Nowa technologia Twin Mid Flow wykorzystuje podwójną dyszę o zwiększonym przepływie, która zdecydowanie skraca czas uzupełniania paliwa. W przypadku ciężarówek zbiornik wodoru uda się wypełnić w 10 minut, a czas tankowania samochodów dostawczych ma skrócić się do 5 minut.
Toyota Motor Europe podpisała porozumienie o współpracy z Hydrogen Refueling Solutions i ENGIE, którego celem jest wdrożenie szybkiej, wszechstronnej i ekonomicznej infrastruktury do tankowania wodoru w Europie. Prace badawczo rozwojowe nad nowym rozwiązaniem będą prowadzone w ramach finansowanego ze środków UE projektu RHeaDHy.
Zapewnienie możliwości szybkiego tankowania wodorem zarówno dla samochodów dostawczych, jak i dużych samochodów ciężarowych, jest jednym z wyzwań związanych z rozbudową infrastruktury wodorowej. Nowa technologia Twin Mid Flow wykorzystuje podwójną dyszę o zwiększonym przepływie, która zdecydowanie skraca czas uzupełniania paliwa. W przypadku ciężarówek zbiornik wodoru uda się wypełnić w 10 minut, a czas tankowania samochodów dostawczych ma skrócić się do 5 minut.
Według szacunków 40-tonowa ciężarówka będzie mogła uzupełnić w 8 minut paliwo, które pozwoli jej pokonać nawet 600 km. 12-minutowe tankowanie przełoży się na 900 km zasięgu.
Obniżenie kosztów instalacji takiej infrastruktury do tankowania wodoru pozwoli przyspieszyć realizację celów wyznaczonych przez Unię Europejską w rozporządzeniu w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które zakłada, że do 2030 roku w sieci drogowej TEN-T publicznie dostępne stacje tankowania wodoru będą rozmieszczone co maksymalnie 200 km.
Fot. Toyota
Komentarze (0)