Firma UFI Filters odnowiła współpracę z Volkswagenem, dostarczając do modelu VW Crafter 2.0 TDI Euro 6 wysoce wydajny filtr oleju napędowego.
UFI Filter opracowała dwa różne rodzaje filtra. Podczas gdy ich korpusy są bardzo podobne, medium filtracyjne i rozmiary wkładów różnią się – dzięki temu filtry radzą sobie z istotnymi różnicami w jakości paliw dostępnych na różnorodnych rynkach, gdzie sprzedawany jest crafter.
W przypadku rynków, na których paliwo jest szczególnie zabrudzone lub zawiera wysokie stężenie biodiesla, dla Volkswagena dostarczane jest rozwiązanie „Water Separation”. Ta wersja filtra, z funkcją separacji wody, wyposażona jest we w pełni syntetyczne trójstopniowe medium filtracyjne. Uformowane w kształcie fałd, zagęszczone medium zapewnia dwa pierwsze stopnie filtracji: pierwsza warstwa funkcjonuje jako bariera ochronna przeciw wodzie i cząsteczkom, druga zaś – gęstsza, filtrująca – sprzyja koalescencji wody. Trzeci, ostatni stopień odbywa się dzięki wysoce wydajnej siateczce hydrofobowej, która blokuje wszelkie pozostałości wody w paliwie. Filtr „Water Separation” wyróżnia się ponadto czujnikiem obecności wody i opatentowanym systemem spustu wbudowanym we wkład. Wydajność filtracji wynosi 96% dla cząstek równych i większych niż 4 µm. Oddzielone zostaje ponad 93% wody, także w przypadku zawartości biodiesla wynoszącej do B30 (30% biodiesla).
Na potrzeby rynków, na których dostępny jest czysty olej napędowy z niewielką zawartością procentową biodiesla, UFI Filters dostarcza firmie Volkswagen filtr wyposażony we wkład z pofałdowanym medium filtracyjnym na bazie celulozy. Również to rozwiązanie zapewnia wysoką wydajność filtracji równą 96% dla cząstek równych i większych niż 4 µm.
Decyzja producenta OEM o umieszczeniu filtra bezpośrednio za przednim reflektorem zainspirowała UFI Filters do opracowania dla Craftera rozwiązania plug and play, które ułatwia zarówno dokonywaną na wstępie instalację, jak i późniejsze zabiegi konserwatorskie. Aby zapewnić wysoką wytrzymałość na drgania, temperaturę i bodźce mechaniczne, korpus filtra jest wytłaczany z aluminium i podwójnie zgrzewany laserowo. To rozwiązanie technologiczne to owoc zaawansowanych prac badawczo-rozwojowych przeprowadzonych przez UFI Filters.
Na rynku części zamiennych filtr do VW Craftera będzie dostępny już od pierwszej połowy 2018 roku.
Komentarze (0)