15 numerów części iBSG 48V jest dostępnych już teraz na rynku wtórnym. To ważny komunikat dla specjalistów zajmujących się naprawami współczesnych samochodów azjatyckich, niemieckich, brytyjskich i francuskich.
Zakład w Étaples produkuje prawie 30 000 podzespołów elektrycznych dziennie i kontynuuje zwiększanie zdolności produkcyjnych dla systemów 48V w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie ze strony producentów samochodów. W maju 2020 roku francuski prezydent, Emmanuel Macron, wybrał zakład w Étaples, aby przedstawić plan swojego rządu dotyczący wspierania przemysłu motoryzacyjnego, poprzez uczynienie go bardziej ekologicznym i bardziej konkurencyjnym.
Systemy iBSG 48V zostały już zainstalowane w kilkuset tysiącach pojazdów, a od teraz innowacyjne rozwiązanie zmniejszające emisję CO2 jest już dostępne na rynku wtórnym. Francuskiego producenta reprezentuje w ponad 150 krajach Valeo Service - specjalista motoryzacyjny na rynku części zamiennych.
Jak działa iBSG 48V?
W 2017 roku Valeo zaczęło dostarczać systemy alternatorów iBSG 48V z wbudowaną elektroniką na pierwsze wyposażenie samochodów. Oprócz działania jako alternator i rozrusznik, system ten spełnia cztery dodatkowe funkcje, które zmniejszają zużycie paliwa. Alternator ładuje akumulator w celu wspomagania silnika i zasilania układów stanowiących wyposażenie pojazdu. Wspomaga silnik, gdy pojazd jedzie ze stałą prędkością (na przykład na głównych autostradach), aby zmniejszyć zużycie paliwa. Generuje dodatkowe doładowanie silnika podczas przyspieszania. I pozwala na jazdę samochodem w trybie 100% elektrycznym na krótkich dystansach.
Ekologiczne wyzwanie dla Valeo
Dzięki systemowi iBSG 48V Valeo aktywnie przyczynia się do elektryfikacji pojazdów. Firma produkuje rocznie 30 milionów elektrycznych podzespołów, potwierdzając swoje wieloletnie know-how w produkcji systemów elektrycznych, a także skutecznie reagując na aktualne problemy środowiskowe i prawne. Technologia start-stop, zapoczątkowana przez Valeo w 2010 r. wraz z systemem i-StARS, była ważnym krokiem naprzód. Zdaniem Valeo? Od tego czasu powstają coraz bardziej złożone rozwiązania technologiczne, mające na celu zmniejszanie emisji CO2 – w tym technologia 48V, która w nadchodzących latach stanie się nieodzowna. W konsekwencji pojazdy elektryczne i technologia 48V zdominują rynek do 2030 roku.
Fot. Valeo
Komentarze (1)