Części i regeneracja

ponad rok temu  25.09.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Inteligentna redukcja emisji CO2 – całkowicie syntetyczny filtr powietrza silnikowego

Rosnące koszty dotykają kierowców każdego dnia, choćby na stacjach benzynowych. Ceny paliwa rosną, a użytkownicy samochodów domagają się rozwiązań zwiększających efektywność spalania silników i – w oczywistym stopniu – zmniejszenia ilości zużytego paliwa.

Freudenberg Filtration Technologies wdrożyło rozwiązanie, które w sposób znaczący obniża zużycie paliwa. Istotne jest również to, że sam proces produkcji nie niszczy środowiska naturalnego, czego udało się dokonać poprzez produkcję wyłącznie z obojętnych dla środowiska tworzyw sztucznych.
Filtry powietrza silnikowego Corteco micronAir chronią silniki przed kurzem, pyłami przemysłowymi oraz naturalnymi zanieczyszczeniami, które mogą mieć wpływ na proces spalania i zmniejszać parametry użytkowe, a w efekcie prowadzić do uszkodzeń silnika (system zgodny z normami ISO 5011).
Rosnące wymagania producentów samochodów w zakresie przebiegów międzyprzeglądowych powodują, że filtry powietrza wykonane z klasycznych materiałów, produkowanych najczęściej na bazie nasączonych papierów, nie spełniają wymogów związanych z wydajnością filtracji przez cały przebieg (nawet 60 tys. km). Ponadto wzrastające w układach dolotowych silnika ciśnienia stawiają przed producentami filtrów wymagania związane z zapewnieniem bardzo wysokiej wytrzymałości materiału przy jednoczesnej wysokiej efektywności filtrowania. Ten kompromis udaje się osiągnąć jedynie poprzez zastosowanie syntetycznych materiałów filtrujących.


Filtry kabinowe micronAir wybierane są na pierwsze wyposażenie przez ponad 2/3 producentów samochodów na świecie. Produkcję filtrów powietrza silnikowego dla swoich najnowszych silników powierzyły Freudenberg Filtration Technologies takie koncerny, jak: VW, BMW, Mercedes i Mazda. Z kolei firma Corteco, która dostarcza rozwiązania Freudenberg na rynek wtórny, wprowadziła do swojej oferty nowoczesne filtry powietrza silnikowego wykonane w technologii nonwoven (tzw. tworzywa nietkane).

Spadek ciśnienia powietrza za filtrem prowadzi do zwiększenia zapotrzebowania na źródło energii/paliwo, aby osiągnąć założone parametry mocy i momentu. Kiedy przepustowość filtra maleje w wyniku zatkania się zbyt dużą liczbą zanieczyszczeń, wzrasta zapotrzebowanie na paliwo. Jest to bezpośrednią przyczyną zwiększenia się emisji CO2. W takim rozumieniu problemu tradycyjne filtry nie spełniają parametrów filtracji i trwałości w sposób należyty. W przeciwieństwie do nich w pełni syntetyczne filtry micronAir, poprzez progresywną strukturę wysoko wydajnego medium filtrującego, cechują się zarówno najwyższym stopniem skuteczności filtrowania, jak również brakiem spadku przepływu powietrza wskutek przejechanych kilometrów.
Filtry micronAir redukują emisję CO2 wraz ze zdolnością pochłaniania większej ilości zanieczyszczeń bez spadku współczynnika filtrowania. W stosunku do filtrów tradycyjnych ich żywotność jest większa nawet o 65%. Oznacza to, że:
- spadek ciśnienia zmienia się nieznacznie z przebiegiem,
- wahania ciśnienia w powietrzu dolotowym są znikome,
- mniejsza ilość paliwa jest potrzebna dla porównywalnych osiągów,
- emisja CO2 jest znacząco mniejsza.
Przykładowa kalkulacja zużycia paliwa przy zmniejszeniu podciśnienia ssania (10 mBar), przy zastosowaniu syntetycznego filtra powietrza micronAir:
- zmniejszenie emisji CO2: 0,6 g/kWh ,
- dla pojazdu o mocy 100 kW: 60 g/h,
- czas jazdy 700 h: 42 kg,
- oszczędność PB95: ø 0,76 kg/1 l,
- oszczędność diesel: ø 0,85 kg/1 l,
- spalanie benzyny daje: 2,33 kg CO2/1 l,
- spalanie diesel daje: 2,64 kg CO2/1 l.

Wg badań prof. dr. inż. Klausa Schreinera, Uniwersytet w Konstancji
Podsumowując, potencjał oszczędności i zmniejszenia emisji CO2 wynosi 131,25 kg:

42 kg (0,8 kg/1 l) = 52,5 l x 2,5 kg CO2 -> 131,25 kg CO2

Aby zobrazować to inaczej, 100.000 pojazdów przejeżdżających rocznie po 20 tys. km przy zastosowanych filtrach powietrza micronAir zmniejszy emisję CO2 do atmosfery o 13,125 ton CO2.
Jednym z głównych kierunków działań firm należących do grupy Freudenberg jest tworzenie części i komponentów dla motoryzacji, które oprócz zauważalnego wzrostu osiągów, trwałości i jakości odpowiadają najnowszym trendom środowiskowym oraz zwiększania efektywności silników. Przykładem takiego działania jest również wdrażana przez Freudenberg Sealing Technologies innowacyjna technologia i inżynieria materiałowa wg konceptu LESS (Low Emission Sealing Solutions) – unikalne i kompleksowe rozwiązania, które zmniejszają zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2 oraz innych szkodliwych substancji poprzez uszczelnienia o niskim współczynniku tarcia.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony