iBSG 48V – innowacyjne rozwiązanie Valeo debiutuje na rynku wtórnym

15 numerów części iBSG 48V jest dostępnych już teraz na rynku wtórnym. To ważny komunikat dla specjalistów zajmujących się naprawami współczesnych samochodów azjatyckich, niemieckich, brytyjskich i francuskich.

Zakład w Étaples produkuje prawie 30 000 podzespołów elektrycznych dziennie i kontynuuje zwiększanie zdolności produkcyjnych dla systemów 48V w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie ze strony producentów samochodów. W maju 2020 roku francuski prezydent, Emmanuel Macron, wybrał zakład w Étaples, aby przedstawić plan swojego rządu dotyczący wspierania przemysłu motoryzacyjnego, poprzez uczynienie go bardziej ekologicznym i bardziej konkurencyjnym.

Systemy iBSG 48V zostały już zainstalowane w kilkuset tysiącach pojazdów, a od teraz innowacyjne rozwiązanie zmniejszające emisję CO2 jest już dostępne na rynku wtórnym. Francuskiego producenta reprezentuje w ponad 150 krajach Valeo Service - specjalista motoryzacyjny na rynku części zamiennych.

Jak działa iBSG 48V?

W 2017 roku Valeo zaczęło dostarczać systemy alternatorów iBSG 48V z wbudowaną elektroniką na pierwsze wyposażenie samochodów. Oprócz działania jako alternator i rozrusznik, system ten spełnia cztery dodatkowe funkcje, które zmniejszają zużycie paliwa. Alternator ładuje akumulator w celu wspomagania silnika i zasilania układów stanowiących wyposażenie pojazdu. Wspomaga silnik, gdy pojazd jedzie ze stałą prędkością (na przykład na głównych autostradach), aby zmniejszyć zużycie paliwa. Generuje dodatkowe doładowanie silnika podczas przyspieszania. I pozwala na jazdę samochodem w trybie 100% elektrycznym na krótkich dystansach.

W porównaniu do standardowego systemu start-stop (standard WLTP) zintegrowany rozrusznik napędzany paskiem zmniejsza emisję CO2 nawet o 6%.

Ekologiczne wyzwanie dla Valeo

Dzięki systemowi iBSG 48V Valeo aktywnie przyczynia się do elektryfikacji pojazdów. Firma produkuje rocznie 30 milionów elektrycznych podzespołów, potwierdzając swoje wieloletnie know-how w produkcji systemów elektrycznych, a także skutecznie reagując na aktualne problemy środowiskowe i prawne. Technologia start-stop, zapoczątkowana przez Valeo w 2010 r. wraz z systemem i-StARS, była ważnym krokiem naprzód. Zdaniem Valeo? Od tego czasu powstają coraz bardziej złożone rozwiązania technologiczne, mające na celu zmniejszanie emisji CO2 – w tym technologia 48V, która w nadchodzących latach stanie się nieodzowna. W konsekwencji pojazdy elektryczne i technologia 48V zdominują rynek do 2030 roku.

Fot. Valeo

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ marny 1 miesiąc temu Czy system iBSG ma szansę wejść na rynek jako KIT do montażu w starszych jednostkach? Coś jak instalacje LPG?
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony