Części i regeneracja

ponad rok temu  30.10.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Rozwiązanie wykorzystuje system elastycznych, użebrowanych segmentów w celu połączenia i przeniesienia momentu obrotowego z jednego wałka obrotowego na inny. Łącznik wydłuża się i skraca, aby dostarczyć wymaganego skoku osiowego przy zachowaniu warunku równobieżności przegubu. Użyte tworzywo termoplastyczne to wysokowydajny, wysokotemperaturowy poliamid, wzmocniony włóknem szklanym.
Nowy produkt Nexteer Automotive został uhonorowany nagrodą SPE (amerykańskiego Stowarzyszenia Inżynierów Tworzyw Sztucznych) w kategorii „Innowacja” z zakresu podwozie/sprzęt.
- Nasi inżynierowie stworzyli najcichszą kolumnę EPS oferowaną obecnie na rynku. Jako jedyny kompleksowy dostawca układów kierowniczych rozumiemy potrzebę implementacji opłacalnych kosztowo rozwiązań, które zwiększają radość z jazdy i ulepszają modele międzynarodowych koncernów - mówi Kevin Ross, menedżer działu rozwoju EPS w Nexteer Automotive i zarazem współtwórca łącznika.

[img_full]7682|9011[/img_full]
Dzięki nowemu rozwiązaniu finalna część układu EPS jest o 17 procent lżejsza niż jej stalowy odpowiednik i o 50 procent tańsza. Redukuje także inercję w układzie kierowniczym, polepszając tym samym tzw. czucie całego układu. Inżynierowie firmy pracują nad dalszymi możliwościami zastosowania kolumny EPS w modelach światowych koncernów i badają dopasowanie technologii do innych rozwiązań konstrukcyjnych systemów EPS.
- Rozwiązanie stworzone przez naszych specjalistów to kolejny krok naprzód w dokonywaniu ulepszeń układów kierowniczych wspomaganych elektrycznie

- mówi Paul Poirel, główny inżynier Nexteer Automotive w Europie. - Jesteśmy przekonani, że nasza technologia, stosowana m.in. we Fiacie 500 Abarth czy wkrótce w Citroenie DS3, będzie wyznacznikiem jakości dla innych producentów. Mamy nadzieję, iż w chwili, gdy na rynku pojawi się więcej europejskich modeli klasy Premium, EPS tworzony przez Nexteer Automotive znajdzie w nich swoje zastosowanie.
Montowany w kolumnach system EPS posiada silnik elektryczny i elektronikę sterującą umieszczoną wewnątrz przedziału pasażerskiego, z dala od nieprzyjaznego środowiska komory silnika. Zmniejsza także kosztowne wymagania w zakresie uszczelnienia. Sztywne łączniki ze stali, których wielu dostawców używa do połączenia silnika z pozostałymi elementami instalacji, mogą przenosić hałas z kół do wnętrza pojazdu. Coraz większe wymiary niskoprofilowych i wyciszających opon mogą sprawić, iż stosowane ulepszenia będą bardziej zauważalne dla kierowców. Zastąpienie systemów sterowanych hydraulicznie systemami EPS może obniżyć spalanie paliwa i emisję dwutlenku węgla nawet do czterech procent. Montowane w kolumnach rozwiązania EPS są ekonomiczne i powszechnie stosowane w samochodach należących do segmentu A, B i C. Postępujące udoskonalenia Nexteer Automotive mogą pomóc tym samym światowym producentom rozwijać segment Premium małych samochodów i uczynią łatwiejszym wprowadzenie technologii EPS do większych pojazdów.

GALERIA ZDJĘĆ

Innowacja w wyciszeniu samochodów
Innowacja w wyciszeniu samochodów

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony