Klimatyzacja

ponad rok temu  18.04.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Jak przygotować się do obsługi klimatyzacji?

Jak przygotować się do obsługi samochodowych układów klimatyzacji? Czy już czas na czynnik R1234yf?

To, że nowy czynnik klimatyzacji pojawił się w segmencie samochodów osobowych jest faktem niepodważalnym i chyba nie ma już osób w branży, które by o tym nie słyszały. Obecnie, najważniejsze pytanie jakie nasuwa się właścicielom serwisów obsługujących układy klimatyzacji brzmi: czy już czas na wyposażenie się w sprzęt, który pozwoli na obsługę pojazdów z nowym czynnikiem? Wydawać by się mogło, że większość z czytelników odpowie: nie. Może się jednak okazać, że są w błędzie!

Liczba samochodów posiadających w układzie klimatyzacji nowy gaz sukcesywnie i systematycznie wzrasta. Układy klimatyzacji wszystkich nowych modeli pojazdów schodzące z linii produkcyjnych w Europie, napełniane są tylko i wyłączenie gazem spełniającym europejską dyrektywę. Zgodnie z danymi publikowanymi na niemieckim portalu http://www/duh.de liczba pojazdów z nowym czynnikiem, jakie poruszały się tylko po niemieckich drogach w 2013 roku wynosiła ok. 99.500 sztuk, rok później było ich już blisko 180.000!

Sytuacja ta dotyczy nie tylko Europy. Również w Stanach Zjednoczonych koncerny motoryzacyjne wprowadzają nowy czynnik. Podczas targów Philadelphia Auto Show, które miały miejsce pod koniec stycznia bieżącego roku, zaprezentowano szereg nowych modeli wyposażonych w klimatyzacje napełnione nowym czynnikiem. Wśród eksponowanych modeli znalazły się zarówno auta niszowe, jak Dodge Durango czy Dodge Journey, jak i bardziej popularne, takie jak: Jeep Wrangler, Jeep Renegate, prestiżowy Jaguar XJL nie wspominając już o Land Rover, grupie Fiat-Chrysler, Kia, Hyundai, PSA, GM, Volkswagen i wiele innych.

Sprzedaż nowych aut, oznacza dalszy wzrost ilości samochodów z nowym gazem w układzie klimatyzacji. A biorąc pod uwagę ilość modeli z nową homologacją, dostępnych z nową instalacją, zapowiada się, że ten wzrost będzie zdecydowanie gwałtowniejszy, niż obserwowany dotychczas.

Można więc uznać, że jest to trend światowy i na chwilę obecną jedynym rozwiązaniem w nowych pojazdach jest R1234yf. Rodzą się pytania dla warsztatów:

  • Czy stać mnie na to, żeby ich nie obsługiwać?

  • Jakie są możliwe rozwiązania?

Odpowiedzią na to pytanie jest linia maszyn serii KONFORT - stacji do obsługi układów klimatyzacji, będących w stanie zapewnić obsługę wszystkich typów układów obecnych dziś na rynku.

Dla serwisów nie posiadających jeszcze stacji obsługi klimatyzacji, lub planujących zakup nowej, optymalnym wydaje się już dziś posiadanie maszyny Konfort 780R Bi-GAS, która daje możliwość obsługi układów klimatyzacji zawierających zarówno czynnik R134A jak i R1234yf. Wyposażenie tej stacji w Identyfikator Czynnika, dodatkowo zabezpiecza właściciela maszyny przez pobraniem do niej zanieczyszczonego gazu chłodzącego wprost z instalacji w pojeździe. Zastosowanie Identyfikatora, stanowi swoistą gwarancję zapewniającą skuteczną kontrolę czystości czynników, oraz zapobiegającą podejmowaniu jakichkolwiek działań niosących ryzyko wynikające z możliwości wymieszania czynników. W tym kontekście, posiadanie w warsztacie stacji Konfort 780R stanowi jedno z najlepszych rozwiązań.

Dla użytkowników posiadających już maszyny, obsługujące pojazdy z czynnikiem R134a, propozycją jest stacja Konfort K760R, którą można zakupić w konfiguracji na czynnik R134a, lub R1234yf. Jej mocnym atutem jest uniwersalność. W zależności od potrzeb, profilu i zmian obsługiwanych układów klimatyzacji, można ją w dowolnym, dogodnym dla siebie momencie, przezbroić z R134a, na gaz R1234yf. Podobnie jak w modelu K780 R, możliwe jest zastosowanie identyfikatora czynnika chłodzącego zapewniającego skuteczną kontrolę czystości gazu.

Konfort 760 R dostępna jest również w wersji do obsługi układów klimatyzacji o dużej pojemności i w tej konfiguracji występuje pod symbolem 760 BUS.

W ofercie Texa znajduje się również maszyna dedykowana do autoryzowanych stacji obsługi. Konfort K770S, powstała w oparciu o wymogi stowarzyszenia niemieckich producentów pojazdów między innymi: Daimler i GM (Opel). Obecnie rekomendowana jest również przez innych europejskich producentów samochodów. Dzięki nawiązaniu współpracy TEXA i Volkswagen, powstała maszyna VAS 581 003. Zbudowana na bazie maszyny K770S, jest rekomendowana jako wyposażenie autoryzowanej sieci Volkswagena. Linia K700 posiada łącznie 24 autoryzacje producenckie i 8 międzynarodowych patentów.

K770S, to dowód uznania produktów TEXA wśród producentów pojazdów, oznaczający, że TEXA oferuje produkty najwyższej jakości.

Najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem dla warsztatów posiadających już maszynę obsługującą układy klimatyzacji na czynnik R134a i zamierzających przygotować się do obsługi nowego czynnika, jest maszyna K707R. Gwarantuje użytkownikowi maksymalną skuteczność, dzięki w pełni automatycznemu działaniu. Łatwość obsługi i korzystna cena, są obok innych cech, niewątpliwym atutem tego modelu.

Jak widać, na rynku dostępne są liczne rozwiązania dla warsztatów chcących zapewnić swoim klientom obsługę układów klimatyzacji na wszystkie dostępne aktualnie typy czynnika. Dzięki szerokiej gamie maszyn oferowanych przez TEXA, mechanik ma możliwość wyboru dokładnie takiego rozwiązania, jakie potrzebuje i na jakie może sobie w danej chwili pozwolić. Do wszystkich wyższych modeli, oferowane są liczne akcesoria ułatwiające pracę w warsztacie. Między innymi są to: Nano Service Klima, dający możliwość przekształcenia stacji obsługi klimatyzacji w urządzenie diagnostyczne do układu klimatyzacji, pozwalający na uzyskanie połączenia ze sterownikiem układu w pojeździe i wiele innych.

Maszynom KONFORT linii 700 firmy TEXA zaufali producenci samochodów, czy chcesz dołączyć do tej elitarnej grupy…?

GALERIA ZDJĘĆ

Jak przygotować się do obsługi klimatyzacji?
Jak przygotować się do obsługi klimatyzacji?
Jak przygotować się do obsługi klimatyzacji?
Jak przygotować się do obsługi klimatyzacji?
Jak przygotować się do obsługi klimatyzacji?
Jak przygotować się do obsługi klimatyzacji?
Jak przygotować się do obsługi klimatyzacji?
Jak przygotować się do obsługi klimatyzacji?

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony