Warto wiedzieć

2 dni temu  02.01.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Idealny klient warsztatu? Świadomy, lojalny, zaangażowany

Fot. archiwum NW

Mówi się, że dobry warsztat samochodowy reklamy nie potrzebuje. I pewnie coś w tym jest, bo tzw. poczta pantoflowa to chyba najskuteczniejsza forma promocji serwisu. Zadowolony klient poleci miejsce znajomym i rodzinie. Natomiast nie oznacza to, że należy rezygnować z innych form promocji.

Eksperci od marketingu podkreślają, że na budowanie świadomości klientów i rozpoznawalności marki za późno jest wtedy, gdy firmie brakuje już klientów i ma trudności z płynnością finansową. Co więcej, na wydatki związane z marketingiem bardzo trudno już się zdecydować, jeśli w kolejce są rachunki i faktury za prąd czy ogrzewanie. Promować swoje usługi należy w okresie wzrostowym, czyli wtedy wiedzie się dobrze. Przyzwyczajamy mieszkańców regionu do tego, że działamy, jesteśmy dostępni, oferujemy usługi na wysokim poziomie.

Jak promować swój warsztat samochodowy w 2025 roku?

Świat się zmienia, zmieniają się też dostępne formy reklamy i promocji. Dziś niemalże podstawą jest wizytówka Google czy konta w social mediach. Bardziej aktywni na tym polu na krótkich dynamicznych filmach na TikToku prezentują nawet całe procedury serwisowe, niejako przy okazji pokazując na drugim planie własne umiejętności, wiedzę i doświadczenie, a także doskonale wyposażoną halę warsztatową. 

Metody tradycyjne reklamy łączą się z tymi nowoczesnymi. Wspomnieliśmy o marketingu szeptanym. On dziś już niekoniecznie jest szeptany, bo czasami to po prostu kwestia opinii zadowolonego klienta pozostawionej na Google czy Fanpage'u FB. Warto prosić o to swoich klientów.

Reklama warsztatu - co doradzi sztuczna inteligencja?

Zapytaliśmy sztuczną inteligencję o marketingowe działania, które mogę dać efekty w postaci przypływu klientów do warsztatów samochodowym w 2025 roku. Zaskoczenia raczej nie ma. Nie wymyślono nic nowego, jest więc raczej bez rewolucji, natomiast kilka rozwiązań warto rozważyć i wdrożyć.

SEO lokalne - co to takiego?

Gemini Google podpowiada, by pozycjonować się w internecie lokalnie. Jak to robić? To bardzo proste. Na stronie internetowej swojego warsztatu zadbajcie o to, by pojawiły się kluczowe frazy usług, ale w połączeniu z nazwą miasta lub miejscowości, a w przypadku dużych miast, nawet dzielnicy czy osiedla, np. wymiana oleju Sandomierz, klocki hamulcowe Ursus czy regeneracja filtra DPF Gdańsk. 

Relacje z klientami ważne w warsztacie

Sztuczna inteligencja, nawet nieco paradoksalnie jak na kogoś bez uczuć, wskazuje, że bardzo ważne w pozyskiwaniu klientów są bezpośrednie relacje z klientami. Jak je budować? Oczywiście mowa tu m.in. o programach lojalnościowych, czyli zniżkach i rabatach bądź upominkach dla stałych klientów, dobra komunikacja w trakcie usługi (np. w temacie wyceny) oraz gwarancja na wykonaną usługę.

Na relacje z lokalną społecznością wpływa też zaangażowanie np. w szkolenia praktyczne w lokalnej szkole samochodowej. Ale być może warto też pomyśleć o krótkich poradnikach (online lub stacjonarni) dla kierowców - klientów. Jak jeździć, by dbać o dobrą kondycję skrzyni biegów? Jak docierać klocki hamulcowe? Przyczyny i skutki przegrzania silnika? Dlaczego trzeba kontrolować ciśnienie powietrza w kołach? - to tylko przykładowe tematy.

Warsztat rozpoznawalny w regionie

We wstępie do tego artykułu zachęcaliśmy, by nie zapominać o reklamie warsztatu nawet w okresie, kiedy wydaje nam się ona całkowicie zbędna. Łatwiej wówczas o tego typu inwestycje. Natomiast, jak sami widzicie, nie wszystkie formy promocji wymagają nakładów finansowych. Czasami wystarczy tylko pomysł i zaangażowanie.

I tego życzymy naszym Czytelnikom w 2025 roku - wyedukowanych, lojalnych, zaangażowanych klientów!

Redakcja

Piotr Łukaszewicz

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ KIWIAUTOCENTRUM 1 2 dni temu 09:19 Rynek warsztatów samochodowych, a najbardziej marketing z nim związany rozwija się w zawrotnym tempie i strategie marketingowe małych czy dużych warsztatów ewoluowały już na poziom znany z tych bardziej "medialnych" branż. Klient co raz bardziej świadomy i wymagający - dlatego standardy muszą być co raz wyższe i spełniające wymogi technologiczne. Transparentność dzięki prowadzeniu social mediów, wychodzenia do klienta w materiałach wideo, na których widać namacalną pracę danego mechanika to to czego dzisiejszy odbiorca warsztatu szuka ;)
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony