W Dżakarcie trwają właśnie międzynarodowe targi motoryzacyjne Indonesia International Auto Show. Goście targów mogą tam oglądać auta, które widujemy na polskich ulicach, ale większość wystawianych samochodów to modele specyficzne dla rynków azjatyckich, zupełnie nieznane w Europie. Zaprezentujemy kilka takich samochodów marki Toyota.
Pod nazwą Vellfire sprzedawany jest mogący przewozić do ośmiu osób luksusowy Alphard ze 180-konnym, dwuipółlitrowym silnikiem benzynowym. Auto dostępne jest przede wszystkim na rynkach azjatyckich oraz w Rosji.
Ofertę aut miejskich tworzy m.in. mała, zgrabna Agya z trzycylindrowym, litrowym silnikiem o mocy 65 KM. Samochód, opracowany specjalnie na potrzeby rynku indonezyjskiego, zadebiutował na Indonesia Auto Show w 2012 roku i rok później wszedł do sprzedaży. Na rynkach sąsiednich krajów występuje pod nazwami Wigo, Axia lub Daihatsu Ayla (firma Daihatsu należy do grupy Toyota).
Na wystawie dominują minivany, do których należy debiutująca siedmiomiejscowa Calya. Samochód ten został skonstruowany z myślą o rynku lokalnym zgodnie z ekologicznymi wymaganiami LCGC (Low Cost Green Car), ograniczającymi pojemność skokową silnika do 1,2 litra – zastosowana jednostka Dual-VVT-i ma moc 88 KM i maksymalny moment obrotowy 108 Nm. Oferowane w segmencie budżetowym auto ma 4070 mm długości, 1600 mm wysokości i rozstaw osi 2525 mm.
Komentarze (0)