Wczorajsze wydarzenie zgromadziło kilkuset reprezentantów niezależnego rynku motoryzacyjnego. O randze spotkania świadczy udział przedstawicieli strony rządowej w osobach wicepremiera i ministra gospodarki – Janusza Piechocińskiego, i Grażyny Henclewskiej, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki.
Uczestnicy spotkania zebrali się w Sali po Kopułą (siedziba Ministerstwa Gospodarki). IX edycję organizowanej pod koniec każdego roku kalendarzowego Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego zdominowały wystąpienia dowodzące potencjału producentów i dystrybutorów części i akcesoriów samochodowych. Uczestnicy z uwagą wysłuchali wystąpienia ministra gospodarki, który podkreślił potencjał rodzimej branży.
- Hit polskiej gospodarki to części i akcesoria samochodowe. Na pewno należy ułożyć relacje między gigantami rynku motoryzacyjnego, reprezentowanymi przez koncerny samochodowe, a small-biznesem, reprezentowanym przez wiele firm o charakterze rodzinnym. Odkąd promuję politykę sektorową, możecie być pewni, że wasz głos będzie słyszalny. Z tego miejsca zobowiązuje też środowisko reprezentowane przez SDCM do metodycznej i konsekwentnej pracy. Liczę, że uda się wypracować racjonalne pomysły, dla których punktem wyjścia będą skrupulatne analizy i raporty, obiektywnie informujące o stanie obecnym i konsekwencjach wdrożenia zmian legislacyjnych na poziomie UE – zapewnił Janusz Piechociński.
O motoryzacji w Polsce i Europie mówili Robert Kierzek, prezes Inter Cars SA i Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Kompetencje na rynku aftermarketowym były tematem wystąpienia Joanny Szkudłapskiej-Włodarczyk, kierownikiem ds. rynku wtórnego w Mahle Polska. Kolejni mówcy sporo czasu poświęcili implementacji przepisów unijnych, których zapisy mogą faworyzować koncerny motoryzacyjne. Mowa była m.in. o wpływie rozporządzenia MV BER (461/2010) na niezależny rynek motoryzacyjny i zagrożeniach wynikających z pokusy monopolizacji funkcji wchodzących w skład systemów telematycznych.
Spotkanie zakończyło się debatą, w której wzięli udział: Paweł Hańczewski – dyrektor handlowy działu części samochodowych w firmie Bosch, Sławomir Góralewski – IAM Sales Director Poland, Czech Republic, Slovakia TRW Automotive Aftermarket, Robert Kierzek – prezes Inter Cars SA, oraz Bogumił Papierniok – dyrektor zarządzający Moto-Profil.
Komentarze (0)