Wydarzenia

ponad rok temu  15.01.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

International Automotive Business Meeting 2017 – spotkanie biznesowe dedykowane przemysłowi motoryzacyjnemu

Dyskusji o przyszłości polskiego sektora motoryzacyjnego w kontekście e-mobility oraz automatyzacji pojazdów przysłuchiwało się 300 zaproszonych gości

Uczestnicy wydarzenia wraz z przedstawicielami polskich i europejskich rządów debatowali nad tym, przed jakimi wyzwaniami stoi sektor motoryzacyjny w Polsce oraz jakie działania należy podjąć, aby w wyścigu o pozycję lidera elektromobilności zwyciężyć z Chinami i Stanami Zjednoczonymi.

Ponad 300 osób wzięło udział w wydarzeniu (28-29 listopada 2017 r., Residence Luxury Hotel w Piekarach Śląskich) zorganizowanym z inicjatywy Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej, Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Samochodów (CLEPA) oraz Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSE). Pierwsza edycja IABM została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju oraz Ambasady Włoch w Polsce. Skoro mowa o przedstawicielach administracji rządowej, to reprezentant ministerstwa przybliżył inwestycje poczynione w specjalnych strefach ekonomicznych (SSE). SSE mają już 20 lat, więc pora stworzyć nowe zachęty dla funkcjonowania takich. Wnioski na przyszłość? Najistotniejszy komunikat dla sektora motoryzacyjnego każe wnosić, że strona rządowa preferować będzie nie tyle wielkość inwestycji, co ich jakość. Można to rozumieć jako popyt na innowacyjność produkowanych dóbr sektora automotive.
Ryk silnika spalinowego ma swój urok, ale skoro paliwa kopalne stają się passe, to tylko rozwój wydajnych i efektywnych samochodów elektrycznych może w znaczący sposób poprawić jakość życia w centrach wielkich europejskich miast. Z drugiej strony niepokój wiąże się dziś z niedostateczną siecią stacji ładowania pojazdów elektrycznych. To o tyle istotne, że interesariuszami e-mobility są w pierwszym rzędzie konsumenci, ale rewolucyjna zmiana w dziedzinie mobilności społeczeństw w ogromnej mierze zależy od postawy branży energetycznej, która pilnie obserwuje megatrendy, by zapewnić sobie konkurencyjną pozycję na rynku samochodowym.
Wskazane tezy przewijały się przez większość z kilkunastu prezentacji, jakie wygłoszono w gronie specjalistów. W dyskusję o przyszłości polskiego sektora motoryzacyjnego w kontekście e-mobility oraz automatyzacji pojazdów włączyli się m.in. Alessandro Coda – chief technology officer Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Samochodów (CLEPA), Paweł Wideł – prezes Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, Jakub Faryś – prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Marcin Korolec – prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych. Aktywnymi uczestnikami IABM 2017 byli reprezentanci najważniejszych włoskich inwestorów w Polsce: Enrico Pisino – head of innovation konsorcjum samochodowego Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Federico Caleno – head of e-mobility solutions development największego włoskiego koncernu energetycznego Enel oraz Silvio Brignone – prezes zarządu Bitron Poland, producenta komponentów elektromechanicznych i elektronicznych dla przemysłu motoryzacyjnego oraz energetycznego. Podczas dyskusji i spotkań B2B szeroko omawiane były najnowsze trendy e-mobility oraz perspektywy rozwoju sektora motoryzacyjnego w kontekście elektromobilności i automatyzacji pojazdów. 
– Branża samochodowa jest fundamentem gospodarki europejskiej, a ze względów geopolitycznych Polska jest tutaj strategicznym graczem, co widać na przykładzie skali włoskich inwestycji motoryzacyjnych – dla przykładu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zainwestował w Polsce już ponad 16 mld zł – podkreślała Beata Dziekanowska, członkini zarządu Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej i corporate PR manager Grupy Fiat Chrysler Automobiles w Polsce.
Dodajmy, że pokaźne grono uczestników spotkania stanowili goście zagraniczni. IABM 2017 odbyło się przy wsparciu firm Bitron Poland i Enel, a także Pirelli, Prometeon Tyre Group, Generali, Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Bank Pekao SA, Gi Group Poland, IMI Group, PL Europainting, Gam Consulting Group, Lanzi SRL, mBank, Texa, KPMG, Plascotech i Suez.

Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie www.iabm2017.com.

Tekst i fot. 
Rafał Dobrowolski

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Celem spotkania był rozwój transgranicznego partnerstwa gospodarczego w Polsce i poza nią

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony