Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak uchronić lakier przed korozją?
Zima stanowi dla karoserii prawdziwą próbę czasu. Aby przetrwała ten okres, trzeba odpowiednio wcześniej zabezpieczyć jej powierzchnię przed śniegiem, mrozem czy wszechobecną na drogach solą. Stąd tylko regularna kontrola stanu nadwozia, wspomagana użyciem specjalistycznych kosmetyków marki K2, pozwoli zabezpieczyć powłokę lakierniczą przed niekorzystnymi warunkami.

9390 left Stale atakowana powłoka lakiernicza traci na odporności, przez co tworzą się na niej niewielkie uszkodzenia. Powstałe w wyniku uderzeń drobnych kamyczków odpryski lakieru umożliwiają wodzie i solance dotarcie bez przeszkód do chroniącej blachę warstwy ocynku, tworząc w ten sposób ogniska korozji, z których powstaje rdza. Aby solidnie zabezpieczyć karoserię przez rudymi wykwitami, należy ją dokładnie oczyścić i odtłuścić. Po tych czynnościach trzeba dokonać dokładnych oględzin stanu dotychczasowego zabezpieczenia antykorozyjnego. Po zlokalizowaniu wszystkich ubytków należy je odpowiednio zabezpieczyć, punktowo nakładając dobrany w sklepie lakierniczym lakier zaprawkowy lub zlecić tę czynność profesjonalnemu warsztatowi. Warto przy tym pamiętać o ochronie wszelkiego typu zawiasów od drzwi, klapy bagażnika i tym podobnych. Niezabezpieczenie tych elementów zwiększy ich podatność na uszkodzenia mechaniczne.

9391 right Z kolei przy pomocy takich preparatów jak np. K2 Undercoat można z powodzeniem uchronić najbardziej narażone na działanie soli nadkola i progi. Tego typu środki stanowią swoistą powłokę antykorozyjną izolującą blachę od szkodliwych czynników zewnętrznych. Natomiast dla zabezpieczenia karoserii należy dokładnie nawoskować lakier. Na rynku dostępny jest szeroki wybór past. Ich podstawowym składnikiem jest wosk Carnauba – najtwardszy wosk znany na świecie, pochodzący z brazylijskich palm. Nałożenie warstwy ochronnej, za pomocą wspomnianego wosku, zniweluje ryzyko powstania korozji w miejscach, gdzie została uszkodzona powłoka lakiernicza. Warto poświęcić tej czynności maksimum uwagi, głównie ze względu na niskie temperatury, które uniemożliwią woskowanie lakieru przez kilka miesięcy. Polska zalicza się do jednych z niewielu krajów w Europie, w których w tak dużych ilościach stosuje się groźną dla karoserii mieszankę soli. Stąd tak istotne jest zabezpieczenie lakieru przed zimą. Pozwoli to także na uniknięcie uszkodzeń wynikłych z eksploatacji, takich jak rysy i odpryski na lakierze, których nie obejmuje, niestety, gwarancja antykorozyjna.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony