i który można wymieniać pojedynczo. We wrześniu  br. w ofercie pojawiły się również lampy Xenon WhiteVision gen2 emitujące wyjątkowo białe światło o temperaturze barwowej 5000K, oraz Xenon X-tremeVision zapewniające do 150% większą widoczność w porównaniu z minimum wymaganym przepisami na terenie UE.
Elegancki ekspozytor z żarówkami marki Philips w warsztacie może pomóc przekonać klienta, że warto wymienić je na nowe. Fachowy mechanik nie tylko doradzi klientowi, jakie żarówki będą najlepiej pasować do jego potrzeb i stylu jazdy, ale także poinformuje, że żarówki należy wymieniać parami i najlepiej zanim się same przepalą. Kierowcy bowiem często nie zdają sobie sprawy, że osiągi żarówek spadają wraz z ich zużyciem i tuż przed przepaleniem żarnika stanowią one zaledwie 70% wartości wyjściowych. Dlatego właśnie należy je wymieniać parami i robić to właśnie jesienią, gdy pełna wydajność oświetlenia jest najbardziej potrzebna.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony