Wydarzenia

ponad rok temu  18.07.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

II Dolnośląski Konkurs Diagnostów – wysoki poziom, lepsza opinia

Diagności w całej Polsce zmagają się z „czarnym PR-em”, jaki pojawił się w środowisku lata temu. Aby zmienić tę sytuację, grupa doświadczonych samochodziarzy z Dolnego Śląska postanowiła działać, podnosząc prestiż zawodu poprzez zorganizowanie Dolnośląskiego Konkursu Diagnostów Samochodowych.


Zawody rozgrywane były już po raz drugi w ramach Dni Techniki Motoryzacyjnej w Zagłębiu Miedziowym. Oba wydarzenia organizowane są przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczypospolitej Polskiej Oddział Zagłębia Miedziowego w Legnicy oraz Radę Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Zagłębia Miedziowego w Legnicy.
Podobnie jak w roku ubiegłym, konkurs organizowany był w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w Lubinie dzięki wsparciu finansowemu i przychylności Polskiego Związku Motorowego Okręgowego Zespołu Działalności Gospodarczej Sp. z o.o. we Wrocławiu – właściciela stacji oraz sponsora głównego konkursu. Dni Techniki Motoryzacyjnej oraz konkurs objęte zostały w tym roku patronatem honorowym wojewody dolnośląskiego, a także dyrektora Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie Pana Marcina Ślęzaka.
Do konkursu przystąpiło 6 par zawodników na co dzień pełniących obowiązki diagnostów w macierzystych firmach. Na konkurs stawili się: Edward Sech i Andrzej Kurek z MPK Legnica Sp. z o.o., Zbigniew Drzewiecki i Krzysztof Skuza z Re-Wo Auto Serwis Sp. z o.o. w Lubinie, Dariusz Ostrowski i Kazimierz Koński z OSKP PZMOT w Lubinie, Robert Baliński i Ryszard Leja z Bosch Serwis Niwisiewicz Sp. J. Uskórz Mały koło Wołowa, Tomasz Gnat i Tomasz Stasik z firmy Diagnopol Sp. z o.o. z Wrocławia, Paweł Cymbalista oraz Michał Zaremba z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Wołowie.
Konkurs odbywał się w dwóch etapach: teoretycznym – w formie testu oraz praktycznym, na ścieżce diagnostycznej. Najwięcej emocji dostarczyła oczywiście część praktyczna, gdzie w ciągu 20 minut każda drużyna musiała wykryć najwięcej usterek i sporządzić raport. Przedtem zaprezentowano zawodnikom urządzenia stacji i ich obsługę, aby ci, którzy na co dzień pracują na innym wyposażeniu, mieli takie same szanse jak znający je na wylot. Każdy team był izolowany – w hali mogli przebywać tylko zawodnicy, jurorzy oraz media. Znany z poprzedniej edycji samochód Kia Picanto i tym razem naszpikowany był licznymi usterkami – na tyle poważnymi, że przyjechał na lawecie.
Jakie wnioski nasuwały się w trakcie obserwacji zmagań? Dało się zauważyć, że niektóre grupy miały strategię i podział obowiązków. Na przykład jeden z zawodników przebywał w aucie i diagnozował zza kierownicy, podczas gdy jego kompan kontrolował pojazd z zewnątrz. W innych grupach bardziej doświadczony diagnosta analizował stan pojazdu, podczas gdy drugi skrupulatnie notował spostrzeżenia. Tego typu zabiegi świadczą o coraz bardziej profesjonalnym podejściu do konkursu, ale i pracy wykonywanej na co dzień. Nieco więcej problemów sprawiło oprogramowanie diagnostyczne, nieznane części zawodników. Jednak mimo tego każda z drużyn zmieściła się w wyznaczonym czasie, a liczba wykrytych usterek była niemal taka sama lub taka sama.
Komisja sędziowska, której przewodniczył profesor Politechniki Wrocławskiej Pan Piotr Wrzecioniarz, nie miała łatwego zadania. Wyrównany poziom zawodników bardzo, ale jednocześnie mile zaskoczył organizatorów i sponsorów. Uczestnicy konkursu nagradzani byli w kategoriach indywidualnych i drużynowych. W kategorii indywidualnej lista zwycięzców prezentuje się następująco:
- I miejsce – Dariusz Ostrowski z Okręgowej SKP należącej do PZM w Lubinie,
- II miejsce – Krzysztof Koński z Okręgowej SKP należącej do PZM w Lubinie,
- III miejsce – ex aequo Zbigniew Drzewiecki i Krzysztof Skuza z firmy Re-Wo Sp. z o.o. w Lubinie,
- IV miejsce – Tomasz Gnat z firmy Diagnopol Sp. z o.o. we Wrocławiu,
- V miejsce – wszyscy pozostali zawodnicy równorzędnie.

W kategorii drużynowej zwyciężyli:
- I miejsce – Okręgowa SKP z Lubina należącej do PZM OZDG we Wrocławiu (w składzie: Dariusz Ostrowski, Kazimierz Koński),
- II miejsce – Okręgowa SKP Re-Wo Sp. z o.o. w Lubinie (w składzie: Zbigniew Drzewiecki, Krzysztof Skuza),
- III miejsce – SKP Diagnopol Sp. z o.o. we Wrocławiu (w składzie: Tomasz Gnat, Tomasz Stasik),
- IV miejsce – MPK Sp. z o.o. w Legnicy (w składzie Edward Sech, Andrzej Kurek),
- V miejsce – wszystkie pozostałe stacje równorzędnie.

Cenne nagrody ufundowały i dostarczyły przedsiębiorstwa znane w branży motoryzacyjnej: Sosnowski Sp. z o.o. Sp. k., Unimetal Sp. z o.o., SIMP – Automex, TÜVPOL Sp. z o.o. we Wrocławiu, Diagnopol Sp. z o.o., Centrum Szkolenia Diagnostów i Rzeczoznawców we Wrocławiu, Centrum Tachografów Lubin Legnica – Józef Strzelczyk Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. w Legnicy, dealer Ford Re-Wo w Lubinie oraz Toyota Dobrygowski w Lubinie.

Grzegorz Teperek

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony