Części i regeneracja

ponad rok temu  12.09.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Jak przebiega regeneracja alternatorów i rozruszników? Wizyta w halach produkcyjnych firmy Lauber

Dostarczone części rozbieramy na podzespoły

Po przekładniach kierowniczych i zaciskach hamulcowych przyszedł czas na dział elektryczny. Kontynuujemy podróż po liniach produkcyjnych firmy Lauber – jednej z największych w Polsce zajmujących się profesjonalną regeneracją części samochodowych, a także oficjalnego dostawcy regenerowanych części dla Inter Cars. Tym razem odwiedzamy dział alternatorów i rozruszników. Oprowadzał nas po nim Robert Ciach z działu elektryki.

Bez zaskoczenia – pierwszy etap profesjonalnej regeneracji to weryfikacja produktów używanych, które trafiają do firmy. Każdy alternator i rozrusznik jest rozbierany. Część produktów dostanie drugie życie, część już nie. W przypadku rozrusznika operator rozkręca elektromagnes, stojany, wirniki, szczotki, głowice. – Do regeneracji nie kierujemy, niezależnie od stanu, bendiksu, tulejek czy szczotek. Tych produktów nawet nie oceniamy pod kątem zużycia. Zawsze montujemy fabrycznie nowe – opowiada nasz przewodnik.
Rozebrane na części podzespoły samochodowe trafiają do myjek. Myte są pod ciśnieniem przy użyciu specjalnych płynów rozpuszczających smary i tłuszcze. Każdy element podlega kontroli. W razie potrzeby trafia jeszcze do myjek ręcznych. Odlew jest piaskowany. Co ciekawe, urządzenie jest w pełni automatyczne, pracuje bez operatora.
Przechodzimy do pierwszego etapu 
– profesjonalnej weryfikacji stanu części. – Pod obciążeniem sprawdzamy stojan, płyty diodowe, regulatory. Część produktów trafia do dalszych etapów regeneracji, część na tym etapie odrzucamy. Szacuję, że dotyczy to ok. 30%. Najwięcej odrzutów mamy w silnikach z grupy Forda – dodaje Robert Ciach. Przeprowadzana tu weryfikacja jest jednym z kluczowych elementów profesjonalnej i dobrej regeneracji, dlatego sprawdzany jest każdy wirnik od rozrusznika i alternatora. Najważniejsze elementy alternatora to stojan oraz wirnik działający na zasadach elektromagnesu, wytwarzający pole magnetyczne oraz prąd indukcyjny. Jako że alternator wytwarza prąd zmienny, wymaga zastosowania układu prostującego – rolę tę spełnia regulator napięcia.
Kolejny etap tzw. przedmontażowy to m.in. wymiana komutatorów, gwintowanie osłon i otworów, wymiana magnesów w stojanach rozrusznika, wymiana szczotek, działania na zgrzewarce. Podczas ostatniego etapu montażu przychodzi czas m.in. na lakierowanie regenerowanej części. Odbywa się ono manualnie przy użyciu pistoletów lakierniczych.
– Oferujemy kompleksowe naprawy alternatorów polegające na dokładnej diagnostyce oraz wymianie podzespołów, naprawie rozruszników, przekładni kierowniczych, a także maglownic i innych istotnych komponentów – dodają przedstawiciele firmy.

Dlaczego regeneracja?
Lauber przypomina, że zakup regenerowanego rozrusznika czy alternatora w jednym ze współpracujących z firmą punktów sprzedaży sieci Inter Cars i jednocześnie możliwość zdania starej części w rozliczeniu wpłynie na obniżenie ceny zakupu. – Części wykorzystywane w regeneracji pochodzą od sprawdzonych i cenionych producentów. Zanim jednak klienci będą mogli ponownie użyć rozrusznika czy alternatora, musi on przejść wykonywane u nas testy sprawności. Dlatego jest to zawsze pełnowartościowy produkt, za co od lat otrzymujemy certyfikaty jakości – przekonują przedstawiciele firmy.
Lauber posiada 2000 rodzajów alternatorów oraz podzespołów do nich, przeznaczonych do samochodów osobowych, ciężarowych i pojazdów rolniczych czy jednostek pływających. Firma oferuje zarówno nowe części do alternatorów, jak i podzespoły regenerowane fabrycznie. W przypadku rozruszników przedmiotem sprzedaży jest w sumie 1600 rodzajów rozruszników nowych i tych, które pomyślnie przeszły testy sprawdzające ich działanie po regeneracji. To rozwiązania przeznaczone dla samochodów osobowych i ciężarowych, a także pojazdów rolniczych, motocykli, maszyn przemysłowych oraz jednostek pływających.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Dostarczone części rozbieramy na podzespoły
Rozruszniki przygotowane do regeneracji
Proces regeneracji to wnikliwa analiza każdego elementu
Proces piaskowania
Gotowy produkt otrzymuje 25-miesięczną gwarancję
Rozebrane na części podzespoły samochodowe trafiają do myjek

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony