– nowe targi w rodzinie Automechanika. Z Raj Manek, dyrektorem zarządzającym Targów Messe Frankfurt India Pvt. Ltd., o nowych targach Automechanika, które odbędą się w Indiach (7-10.02.2013) rozmawia red. Mirosław Giecewicz. - Targi Automechanika to wiele imprez targowych w różnych krajach. Teraz dołączyły do nich targi ACMA New Delhi. Jak doszło do tego, że podjęliście Państwo współpracę z ACMA?
Automechanika jest najlepiej znaną marką w branży motoryzacyjnej na świecie, a znaczenie Indii w tym sektorze rośnie z roku na rok. Oczywistym jest, że należy poszukiwać nowych możliwości rozwoju. Dlaczego podjęliśmy współpracę z Messe Frankfurt, wieloletnim organizatorem Automechaniki. Przez ostatnie kilka lat bardzo ciężko pracowaliśmy nad tym, aby rozwijać nasze bliskie stosunki z organizacją Apex w Indiach dla rynku części, dlatego teraz możemy stworzyć idealną platformę dla tego sektora w naszym kraju. Messe Frankfurt i ACMA stały się idealnymi partnerami, aby sprostać wymaganiom i potrzebom Hindusów (z naciskiem na kontakty międzynarodowe, które Messe Frankfurt rozwija z każdym rokiem w każdej ze swych edycji Automechaniki na całym świecie).
- W jakim mieście odbędą się targi? Proszę powiedzieć coś naszym Czytelnikom na temat tego miejsca?
Targi te odbywają się w New Delhi, stolicy Indii, o łącznej powierzchni 42,7 km2. Miasto stanowi niewielką część obszaru metropolitalnego Delhi, które jest także drugim najbardziej zaludnionym miastem w Indiach, o łącznej populacji (w przybliżeniu) 17.000.000 mieszkańców. New Delhi jest miastem kosmopolitycznym, wieloetnicznym i wielokulturowym, pełnym hinduskiej biurokracji i systemu politycznego. Klimat New Delhi jest monsunowy, z wpływami wilgotnego klimatu subtropikalnego, charakteryzujący się dużym zróżnicowaniem między latem a zimą, zarówno pod względem temperatury i opadów. Temperatura wynosi od 46°C (115°F) w lecie i około 0°C (32°F) w zimie.
- Jakie grupy tematyczne będą prezentowane na targach?
Na targach prezentowane będą następujące kategorie produktów:
- części i systemy,
- akcesoria i tuning,
- opony i akumulatory,
- naprawa i konserwacja,
- IT i zarządzanie,
- stacje serwisowe i myjnie samochodowe.
Najliczniejszą grupą będą części i systemy (około 70% prezentowanych produktów).
- Organizatorom targów zawsze zależy na tym, aby przyciągnąć jak największą liczbę wystawców. Proszę zatem powiedzieć, dlaczego warto wystawić się w Indiach?
Po pierwsze – Indie są rynkiem o dużym potencjale dla sektora motoryzacyjnego (spodziewany trzykrotny wzrost popytu na samochody do 2020 r.). Ze względu na bardzo pozytywne otoczenie biznesu, wsparcie rządu oraz polityków swoje fabryki lokują tutaj wszyscy światowi producenci. Mimo tych wszystkich korzystnych czynników Indie nie mają „wyspecjalizowanych i dedykowanych targów” dla tej kluczowej branży. ACMA Automechanika New Delhi zapewnia najbardziej skuteczną platformę do prezentacji produktów i technologii, a także służy za jedną z głównych platform zaopatrzenia w Indiach dla całego przemysłu motoryzacyjnego, a zatem umożliwia swoim wystawcom bezpośredni kontakt z odbiorcami i dystrybutorami z całych Indii. Oferuje również uczestnikom z całego świata możliwość zdobycia nowych partnerów i dystrybutorów dla swoich produktów i usług w swoich krajach.
- Jak wygląda obecnie rynek motoryzacyjny w Indiach? Jaka będzie jego najbliższa przyszłość?
Indie to drugi na świecie najszybciej rozwijający się kraj w branży motoryzacyjnej, a zarazem szósty pośród największych rynków motoryzacyjnych (zaraz po Chinach, USA, Niemczech, Japonii i Brazylii). Indie są rynkiem o dużym potencjale, jeśli chodzi o sektor motoryzacyjny. Hinduski rynek części ma obiecującą przyszłość i jest szacowany na 4,85 mld € (elementy auto na rynku wtórnym w Indiach szacowane są na 3,65 mld €, a 1,18 mld € jeśli chodzi o serwisy).
- W Polsce jest wiele firm, które wystawiają się na różnych Automechanikach. Pewnie teraz zadają sobie pytanie, czy warto wystawić się w Indiach. Jak by Pan ich zachęcił?
W Indiach znajdziemy ofertę zarówno wschodzących, jak i istniejących rynków, które charakteryzują się widocznym wzrostem tak samochodów osobowych (z 0,7 mln do 2,3 mln w ciągu ostatnich dziesięciu lat), jak i pojazdów użytkowych, których wzrost zgodnie z CAGR (Compound Annual Growth Rate – średnia roczna stopa wzrostu) szacuje się na 18% w ciągu najbliższych pięciu lat, osiągając jednocześnie wysoki poziom sprzedaży na poziomie 827.920 sztuk. Od roku 2015 do 2016, razem z małymi pojazdami użytkowymi, osiągnie około 70% wzrostu. Zanotowano również wzrost dochodów w sektorach powiązanych (części i usługi, wyposażenie garażu, opony i akumulatory) o ponad 13% w ciągu ostatnich kilku lat i mają one wzrosnąć o następne 11% , podczas gdy w sektorze rynku wtórnego zanotowano wzrost o ponad 15% i oczekuje się następnych 8,5%. Stwarza to zapotrzebowanie, które jak dotąd może być zaspokojone przez Chiny z perspektywy globalnej. Indie jako rynek wschodzący są pełne możliwości dla polskich firm, które chcą tu eksportować swoje towary i usługi. Ponadto Indie mają dodatkową zaletę – to anglojęzyczny naród o przejrzystym i jasnym systemie przedsięwzięć gospodarczych, które mają być prowadzone w ramach międzynarodowych norm prawnych i finansowych.
Dziękuję za rozmowę.
Automechanika jest najlepiej znaną marką w branży motoryzacyjnej na świecie, a znaczenie Indii w tym sektorze rośnie z roku na rok. Oczywistym jest, że należy poszukiwać nowych możliwości rozwoju. Dlaczego podjęliśmy współpracę z Messe Frankfurt, wieloletnim organizatorem Automechaniki. Przez ostatnie kilka lat bardzo ciężko pracowaliśmy nad tym, aby rozwijać nasze bliskie stosunki z organizacją Apex w Indiach dla rynku części, dlatego teraz możemy stworzyć idealną platformę dla tego sektora w naszym kraju. Messe Frankfurt i ACMA stały się idealnymi partnerami, aby sprostać wymaganiom i potrzebom Hindusów (z naciskiem na kontakty międzynarodowe, które Messe Frankfurt rozwija z każdym rokiem w każdej ze swych edycji Automechaniki na całym świecie).
- W jakim mieście odbędą się targi? Proszę powiedzieć coś naszym Czytelnikom na temat tego miejsca?
Targi te odbywają się w New Delhi, stolicy Indii, o łącznej powierzchni 42,7 km2. Miasto stanowi niewielką część obszaru metropolitalnego Delhi, które jest także drugim najbardziej zaludnionym miastem w Indiach, o łącznej populacji (w przybliżeniu) 17.000.000 mieszkańców. New Delhi jest miastem kosmopolitycznym, wieloetnicznym i wielokulturowym, pełnym hinduskiej biurokracji i systemu politycznego. Klimat New Delhi jest monsunowy, z wpływami wilgotnego klimatu subtropikalnego, charakteryzujący się dużym zróżnicowaniem między latem a zimą, zarówno pod względem temperatury i opadów. Temperatura wynosi od 46°C (115°F) w lecie i około 0°C (32°F) w zimie.
- Jakie grupy tematyczne będą prezentowane na targach?
Na targach prezentowane będą następujące kategorie produktów:
- części i systemy,
- akcesoria i tuning,
- opony i akumulatory,
- naprawa i konserwacja,
- IT i zarządzanie,
- stacje serwisowe i myjnie samochodowe.
Najliczniejszą grupą będą części i systemy (około 70% prezentowanych produktów).
- Organizatorom targów zawsze zależy na tym, aby przyciągnąć jak największą liczbę wystawców. Proszę zatem powiedzieć, dlaczego warto wystawić się w Indiach?
Po pierwsze – Indie są rynkiem o dużym potencjale dla sektora motoryzacyjnego (spodziewany trzykrotny wzrost popytu na samochody do 2020 r.). Ze względu na bardzo pozytywne otoczenie biznesu, wsparcie rządu oraz polityków swoje fabryki lokują tutaj wszyscy światowi producenci. Mimo tych wszystkich korzystnych czynników Indie nie mają „wyspecjalizowanych i dedykowanych targów” dla tej kluczowej branży. ACMA Automechanika New Delhi zapewnia najbardziej skuteczną platformę do prezentacji produktów i technologii, a także służy za jedną z głównych platform zaopatrzenia w Indiach dla całego przemysłu motoryzacyjnego, a zatem umożliwia swoim wystawcom bezpośredni kontakt z odbiorcami i dystrybutorami z całych Indii. Oferuje również uczestnikom z całego świata możliwość zdobycia nowych partnerów i dystrybutorów dla swoich produktów i usług w swoich krajach.
- Jak wygląda obecnie rynek motoryzacyjny w Indiach? Jaka będzie jego najbliższa przyszłość?
Indie to drugi na świecie najszybciej rozwijający się kraj w branży motoryzacyjnej, a zarazem szósty pośród największych rynków motoryzacyjnych (zaraz po Chinach, USA, Niemczech, Japonii i Brazylii). Indie są rynkiem o dużym potencjale, jeśli chodzi o sektor motoryzacyjny. Hinduski rynek części ma obiecującą przyszłość i jest szacowany na 4,85 mld € (elementy auto na rynku wtórnym w Indiach szacowane są na 3,65 mld €, a 1,18 mld € jeśli chodzi o serwisy).
- W Polsce jest wiele firm, które wystawiają się na różnych Automechanikach. Pewnie teraz zadają sobie pytanie, czy warto wystawić się w Indiach. Jak by Pan ich zachęcił?
W Indiach znajdziemy ofertę zarówno wschodzących, jak i istniejących rynków, które charakteryzują się widocznym wzrostem tak samochodów osobowych (z 0,7 mln do 2,3 mln w ciągu ostatnich dziesięciu lat), jak i pojazdów użytkowych, których wzrost zgodnie z CAGR (Compound Annual Growth Rate – średnia roczna stopa wzrostu) szacuje się na 18% w ciągu najbliższych pięciu lat, osiągając jednocześnie wysoki poziom sprzedaży na poziomie 827.920 sztuk. Od roku 2015 do 2016, razem z małymi pojazdami użytkowymi, osiągnie około 70% wzrostu. Zanotowano również wzrost dochodów w sektorach powiązanych (części i usługi, wyposażenie garażu, opony i akumulatory) o ponad 13% w ciągu ostatnich kilku lat i mają one wzrosnąć o następne 11% , podczas gdy w sektorze rynku wtórnego zanotowano wzrost o ponad 15% i oczekuje się następnych 8,5%. Stwarza to zapotrzebowanie, które jak dotąd może być zaspokojone przez Chiny z perspektywy globalnej. Indie jako rynek wschodzący są pełne możliwości dla polskich firm, które chcą tu eksportować swoje towary i usługi. Ponadto Indie mają dodatkową zaletę – to anglojęzyczny naród o przejrzystym i jasnym systemie przedsięwzięć gospodarczych, które mają być prowadzone w ramach międzynarodowych norm prawnych i finansowych.
Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)