Części i regeneracja

ponad rok temu  08.02.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Irydowe i niklowe świece zapłonowe

Twin Tip – tak brzmi nazwa technologii, która wykorzystywana jest w każdej świecy zapłonowej Denso TT, a która jest rezultatem wielu lat badań i testów.

Na linię składają się niklowe świece TT oraz świece Iridium TT. Te pierwsze trafiły na rynek wtórny w 2011 roku, szybko zyskując uznanie klientów. Z kolei w listopadzie 2015 roku swoją premierę miały świece Iridium TT. Łączna liczba 35 numerów katalogowych pokrywa ponad 90% europejskiego parku pojazdów.
Niklowe TT
Środkowa elektroda opatentowanej przez Denso niklowej świecy zapłonowej TT wykonana jest ze stopu niklowego i ma średnicę 1,5 mm, czyli jest cieńsza od elektrod zwykłych świec niklowych. Tej samej średnicy jest wysunięta „bliźniacza” elektroda masy. Jak podkreśla producent, świeca charakteryzuje się doskonałą wydajnością zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej, wytwarza mocniejszą iskrę, a jej konstrukcja nie wymaga stosowania drogich metali szlachetnych.
Pod względem wydajności zapłonu niklowe świece TT dorównują świecom irydowym i umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa. Efekt ten osiąga się poprzez całkowite spalanie mieszanki w cylindrze, co pozytywnie wpływa również na wydajność silnika.
Iridium TT
Zaledwie 0,4 mm liczy sobie średnica elektrody środkowej świecy zapłonowej Iridium TT. Igłowa elektroda masy ma tu średnicę 0,7 mm i wspawany, platynowy walec. Świece zapewniają lepsze osiągi i są bardziej wytrzymałe niż standardowe świece irydowe – ich żywotność jest trzy razy dłuższa, wynosząc nawet 120.000 km. Tak wydłużoną żywotność gwarantują materiały, z których wykonane są elektrody: centralna ze stopu irydu i rodu oraz masowa ze stopu platynowego.
Elektrody zwykłych świec niklowych to dwie płaskie powierzchnie, które blokują możliwość rozprzestrzeniania się iskry. Swobodę tę dają iskrze dwie cienkie elektrody igłowe świec Iridium TT.


Najważniejsze zalety niklowych świec TT:
- oszczędność paliwa – wyjątkowa zapłonność zapewnia lepsze spalanie, umożliwia zapłon ubogich mieszanek i przekłada się na rzadsze wypadanie zapłonów niż w przypadku standardowych świec;
- mniejsze emisje – większa efektywność zapłonu prowadzi do bardziej równomiernego spalania, co powoduje mniejsze zużycie paliwa i znacznie zredukowaną emisję CO, CO2 i HC;
- skonsolidowany zakres – pełna oferta niklowych świec zapłonowych TT jest wysoce skonsolidowana i dostępna dla zdecydowanej większości najlepiej sprzedających się samochodów w Europie;
- idealne do rozruchu zimnego silnika – niższe napięcie potrzebne do uruchomienia silnika oznacza szybszy, mocniejszy rozruch nawet w skrajnie niskich temperaturach.

Najważniejsze zalety świec Iridium TT:
- znacznie większa wytrzymałość – żywotność 120.000 km,
- większa efektywność zapłonu – mocniejsza iskra zapewnia skuteczniejszy zapłon,
- zwiększona moc wyjściowa – niskie wymagane napięcie i wysoka zapłonność oznaczają lepsze spalanie,
- mniejsze emisje – większa efektywność zapłonu prowadzi do bardziej równomiernego spalania, co powoduje mniejsze zużycie paliwa i znacznie zredukowaną emisję CO, CO2 i HC,
- zaawansowane technologicznie – zapewniają optymalne osiągi silnika dla szerokiej gamy pojazdów OE w przystępnej cenie,
- skonsolidowany zakres – pełna oferta irydowych świec zapłonowych TT jest wysoce skonsolidowana i dostępna dla zdecydowanej większości najlepiej sprzedających się samochodów w Europie.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Pietia 1 ponad rok temuocena: 0%  Kwestia wykonania świec, z jakiego materiału. Ja używam świec BRISK Premium EVO które mają elektrody wykonane ze srebra (tak podaje producent). Srebro jest bardzo dobrym przewodnikiem o niskim oporze dzięki czemu te świece dają już iskrę przy napięciu wyraźnie niższym niż 15 kV. Osobiście kupuję je na stronie Expert Auto.
    oceń komentarz 0 2 zgłoś do moderacji
do góry strony