Większość właścicieli małych i średnich firm zdaje sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach obecność w Internecie jest koniecznością. Jak jednak zmierzyć korzyści płynące z firmowego portalu? Ilu odwiedzających wchodzi na stronę? W które dni dodatkowe reklamy są najefektywniejsze i zwiększają ruch na portalu? Wciąż znikomy procent właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw ma świadomość tego, jak ważne jest regularne sprawdzanie i analizowanie statystyk firmowego serwisu internetowego oraz działań reklamowych on-line.
Statystyki – źródło wiedzy o firmie
Profesjonalna strona internetowa, zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, to dziś niezbędne narzędzie komunikacji z klientem. Wielu właścicieli firm nie jest jednak świadomych, że ich strona może być również ważnym źródłem danych biznesowych. Sposób komunikacji użytkownika z firmą za pomocą strony internetowej informuje właścicieli przedsiębiorstw nie tylko o tym, czy portal działa poprawnie, ale także o tym, kim są klienci oraz co ich dokładnie interesuje w ofercie danego przedsiębiorstwa.
Wyniki badań
Wyniki badań opublikowane przez firmę 1&1 potwierdzają tezę, że wciąż znikomy procent właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw analizuje swoje serwisy. Właściciele firm sprawdzają statystyki dotyczące swojej strony średnio raz na 2 tygodnie. Jedynie 1 na 5 respondentów analizuje je codziennie, a aż 20% nigdy do nich nie zagląda.
Zalety analizy firmowej strony www
Analizowanie statystyk ruchu na stronie powinno być ważnym elementem pracy z witryną przedsiębiorstwa. Jedną z zalet sprawdzania statystyk dotyczących strony internetowej jest możliwość określenia popularności serwisu, a także sprawdzenia, które podstrony są odwiedzane najczęściej, a na których ruch jest najmniejszy. Dzięki temu firma może szybko reagować na problemy związane z projektem strony lub jej funkcjonalnością. Informacje o tym, które sekcje są najbardziej popularne, pozwalają również firmie zoptymalizować proces komunikacji i ofertę w zależności od liczby gości.
Kolejną zaletą analizowania statystyk strony jest fakt, że są one ważnym źródłem informacji, skąd pochodzą klienci firmy. Można zobaczyć, z jakich stron zostali przekierowani (np. Google), co pozwala lepiej zmierzyć skuteczność marketingu internetowego, a także określić geograficzną lokalizację klientów. Ma to praktyczne znaczenie szczególnie dla tych firm, które chcą świadczyć usługi również klientom zagranicznym.
Narzędzia analityczne pozwalające sprawdzać statystyki strony
Wielu dostawców usług hostingowych posiada w swojej ofercie narzędzia do analizy serwisów internetowych. Firma 1&1 udostępnia swoim klientom aplikację mobilną 1&1 Web Analytics dedykowaną w szczególności małym i średnim firmom. Aplikacja informuje o liczbie osób odwiedzających serwis internetowy oraz pokazuje, które podstrony są odwiedzane najczęściej i skąd pochodziły kliknięcia. Grafika z animacją umożliwia przeglądanie danych z poprzednich tygodni, miesięcy i lat. Jeden rzut oka na telefon pozwala zorientować się, jak umieszczenie reklamy lub wpisu na Facebooku wpłynęło na zachowanie osób odwiedzających serwis internetowy. 1&1 Web Analytics jest kolejnym rozwiązaniem mobilnym dedykowanym przez firmę 1&1 małym i średnim firmom. Aplikacja wchodzi w skład pakietu 1&1 MyWebsite służącego do tworzenia stron internetowych.
Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety on-line przez brytyjską agencję badawczą na zlecenie firmy 1&1 Internet. Zostało zrealizowane w grudniu 2012 r. Reprezentatywną próbę badania stanowiło 750 właścicieli małych i średnich firm.
Komentarze (0)