Części i regeneracja

ponad rok temu  12.09.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Jak przebiega regeneracja alternatorów i rozruszników? Wizyta w halach produkcyjnych firmy Lauber

Dostarczone części rozbieramy na podzespoły

Po przekładniach kierowniczych i zaciskach hamulcowych przyszedł czas na dział elektryczny. Kontynuujemy podróż po liniach produkcyjnych firmy Lauber – jednej z największych w Polsce zajmujących się profesjonalną regeneracją części samochodowych, a także oficjalnego dostawcy regenerowanych części dla Inter Cars. Tym razem odwiedzamy dział alternatorów i rozruszników. Oprowadzał nas po nim Robert Ciach z działu elektryki.

Bez zaskoczenia – pierwszy etap profesjonalnej regeneracji to weryfikacja produktów używanych, które trafiają do firmy. Każdy alternator i rozrusznik jest rozbierany. Część produktów dostanie drugie życie, część już nie. W przypadku rozrusznika operator rozkręca elektromagnes, stojany, wirniki, szczotki, głowice. – Do regeneracji nie kierujemy, niezależnie od stanu, bendiksu, tulejek czy szczotek. Tych produktów nawet nie oceniamy pod kątem zużycia. Zawsze montujemy fabrycznie nowe – opowiada nasz przewodnik.
Rozebrane na części podzespoły samochodowe trafiają do myjek. Myte są pod ciśnieniem przy użyciu specjalnych płynów rozpuszczających smary i tłuszcze. Każdy element podlega kontroli. W razie potrzeby trafia jeszcze do myjek ręcznych. Odlew jest piaskowany. Co ciekawe, urządzenie jest w pełni automatyczne, pracuje bez operatora.
Przechodzimy do pierwszego etapu 
– profesjonalnej weryfikacji stanu części. – Pod obciążeniem sprawdzamy stojan, płyty diodowe, regulatory. Część produktów trafia do dalszych etapów regeneracji, część na tym etapie odrzucamy. Szacuję, że dotyczy to ok. 30%. Najwięcej odrzutów mamy w silnikach z grupy Forda – dodaje Robert Ciach. Przeprowadzana tu weryfikacja jest jednym z kluczowych elementów profesjonalnej i dobrej regeneracji, dlatego sprawdzany jest każdy wirnik od rozrusznika i alternatora. Najważniejsze elementy alternatora to stojan oraz wirnik działający na zasadach elektromagnesu, wytwarzający pole magnetyczne oraz prąd indukcyjny. Jako że alternator wytwarza prąd zmienny, wymaga zastosowania układu prostującego – rolę tę spełnia regulator napięcia.
Kolejny etap tzw. przedmontażowy to m.in. wymiana komutatorów, gwintowanie osłon i otworów, wymiana magnesów w stojanach rozrusznika, wymiana szczotek, działania na zgrzewarce. Podczas ostatniego etapu montażu przychodzi czas m.in. na lakierowanie regenerowanej części. Odbywa się ono manualnie przy użyciu pistoletów lakierniczych.
– Oferujemy kompleksowe naprawy alternatorów polegające na dokładnej diagnostyce oraz wymianie podzespołów, naprawie rozruszników, przekładni kierowniczych, a także maglownic i innych istotnych komponentów – dodają przedstawiciele firmy.

Dlaczego regeneracja?
Lauber przypomina, że zakup regenerowanego rozrusznika czy alternatora w jednym ze współpracujących z firmą punktów sprzedaży sieci Inter Cars i jednocześnie możliwość zdania starej części w rozliczeniu wpłynie na obniżenie ceny zakupu. – Części wykorzystywane w regeneracji pochodzą od sprawdzonych i cenionych producentów. Zanim jednak klienci będą mogli ponownie użyć rozrusznika czy alternatora, musi on przejść wykonywane u nas testy sprawności. Dlatego jest to zawsze pełnowartościowy produkt, za co od lat otrzymujemy certyfikaty jakości – przekonują przedstawiciele firmy.
Lauber posiada 2000 rodzajów alternatorów oraz podzespołów do nich, przeznaczonych do samochodów osobowych, ciężarowych i pojazdów rolniczych czy jednostek pływających. Firma oferuje zarówno nowe części do alternatorów, jak i podzespoły regenerowane fabrycznie. W przypadku rozruszników przedmiotem sprzedaży jest w sumie 1600 rodzajów rozruszników nowych i tych, które pomyślnie przeszły testy sprawdzające ich działanie po regeneracji. To rozwiązania przeznaczone dla samochodów osobowych i ciężarowych, a także pojazdów rolniczych, motocykli, maszyn przemysłowych oraz jednostek pływających.

GALERIA ZDJĘĆ

Dostarczone części rozbieramy na podzespoły
Rozruszniki przygotowane do regeneracji
Proces regeneracji to wnikliwa analiza każdego elementu
Proces piaskowania
Gotowy produkt otrzymuje 25-miesięczną gwarancję
Rozebrane na części podzespoły samochodowe trafiają do myjek

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony